Volkswagen Golf II : koelsensor tussen verstuivers

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.6

Morgen plaats ik een dieselmotor uit een golf in mijn jetta (diesel). Nu is er één verschil met beide motoren, de golf heeft 2 stekkers (sensoren?) op het motorblok aan de bovenste koelslang. Deze loopt de cilinderkop binnen tussen de 3e en 4e verstuiver. Iemand enig idee wat dit precies is? En kan ik deze evt. net zoals op de jetta motorblok, achterwegen laten?

H.G. Maurice

spuit-11

Geplaatst door spuit-11 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

MeindertS (0) PRO, 12 jaar geleden

Beide temperatuursensoren, de ene voor de aansturing van de koelvin de andere is voor je temp. meter op je dashboard

spuit-11 (0), 12 jaar geleden

[quote=MeindertS]Beide temperatuursensoren, de ene voor de aansturing van de koelvin de andere is voor je temp. meter op je dashboard[/quote]
sorry voor de latere reactie, werkzaamheden hebben meer tijd in beslag genomen, tussen mijn ochtend en avond diensten door.
nu zitten bij beide motoren ook gewoon de sensoren/aansluitingen aan de zijkant van de cilinderkop. de motor is nu in zoverre gemonteerd en aangesloten. Ook zat bij de golf een temperatuursensor onder aan de radiateur. Heeft de nieuwe motor dan 4 koelsensoren?

AlexDSL (0), 12 jaar geleden

Ik neem aan dat we het over een motor met motorcode JP hebben? Deze zijn allemaal identiek echter zijn er 2 varianten flenzen met sensoren op de voorkant van de cilinderkop. Deze hebben ook beide verschillende stekkers variant 1 heeft een soort spijkerkop noem ik het maar even waar je een krimpstekker overheen schuift en de andere is met een drukstekker waar een metalen beugel omheen loopt.

Ik zou gewoon eens proberen de volledige flens van de oude motor af te halen en deze te plaatsen op de nieuwe motor. De flens met spijkerkop aansluitingen heeft ook 1 draad minder in de draadboom dus een andere oplossing is moeilijk, ik had hetzelfde met mijn auto en heb de hele zooi opnieuw bedraad maar das ingewikkeld echter werkt wel. Ondanks dat het bij mij nu werkt is het niet helemaal goed, de indicatie op het dashboard is nu te laag dus ik denk dat de sensoren ook verschillend zijn. Ik had mijn oude blok al weggedaan en kan niet met 100% zekerheid zeggen dat het werkt maar de boel op nieuw bedraden is ook een drama waar ik nog steeds niet helemaal uit ben.

Ik kan wel een foto mailen van de nieuwe bedradingswijze maar dan moet ik even wachten tot de auto er weer is, mijn vriendin heeft mijn auto vandaag mee daar ik vandaag vrij ben en zij op benzine rijd.

Ik hoop dat je de oplossing nog even wilt plaatsen als je er uit bent misschien ga ik dan ook wel op zoek naar een andere flens.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.