Volkswagen Golf IV: Koelsysteem, slang handwarm, 3.5 lieter na vervangen in de motor

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 tdi 74 kw

Hallo allemaal.

Ik heb koelvloeistof vervangen, er moest 6 lieter in.
Ik kreeg er met moeite 3.5 in.
Na het warm draaien en rijden (tempmeter 90 graden) voelde de onderste radiatorslang erg warm aan.
De bovenste slangvan de radiator, die naar het midden van het motorblok gaat, was echter niet eens handwarm!
Ik denk dat mijn thermostaat vast blijft zitten? Graag jullie gedachtes hierover.

Vast bedank voor de reacties.

Mvg Hans

roettinger

Geplaatst door roettinger (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

jensw (0), 13 jaar geleden

Hoe heb je de koelvloeistof afgetapt? Als je dit bij de radiateur doet en niet bij de warmtewisselaar, loopt niet heel je blok leeg. Kan dan dus goed dat je maar 3,5 liter bij kunt vullen.

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Hoelang heb je ermee gereden ? Het kan zijn dat de thermostaat nog niet open is gegaan, of daar net mee bezig was, vandaar het verschil in warmte..

Gr Stefan

roettinger (0), 13 jaar geleden

Dag Heren.

Bedankt voor het snelle antwoorden.

Ik heb inderdaad alleen bij de radiateur afgetapt.
Na het bij vullen heb ik eerst stationair de motor warm gedraait (80/90 graden op de meter)
Daarna heb ik er ook nog mee gereden ongeveer 10 min.

Mvg Hans

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Hans,

Als alles mooi even warm word, er warme lucht binnen geblazen word en de temp mooi rond de 90 graden blijft staan dan moet het goed zijn, 10 min is wel erg kort, vandaar dat je verschil voelde in beide slangen..

Rij er nog maar eens een stuk mee, zodat hij goed warm is en voel dan nogmaals.

Controleer het kvs peil nog even bij koude motor en vul zonodig wat bij..

Gr Stefan

Audidriver73 (0) PRO, 13 jaar geleden

Mag ik vragen waarom je hem hebt vervangen ?
Hier zit namelijk long life in, G12 rose van kleur, deze mag je ook niet mengen met andere soorten.
Vervangen hiervan is "in principe" niet nodig, meestal als bij distr riem wissel de waterpomp wordt vervangen loopt ie toch leeg en is hij simpel door nieuwe te vervangen. Dat doe ik namelijk ook altijd zo.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.