auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! ๐Ÿš—๐Ÿ’ก

๐Ÿ‘‰ Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf: koplamp vervangen

Bouwjaar: 2001

Hallo,

In het najaar was mijn linkerkoplamp gesprongen, niets ergs, even naar de VWgarage, nieuwe koplamp laten inmonteren (2 seconden werk)= 12.5 euro! Wel, nu is mijn andere koplmap gesprongen (rechterzijde dus niet aan de batterijzijde) en nu vroeg ik mij af of ik die niet even zelf kon vervangen? Ik heb geen zin om geld uit te geven voor iets wat ik zelf kan...

groeten!!

Geplaatst door

joinke (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties



Sytse,,leg deze code even nader uit wand nu heb ik iets gemist lijkt het

snowman11000 0

18 jaar

hehehe ;) jij hebt wat met die pomp sytze..

denk eens na! overgens ik gaf een mogelijke zoek richting, geen oplossing.. indien deze pomp geen aansturing krijgt vanaf het gaspendaal (deze pomp is gedeeltelijk zowel mechanisch als electronisch) dan lijkt het probleem in de pomp te zitten en niet in die spie...

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Nee Paul en snowman. 49419 is een topic over apk eisen. Ging over roestschade aan dorpel! Met pomp heb jij gelijk Paul:(

sytze 0
badge

18 jaar

De enige reklame die (op de lange duur) werkt is die van de mensen zelf op feestjes e.d. Het duurt ff voordat ze het allemaal weten, maar wij hebben het daardoor in de loop van de jaren gigantisch druk door gekregen. Eigenlijk is het met keuren al niet anders, ik ga altijd tot op de rooie lijn. Goed is goed en fout is fout. Eerlijk duurt het langst!

sytze 0
badge

18 jaar

Is misschien waar snowman, maar als je regelmatig op deze site vertoeft wordt het een stuk makkelijker. Wij doen veel franse auto's maar dat wil niet zeggen dat we geen ander merk binnen krijgen. Vooral bij storingen is deze site een uitkomst, en houdt het de gemoederen ook nog bezig. En dat is goed, samen weten we heel veel!

sytze 0
badge

18 jaar

en zo is het sytze!

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Nu alleen deze nog: 49419

sytze 0
badge

18 jaar

daar heb jij gelijk in...

daarom heb ik mij gespecialiseerd in vw en audi, en niet om dat ik dit moest! maar ik had er meer dan alleen aardigheid aan! ben van s'morgens vroeg tot soms in de late uurtjes bezig met iets waar mijn interesse ligt, namelijk niet anders dan in het vw/audi gebeuren. als kind weet ik ook niet beter mijn vader begon er namelijk mee..

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Paul,

Ik blijf erbij dat sommige alle merken Garages niet alle technieken kunnen kennen van alle auto's die op de brug komen,ik heb dat onlangs nog ervaren met een ondeskundige demontage van bougiedoppen bij een 20 V waarbij zoals bekend de bobine op de dop zit en daaronder een zwak keramiek omhulsel met het spoel je kijk ernaar en het is kapot.

Degenen die daar geen kennis van heeft trekt en wrikt misschien deze dop eraf maar zich niet bewust zijnde dat hij hiermee het keramiek eronder heeft laten scheuren door deze zwakke constructie van VW.,,,die inmiddels is verbeterd,,, De dop erop motor loopt op 3 cil ect ect dus om een lang verhaal kort te houden er is toch een kennis nodig voor bepaalde klussen...dus een dealer is soms wel eens handig al zijn ze te duur in verhouding tot alle merken garages,,mee eens!

snowman11000 0

18 jaar

en dat bevalt mij goed sytze, en wat goed is goed laten! overgens is mijn boterham daar nooit minder op geworden..

ik heb de instelling, van mensen eerlijk behandelen, vervangen onderdelen kunnen ze zien en ook mee krijgen, geen nonsens op het factuur, en zie graag mensen tevreden hun weg vervolgen..

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Zo hoort het ook Paul, no cure no pay, win je klanten mee. Is waar en rijmt ook nog!

sytze 0
badge

18 jaar

snowman..

waarom een dealer? indien hun software het laat afweten staan ze met de handen in het haar! zoeken is dan onbetaalbaar..

ik doe het net andersom, bij mij betaald men niks indien een storing niet wordt gevonden of opgelost, vind ik het wel (ik moet dan wel) dan betaald men alsnog een heel normaal bedrag.

maar tot nu toe heb ik alles nog kunnen vinden en op kunnen lossen, en met veel minder aparatuur dan een dealer!

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Iedereen weet dat een dealer duurder is dan een universeel garage, maar iedereen wil graag normaal geld verdienen, autorijden kost nu eenmaal geld. Kijk eens naar de houderschapsbelasting, betaald ook iedere autobezitter, maar wat krijg je daar voor terug? Mijns inziens mag er gewoon geld worden verdiend en ik denk niet dat er een dealer of andere garage rouwig is als iemand z'n bougies voortaan bij een ander er in laat zetten. Hoewel ik van mening ben dat het wisselen van een paar bougies nooit meer mag kosten dan 20 euri. En wat betreft het wisselen van een lampje, volgwagen zei het al: klant te woord staan, auto erin enz. enz. Je bent gauw langer bezig dan je denkt. Maar wees blij dat je geen nieuwe Boxer hebt met een stuk lampje....
grille eruit, koplamp eruit. En bij ons in de werkplaats geld wel: minder dan 5 euro kun je echt niet gaan, anders kun je het beter gratis doen! Dus laat ieder zelf zijn prijs bepalen, maar vraag van tevoren wat het kost, weet je meteen waar je aan toe bent! Iedere serieuze garage kan eenvoudige handelingen inschatten op kosten.

sytze 0
badge

18 jaar

Paul,

Ik ben zelf werkzaam geweest in een dealer garage niet van VW maar een ander niet Eropees merk,maar dat is geen vergelijk met heden ten dagen het waren de jaren 60..dus andere technieken en ander prijs maatstaven.

De Euro heeft ons de das om gedaan maar dat is een heel ander verhaal,wel kan ik mij voorstellen dat er werkzaamheden aan hedendaagse moderne auto's voorkomen waarbij je speciaal gereedschap en de juiste kennis voor die klus nodig heb. En dan ben je soms aangewezen op een Dealer die hoort deze auto te kennen en die heeft de extra bijscholingen gehad voor de nieuwste technieken ect.

Ik zal heel eerlijk zijn voor pepaalde klussen en hardnekkige storingen zou ik ook liever naar een Dealer gaan ,maar door de steeds hoger wordende prijzen word je daar door ontmoedigd niet een ieder zit boven modaal... toch

snowman11000 0

18 jaar

Ik denk dat de dealers een beetje de rekening gepresenteerd krijgen door hun te hoge mate van arrogantie gedurende de afgelopen jaren. Een voorbeeld hiervan is de fastfitter, een stukje werk waar de dealer op een gegeven moment zijn neus voor ophaalde. Fastfitter KwikFit sprong hier direkt bovenop. Dealers proberen nu weer een stukje van dat marktdeel terug te winnen. Ik weet ook wel dat er centjes verdiend moeten worden, maar liever niet over mijn rug! Jaren lang ging ik er van uit dat mijn auto beter af was bij de dealer omdat ik dacht dat deze mijn auto het beste kende. Nou, ik ben inmiddels wel een andere mening toegedaan en een fikse illusie armer!

Santa 0

18 jaar

ook ik werk het liefst op afspraak, werk ook veel met vaste prijzen (men wil dit graag) kan ik inkomen, het is een kwestie van inspelen van hoe men het graag zou willen hebben of zien!

en ik moet zeggen, allen zijn zijn ze super tevreden, en ik ben er nooit slechter op geworden.. het kan dus wel..

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

snowman...

ik herken jou verhaal, mijn (ex dealer) klanten zeggen stuk voor stuk allemaal het zelfde, hebben tevens het gevoel dat ze jaren lang hebben gedoneerd! ik ben helemaal geen sinterklaas maar wel zuinig op mijn klanten, voor een lamp monteren durf ik geen geld te vragen! dat gaat onder het mom van service..

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Da's tenminste nog eens de juiste service en het hoeft zeker niet voor niets begrijp mij goed,, maar dit bedrag zit mij nog steeds in het verkeerde keelgat,en zal mij geen tweede keer meer gebeuren.

snowman11000 0

18 jaar

snowman..

neem maar van mij aan, zoals hun rekenen dit nooit lang goed kan gaan ooit gaan ze de mist in! en zeker in deze dure tijden..

ik ga nu van mij zelf uit.. weekelijks krijg ik het drukker! en allemaal stuk voor stuk dealer klanten, men kan het gewoon niet meer opbrengen en daar heb ik als mens begrip voor...

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Paul,

Dat kan kloppen wand voorheen bv moest ik eerts een afspraak maken al was het maar voor een kleinigheid.Maar het is mij opgevallen dat je nu (alla de sec) langs kunt komen en je word dan gelijk geholpen zonder afspraak. En de Dalers laten hun klanten nu voor het eerst ook meespreken dat is hun nieuwe formule,maar duur is het gebleven...

snowman11000 0

18 jaar

35,18 vind ik een schandalig hoog bedrag voor het monteren van 5 bougie's..

waar ik mij wel eens aan stoor is het feit, dat mensen altijd achteraf pas hun mond open doen! waarom niet aan de balie bij bij de dealer?

ook een dealer staat open voor ieders mening!

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Nou Paul, dat heb ik ook al eens gedaan en het antwoord is altijd het zelfde deze prijzen bepalen wij niet.Maar er is in het verleden ook al eens op deze site een ele lange discussie zonder end over dit onderwerp geweest.En ik vraag mij wel af of dat zelfde bedrag dan bij een ander dealer ook zo zal zijn.

snowman11000 0

18 jaar

wat? 12,50 voor een lampje vervangen!! vind ik schandalig..

johan.. dit is vrij simpel.. klik die zwarte kap van de koplamp, de rest wijst zich vanzelf.

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar


Volgwagen,

De bougies staan hier los van,ik blijf het een enorm bedrag vinden 35,18 enkel voor een ,, bougiesleutel actie ik denk dat vele deze mening met mij zullen delen...

snowman11000 0

18 jaar

Auto`tje binnen zetten, kijken welke lamp defect is, lampje halen, kapjes demonteren, blabla met klant nog ff, en auto naar buiten rijden = al gauw 15 min werk. 4x 12.5 = 50 eurie p.u. En dat is geen abnormaal hoog uurloon. zeker als je bedenkt dat de lamp er bij in zat.....

Maar slim is het niet om dit bij een particuliere klant te doen, wij rekenen alleen de lamp.

Het zelfde verhaal voor het kenteken lampje, als het een beetje tegen zit en de kentekenplaat moet er af en ben je er ff mee bezig, en vind ik dat je dit bij de beurt wel kunt rekenen.
Er moet ook gewoon geld verdiend worden hoor.

volgwagen 0
badge

18 jaar

Bedankt voor de reacties! Inderdaad, tzal wel geen buitensporig bedrag zijn maar toch, 12.5 euro vind ik net iets te veel van het goede. Ik ga vandaag gewoon even zelf dat lampje halen (+ monteren)!

joinke 0

18 jaar

Wat denk je dat een Dealer reken voor 5 bougies bij een Golf V5 (demontage en montage)alleen dus zonder bougie mee gerekend alleen werkloon het is 10 min werk ...doe eens een gok....!!

snowman11000 0

18 jaar

geen idee, 12.5 euro? Heeft er trouwens iemand hier een idee hoeveel een koplamp kost van een golf IV? Dus de prijs als ik ze los zou kopen.. 5 euro? 10 euro?

thx!

joinke 0

18 jaar

voor een h-7 lamp wordt gemiddeld tussen de 12,- 14,- euro voor gerekent! opzich een redelijk bedrag, mits incl, montage.

dat er geld moet worden verdient is een algemeen begrip, maar dan wel het schuurtje bij het huisje laten.

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Let op.ik heb onlangs voor 5 bougies laten in en uitbouwen bij een Dealer 10 min werk ...dat koste maar liefs ยค 35.18 excl btw,,dat was de eerste en laatste keer dus...NIET NORMAAL TOCH!!ik zoek voortaan een andere garage op.

snowman11000 0

18 jaar

ok, bedankt vor alle antwoorden, er moet inderdaad geld verdiend worden. Jammergenoeg verdien ik ze niet in die mate:( en is autorijden (en onderhoud) een duur gegeven geworden.

joinke 0

18 jaar

@ Snowman: 1nig id wat die 5 bougies kosten?? 10min werk??--> zie mijn vorige post.
Wrijf maar in je handjes als een ander het voor een paar euro minder doet. En mischien doet die dat ook wel, dan heb je een paar euro verdiend, die je vervolgens bij de supermarkt om de hoek kwijt raakt gezien het feit dat bij de andere supermarkt het bier in de aanbieding was....

volgwagen 0
badge

18 jaar

Daar was ik weer - nog even terug komend op de onkosten bij een Dealer,Ik heb van de week mij auto voor een kleine beurt naar de garage gehad een Golf IV V5 2.3 met 90,000 km maar niet meer bij een Dealer daar heb ik genoeg van.Er waren geen bijzonderheden te melden enkel een kleine beurt ik was daar 103,60,Euro voor kwijt en ben daar zeer tevereden over, het is een alle merken garage die goed bekend staat en er is gewoon VW long (life olie) gebruikt met een Bosch oliefilter ect.

Graag verneem ik van de Dealer bezoekers wat zij zo al voor een kleine beurt betalen voor een ongeveer gelijke Golf zonder bijzonderheden ...ik verwacht wel het dubbele maar ben wel benieuwd!

snowman11000 0

18 jaar

Tja, Snowman, wijsheid komt met de jaren...........

Santa 0

18 jaar

Tja, Klaas ,,,(idd)en had jij daar ook al last van ,,, Klaas schreef>>Jaren lang ging ik er van uit dat mijn auto beter af was bij de dealer omdat ik dacht dat deze mijn auto het beste kende.

Zo zie je maar weer je bent nooit te oud om nog eens bij te leren.Maar ik hoop voortaan dat jouw zienswijze ons het vermogen zal geven om verstandig te kunnen handelen.....

snowman11000 0

18 jaar

Wie weet..... Amen! :) May the force be with you!

Santa 0

18 jaar

Kost een paar eurie meer bij de dealer, echt niet het dubbele, er kan ook overdreven worden.

volgwagen 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.