hallo collega's
ik ben bezig met het voorbereiden van het ombouwen van mijn golf 4 sdi naar een 110 pk tdi motor(geen pompduse).
iemand nog tips en/of tricks ?is het wel mogelijk wat electronica betreft ?
b.v.d marins
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
(ik zet er dus een andere motor in ter info)
@ marinus..
als geld geen rol speelt is alles goed te doen, alles over bouwen incl, draadboom, ecu, uitlaat..
paul,
paul bedankt voor je reactie , heb gelukkig de mogelijkheid om mijn eigen motorblok en bak in te ruilen , daardoor vallen de kosten mee.
Instrumentenpaneel (want die communiceert met het regelapparaat van de motor). Dan moet er een heel zooitje met de diagnose aangepast worden. O.a. regelapparaat abs aan motorelektronica, contactslot inleren etc etc. Ik raad het je in ieder geval sterk af. Ik weet niet hoever je kennis reikt van VW elektronica hoor... Maar ik zou em lekker inruilen voor een Tdi. Denk dat je dan minder kwijt bent dan de ombouw.
Mocht je je er toch aan wagen, heel veel succes en laat eens weten hoe het verlopen is!
waarom geen pompverstuiver 5x zo snel als oude type tdi's en als ej toch al verplaats en dat zal niet lukke de koppeling en verslecigsbak van sdi is anders dan een tdi en past denk niet met die turbo
18 jaar
heey allen bedankt voor jullie reactie's
ik wou nog even toe voegen dat ik de beschikking heb over een sloper. heb dus alles bij de hand.Ik hou jullie op de hoogte !
hallo Marinus kijk even op tdiclub.nl en zoek turbo johan even op die kan je precies vertellen hoe je in een dag je sdi ombouwt zonder al te veel kosten je kan in principe gewoon een turbo monteren verstuivers aanpassen en nog wat johan turbo weet het precies
groeten: Peter
Marinus, denk er ook aan dat je een TDI versnellingsbak monteert, die heeft namelijk andere overbrengingen dan een bak van een SDI. Trekt wel lekker snel op, maar aan topsnelheid zal je weinig winnen...
18 jaar
Bedankt voor je reactie Erik , en inderdaad ik ga zeker een kabelbediende(een SDI heeft een stangenstelsel er aan hangen) tdi bak monteren . deze zit bij de motor. Sowieso moet er een andere bak achter bij een tdi,want heb gehoord dat de sdi bakken het nogal snel op geven... toch bedankt !
turbo johan van de tdiclub heeft op zn polo sdi zelf een 1z turbo gezet met powerbox etc etc
had op de rollenbank 108 pk
18 jaar
Motor omgebouwd, kabelboom aangepast, ecu er in,schakelsysteem en uitlaat er onder gezet, ecu kennis laten maken met instrumentenpaneel en starten maar ! (bijna)alles is verder goed gegaan, dikke voldoende in mijn praktijk map en boven alles, enorme trekkracht.(in verhouding met sdi en voor mijn doen)enigste problemen zijn de snelheids meter , deze geeft +- 15 km te langzaam aan.(heeft gelukkig nog geen bekeuringen gekost.)en de achteruit rij verlichting werkt niet, hoor wel iets klikken in de auto maar dat is waarshijnlijk een verkeerd angesloten draad (iemand nog schema's?)Verder heb ik een week de tijd nodig gehad en waren de totale kosten 1450 euro.wel is het zo,het brengt een hoop stress mee . allen bedankt voor jullie reacties ! groeten Marinus Huitema
De nieuwe bak heeft een andere overbrenging t.o.v. je computerinstelling, vandaar deze 15 km afwijking. Misschien kan je met Vag 1551 de zaak corrigeren (zie gerritspeek!)
Op zich een heel leuk project waarin je toch een hoop wegenbelasting minder betaald.
Succes, gr Ted.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar