Volkswagen Golf: koppakking

Bouwjaar: 1991

Nog geen jaar geleden is mijn koppakking vervangen, nu is hij waarschijnlijk weer stuk. Al het koelwater is al naar een korte rit weg en het lijkt er op dat ik meer een stoomboot heb dan een mooi golf gti edition bleu.

Man die de vorige keer mijn kopping heeft vervangen vertelde mij toen al dat de wand tussen cilinder en koelkanaal wel erg dun was, maar scheen wel vaker voor te komen en hoefde niet perce de oorzaak te zijn, veroudering ed zouden ook een rol kunnen spelen.

Nu denk ik daar anders over. Wie heeft hier ervaring mee en wat is de beste oplossing.

Het probleem schijnt trouwens in het onderblok te zitten niet in de kop.

Ik wil het blok graag orgineel houden, kan dit gemaakt worden?

willem12116

Geplaatst door willem12116 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

audia4 (0) PRO, 18 jaar geleden

onderblok is van gietijzer, en als er altijd koelvloeistof is gebruikt verrot dit niet. Tevens is de wand bij een 1.8 redelijk dik van ze eigen.

Zijn de rekbouten bij de vorige koppakking wel vervangen?? dit is n.l. voorschrift en niet voor niets. Sommige handige jongens stoppen de oude bouten er weer in, met als gevolg dat de pakking binnen de kortste keren weer de strijd opgeeft.

snowman11000 (0), 18 jaar geleden

Dat klopt idd Harry ...als je de oude kopbouten weer hergebruikt is het niet mogelijk om het juiste aantrek moment te verkrijgen, dezen bouten zijn immers al uitgerekt.Maar worden ze toch weer hergebruik dan krijg je een verkeerde momentwaarde en komen deze meestal te vast te zitten omdat de juiste rek verhouding dan compleet verdwenen is, en kan de pakking wellicht hierdoor geplet worden met alle gevolgen van dien.

jeroen vermolen (0), 18 jaar geleden

ooo shit ik heb net mijn koppakking vervangen en oude bouten gebruikt d8 al van die krengen moeten echt vast zitten zeg:( ik ben nou de lul zeker :(?

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

je loopt daarmee wel een kans! robert

paul,

Jeak5223 (0), 18 jaar geleden

Dat is bij mij ook het geval. Heb de bouten hergebruikt met een gevolg dat de druk in mijn koelsystem oploopt

jan5064 (0), 18 jaar geleden

hij zo maar is uit niewsgierigheid ik heb ook de oude bouten gebruikt maar heb ik ze daardoor nou te vast of te los zitten????

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

te vast of te los.. dat weet je nooit, de bouten betreffen rek-bouten, vervangt men deze niet, loopt men een grote kans op weer een lekke koppakking!

paul,

Audifreak763 (0) PRO, 18 jaar geleden

En met het niet vervangen van de bouten bespaar je hooguit 15 Euro.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.