close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf: Koppeling slipt na vervangen

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: TDI 81Kw

Beste mensen,

Omdat er water op mijn oude koppeling was gekomen is deze vervangen. Dit water is erin gekomen doordat de dop bovenop de bak weg was...

Nu is de koppeling compleet (platen, drukgroep en lager) vervangen door een nieuw orgineel exemplaar.

Echter begint de nieuwe koppeling al na 500km gereden te hebben te slippen na het schakelen of bij volgas in de 3 of 4!!!

De nieuwe koppeling is 100% goed gemonteerd, dus ontvet en gecentreerd enz...

Waar moet ik verder zoeken??? Kan ik het hydraulische systeem gewoon ontluchten net als de remmen??? En komt het wel eens voor dat de cylinder onder de pendaal of die op de bak stuk gaan???

Ook moet ik opmerken (net als met de oude koppeling) dat de pendaal al erg snel begint te "pakken", ongeveer al na 2 cm loslaten vanaf de bodem... is dit normaal??? Hij pakt toch normaal pas na ongeveer 5 cm...?

ps. het gaat om een golf TDI 81 kw van 2000 !

gr sander

Geplaatst door

sander10766 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Sander,
Het verhaaltje van die dop is een fabeltje zonder dop zal er echt niets gebeuren met de koppeling of je zou de waterslang er in moeten drukken en kraan los dan is het een ander verhaal. Een beetje water van buitenaf als het er in kan komen verdampt immers zeer snel op de warme plaat dus daar kwam en komt het niet van da's zeker wand die kan de koppeling wel doen slippen!..ma ja dan was de zooi ook vet geweest.

Ik denk toch dat er hier iets niet lekker in elkaar zit (en of al zat) ondanks jouw zeggen dat alles voor 100% goed gemonteerd is....maar dan had hij niet geslipt, en als de koppeling na 2 cm al begint op te op tepakken is dat is wel erg snel.en was toevallig de keerring niet lek achter het druklager?

let op....!! dat er voldoende vrije slag aanwezig moet zijn - en verder ja je zegd het zelf al alles is goed gemonteerd - Dan kan ik er niets meer aan toevoegen op genoemde vrije slag na dan.Ik ga er even vanuit dat je alles zelf heb gedaan heb, zo niet dan gewoon even terug naar de persoon of garage die het gemonteerd heeft.,toch!!




Succes.

snowman11000 0

18 jaar

beste snowman...

Als je 10 km door 15 cm hoog water moet rijden om thuis te kunnen komen, komt er wel water door die opening.... Dit is op vakantie in Italie gebeurd!

De koppeling slipte toen soms voor tijdens die 10 km, hierna nooit meer, wel is er vet en rotzooi op de platen gekomen. Dit heeft geresulteerd tot een heel vervelende piep en trillen tijdens het optrekken in de 1.... vanwege dit geluid en trillen is de koppeling vervangen, en dus niet omdat hij slipte of versleten was....

Het 2-massavliegwiel is ook gedemonteerd en gecontroleerd, en er was GEEN lekkage aan de keerring van de krukas of van de bak....

En ja ik heb hem zelf gemonteerd, maar even voor de duidelijkheid, ik ben geen prutser die dit even snel zelf wilde doen... maja dat kan ook niet bij zo'n klus!

gr sander

sander10766 0

18 jaar

Die dop zit wel iets boven de 15 centimeter vanaf het wegdek.
En aangezien een tdi een isolatieplaat onder de motor heeft, zal ook opspattend water niet of nauwelijks door dat gat in het koppelinghuis terechtkomen.

Audifreak763 0
badge

18 jaar

en als er water in is gekomen,zal dat niet zo'n probleem zijn geweest,het kan er ook weer uit!en water is gelukkig niet zo'n troep als vet en/of olie!

dus dat water verdampt wel weer..

maar als alles 100% goed is en hebt gemonteerd,mag je dit probleem nu ook niet hebben..;-)

stefan84 0

18 jaar

Ik geloof ook niet dat water het probleem is. Bij je remmen komt ook water zonder permanente problemen.
Als de boel goed gemonteerd is, dat zal vast want de eerste 500km was okay, dan denk ik dat ergens olie vandaan komt.
Dieselolie (retourleiding), versnellingsbakolie, smeerolie, hydraulische olie,...?

dutch123 220

18 jaar

Water of geen water bij de koppeling maakt nu even niets uit, er komt geen olie bij de koppeling.

Verkeerd monteren is tevens onmogelijk wegens de onregelmatige boutgaten...

Ik wil alleen toevoegen dat mijn pendaal al vanaf 1,5 a 2 cm vanaf onderen begint te pakken, en als ik ligt accelereer en de koppelings pendaal maar 1 cm indruk begint de koppeling al te slippen....

Dit klopt toch ook niet, normaal moet je de koppeling toch tijdens het rijden zeker 3a4 cm kunnen indrukken zonder dat de koppeling slipt???

Maja, ik ga om het uit te zoeken maar eens zonder koppeling rijden door de hydraulische cilinder op de bak volledig weg te pakken, misschien kan ik zo uitzoeken of het probleem in de koppeling zit of in het hydraulische mechanisme...

gr sander

sander10766 0

18 jaar

De koppelingsplaat achterstevoren gemonteerd?. Dat kan namelijk wel.

Audifreak763 0
badge

18 jaar

Nee, helaas. Dit is tevens onmogelijk, deze plaat heeft een holle en een bolle kant...

gr sander

sander10766 0

18 jaar

ja zou het vooral doen,om eens even een lekker ritje zonder koppeling te maken,kun je bij terug komst meteen een compleet andere bak kopen!

zou gewoon even alles nalopen ipv zonder koppeling rijden en maar wat gissen..want dat komt hem niet ten goede..

Stefan

stefan84 0

18 jaar

Controleer de slag van je werkcilinder eens.

dutch123 220

18 jaar

Ik denk idd dat daar het probleem ergens zit ja,....

Weet iemand hoe ik die kan controleren???

gr sander

sander10766 0

18 jaar

Heb jij orginele onderdelen gebruikt en wat is je motorcode.

Heb nu ook zo probleem met een toledo TDI die bijna niet te ontkoppelen is.Ook hier zijn al 2 orginele nieuwe koppelingen in gegaan,maar dat hielp niet.

Heb nu een beetje vergeleken met een VW bora TDI en zag dat afstand tussen hefboom waar je druklager op zit en je hydraulisch ontkoppelingscilinder zo 5 CM verschilt(de slag die dutch dus bedoelde) tussen de probleem toledo en de Bora.Bij de Bora had je meer vrije slag om het maar zo te zeggen,waardoor ie dus ook beter ontkoppelt.Ik denk toch dat iets niet goed is aan de orginele koppeling,daarom wil ik weten of jij ook orginele onderdelen hebt gebruikt.

Deze heeft ook dezelfde probleem.

Weet nog niet wat wij gaan doen,maar als ik iets meer weet dan hoor je het wel.

Alexander243 0
badge

18 jaar

Jep alles is orgineel!

sander10766 0

18 jaar

Ik ben dus van die link en ik heb inderdaad hetzelfde probleem. Bij mij heb ik gemerkt dat de slag van m,n werkcilinder niet meteen reageert op m,n koppelingspendaal. Dat vindt ik wel vreemd ik weet namelijk cker dat ie goed ontlucht is zelfs meerdere keren. Ik zou het eens moeten kijken bij een andere wagen op m,n werk of dat normaal is. Misschien een goede suggestie. Ik hou jullie op de hoogte

bonito1374 0

18 jaar

Al iets verder gekomen Sander / Ramon ?

stefan84 0

18 jaar

Na lang gewacht te hebben ben ik er toch uitgkomen bij mij! Het bleek de drukgroep te zijn. Deze was al toen die nieuw waskapot nu schakelt ie weer prima!!

M.V.G Ramon

bonito1374 0

18 jaar

[quote=Alexander]Heb jij orginele onderdelen gebruikt en wat is je motorcode.

Heb nu ook zo probleem met een toledo TDI die bijna niet te ontkoppelen is.Ook hier zijn al 2 orginele nieuwe koppelingen in gegaan,maar dat hielp niet.

Heb nu een beetje vergeleken met een VW bora TDI en zag dat afstand tussen hefboom waar je druklager op zit en je hydraulisch ontkoppelingscilinder zo 5 CM verschilt(de slag die dutch dus bedoelde) tussen de probleem toledo en de Bora.Bij de Bora had je meer vrije slag om het maar zo te zeggen,waardoor ie dus ook beter ontkoppelt.Ik denk toch dat iets niet goed is aan de orginele koppeling,daarom wil ik weten of jij ook orginele onderdelen hebt gebruikt.


Deze heeft ook dezelfde probleem.

Weet nog niet wat wij gaan doen,maar als ik iets meer weet dan hoor je het wel.[/quote]
wat noem jij orgineel? alexander, gaat het hier om de stempel die men graag in het onderdeel wil zien? dit zijn altijd weer leuke verhalen dan wel gedachten en doen het zeer goed aan tafel onder een borrel...

ga je maar eens verdiepen in het zgn orginele spul, er gaat niet alleen een wereld open maar vooral je ogen.

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Nou moe, ik weet niet hoe die mensen werken Paul, maar wij doen ons hele leven al koppelingen vernieuwen, en dit is een mooi verhaal. Jammer dat het uit de duim komt. Wanneer je de koppeling vernieuwd bestel je op kenteken een nieuwe complete set en daarmee basta. Nog nooit heb ik dit probleem gehad. Hebben jullie dit zelf meegemaakt mannen? Of heb je erover gelezen? En dan nog iets: Een hydraulische koppeling heeft een grotere slag dan ie nodig heeft om te functioneren vanwege zijn vrije slag. En zelfs dan zou de koppeling niet vrij komen? Nog nooit van gehoord en evenmin meegemaakt, sorry,

Sytze

sytze 0
badge

18 jaar

Heyy, jah ik heb zelf op kenteken besteld werkt prima!! Maar je hebt wel eens dat er een modificatie op is geweest.Dan is het een ander nummer geworden.Maar jah nieuw betekent ook niet altijd goed te zijn!! Ik heb dit dus nu al twee keer meegemaakt! Dat ik gewoon al een kapotte drukgroep heb gekregen. Zo kan je dus lang blijven zoeken.

Ramon

bonito1374 0

18 jaar

vaak gaat het ook mis bij het ontluchten: gewoon door laten stromen met een ontluchtings apparaat is vaak niet afdoende. de juiste manier is: 2 bar op het systeem zetten, 1/4 ltr door de cylinder laten stromen, daarna (met open nippel) 15 keer pedaal intrappen (ca 2x per sec) daarna nog een keer een kwart liter aftappen.

en over die "origenele" koppeling: die komt gewoon van lucas of sachts vandaan( en die krijg je bij bv. brezan ook ;).

volgwagen 0
badge

18 jaar

[quote=bonito1374]Heyy, jah ik heb zelf op kenteken besteld werkt prima!! Maar je hebt wel eens dat er een modificatie op is geweest.Dan is het een ander nummer geworden.Maar jah nieuw betekent ook niet altijd goed te zijn!! Ik heb dit dus nu al twee keer meegemaakt! Dat ik gewoon al een kapotte drukgroep heb gekregen. Zo kan je dus lang blijven zoeken.

Ramon[/quote]
vreemd hoor... ik krijg nooit kapotte delen binnen, wel weet ik: gaat men er verkeert mee om dan gaat het inderdaad stuk, dat ligt volgens mij dan niet aan het onderdeel?

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

[quote=paulkelder][quote=bonito1374]Heyy, jah ik heb zelf op kenteken besteld werkt prima!! Maar je hebt wel eens dat er een modificatie op is geweest.Dan is het een ander nummer geworden.Maar jah nieuw betekent ook niet altijd goed te zijn!! Ik heb dit dus nu al twee keer meegemaakt! Dat ik gewoon al een kapotte drukgroep heb gekregen. Zo kan je dus lang blijven zoeken.

Ramon[/quote]
vreemd hoor... ik krijg nooit kapotte delen binnen, wel weet ik: gaat men er verkeert mee om dan gaat het inderdaad stuk, dat ligt volgens mij dan niet aan het onderdeel?

paul,[/quote]
idd ik wou het niet zeggen , maar hebben ze het spul niet gewoon krom gedraaid omdat het niet kruislings is gemonteerd?

volgwagen 0
badge

18 jaar

Dit is niet de eerste koppeling dat ik gedaan heb!! En waarom zou het bij de rest wel goed gaan dan moet ik toch geregelt dezelfde probleem hebben!! Werk jij bij een volkswagen daeler paul?

Ramon

bonito1374 0

18 jaar

zo te zien wel he ramon ;-)

stefan84 0

18 jaar

[quote=bonito1374]Dit is niet de eerste koppeling dat ik gedaan heb!! En waarom zou het bij de rest wel goed gaan dan moet ik toch geregelt dezelfde probleem hebben!! Werk jij bij een volkswagen daeler paul?

Ramon[/quote]
ik werk niet bij een dealer BONITO, wel ben ik als kind zijne opgegroeid mede door vaders, met het merk AUDI & VOLKSWAGEN en hebben ons er in der jaren in gespecialiseerd, mijn vader leeft inmiddels niet meer, sindsdien nu 5 jaar geleden en tevens op een andere plaats ben ik er alleen mee doorgegaan, heb dus nooit bij een dealer of garage elders gewerkt.

wat betreft montage van een koppeling, in de meeste gavallen gaat het mis met de montage van de schakelbak aan de motor, indien je de bak niet gericht monteerd aan de motor loop je de kans de druk-vingers van de drukgroep te beschadigen, meestal heeft men dit niet in de gaten tijdens de montage, vanzelfsprekend volgen daarna klachten die betrekking hebben op de werking van de koppeling, vandaar krijgt vaak het onderdeel onterecht de schuld...

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

ik heb dezelfde problemen gehad met mijn golf na lang zoeken had ik het gevonden
namelijk de koppelingkabel
die was te fel aangespannen door forcering achteraf wist ik dat het overbodig was omdat
het een concentrisch koppelpunt had en deze normaal vanzelf op de goede plaats zit

lazerkan 0

18 jaar

[quote=lazerkan]ik heb dezelfde problemen gehad met mijn golf na lang zoeken had ik het gevonden
namelijk de koppelingkabel
die was te fel aangespannen door forcering achteraf wist ik dat het overbodig was omdat
het een concentrisch koppelpunt had en deze normaal vanzelf op de goede plaats zit[/quote]
en nu in eevoudige taal aub
gr jan

jan5047 0
badge

18 jaar

hier kun je terecht
http://forum.fok.nl/topic/666720

lazerkan 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.