auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf: koppeling van golf cabrio 1.6 GTI slipt boven de 5000 toeren

Bouwjaar: 1982, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600 gti

het probleem met het slippen van de koppeling is zo spontaan begonnen.
dus oke koppeling vervangen, maar het probleem is er nog steeds
boven de 5000 toeren en je wilt nog ff doortrekken en de koppeling begint weer te slippen
iemand eerder zoiets meegemaakt.

Geplaatst door

gertie (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

geen lekkage? drukgroep niet versleten? en weet je zeker dat het de koppeling is ? kan het niet een vermogensverlies zijn? gaat het toerental wel omhoog, maar je snelheid niet?!


mvg

blijegeit 0
badge

17 jaar

Vaak lekt die kleine keerring in de primaire as doordat het bronzenbusje daarin is versleten en dan slingert de olie zo op de koppelingsplaat.
Ik neem aan dat je plaat en drukgroep hebt vervangen en een merk hebt gemonteerd.

Benny Vee 0
badge

17 jaar

Ikheb alles vervangen, ook het koperen geleiderbusje van de drukstift, dus ook het keerringetje en heb een kompleete koppelingset van LUK geplaats.
Tot +- 5000 toeren blijft het goed trek ik de auto dan nog ff door vliegt het toerental in een keer omhoog en trekt de auto niet meer , de koppeling slipt dan als een gek.

gertie 0
badge

17 jaar

Heb je wel een drukgroep van een GTI en niet eentje van een 75 pk 1.6 blok?? Er zit een wezenlijk verschil in de veerkracht, en volgens mij niet in de diameter. Oftewel het past evengoed.......

audia4 0
badge

17 jaar

Audia4

Ikheb de koppelingsset voor een golf cabrio GTI besteld en wel op het kenteken
Dus ik neem aan dat ik wel de goeie koppelingsset heb gemonteerd ,maar het is inderdaad net of de kopp. het niet kan houden boven de5000 toeren .
maar het vreemde is ook dat hij het ook deed met die oude kopp. maar toen ik deze eruit had bleek deze ook niet echt versleten , heb toch alles maar vervangen , dacht dat het dan wel in de drukgroep zou zitten ,vandaar alles maar vervangen, maar nog steeds het zelfde probleem .

gertie 0
badge

17 jaar

Zit de originele motor nog wel in je auto?

M.a.w.: kloppen de gegevens van de auto wel met je motorblok?

Er is in de tijd der jaren al heel wat afgefröbelt met die bakjes......

Santa 0

17 jaar

als je koppeling boven de 5000 rpm slipt heb je waarschijnlijk een verkeerde motor met de bak combinatie.
of jou bak is te lang of je motor heeft te weinig vermogen.
als je er zeker van bent dat het geen olie lekkage is . dan zou je een verzwaarde koppelingsplaat met drukgroep kunnen pakken en dan is geheid je probleem over .
als je het heel erg precies zou willen doen moet je eerst je motor op de moterproefstand zetten en het juiste vermogen met koppel moeten meten en aan de hand van die gegevens kun je je koppelings set samen laten stellen .
en nog 1 ding een motorcode of een bakcode wil niet automatische zeggen dat dit altijd met de standaard gegevens overeen komt .

hier mee bedoel ik dat er ook mensen zijn die dit ook wel eens aanpassen /veranderen en dan zoek je je ook rot .


met vriendelijke groeten Willem

WLS 0
badge

17 jaar

In princiepe mag de overbrenging niet uitmaken, de koppeling moet dusdanig sterk zijn dat hij de motor moet kunnen smoren.

Weet je wat mij te binnen schiet, pak eens een ander vliegwiel, misschien is hij niet vlak genoeg meer of het oppervlak verbrand.

audia4 0
badge

17 jaar

ja goed wat harry bedoelt kan ook ,dat je vliegwiel te heet is geworden en er zich een keiharde toplaag op heeft gevormd.
dit kan je meestal aan de kleur van het materiaal zien of een klein krasje in het materiaal moeten zetten als dit heel moeilijk gaat is het te hard geworden.
met vr gr Willem

btw al iets op geschoten?

WLS 0
badge

17 jaar

Ik heb wel eens gehad dat het tandwiel van het differentieel in de bak "los"zat.
De bak uitelkaar halen en goed controleren of dit tandwiel nog goed over het differentieelhuis gekrompen zit.
Je moet best wel even kracht zetten. Succes

casper44 0
badge

17 jaar

[quote=casper44]Ik heb wel eens gehad dat het tandwiel van het differentieel in de bak "los"zat.
De bak uitelkaar halen en goed controleren of dit tandwiel nog goed over het differentieelhuis gekrompen zit.
Je moet best wel even kracht zetten. Succes[/quote]
Dit tandwiel zit niet alleen gekrompen, er zijn een zooitje klinknagels doorheen gejast. Komt ie los dan komt het hele tandwiel aan de zijkant door het aluminium genieten van het uitzicht buiten de versnellingsbak. Echt, dat is met een keer slippen afgelopen, dan zit er namelijk geen passing meer op.

audia4 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.