close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen golf 2 1300: krijg mijn ontsteking niet afgestelt

Bouwjaar: 1984

Krijg mijn ontsteking niet afgesteld

Ik heb sinds kort een golf 2 1300 uit 84.
Maar nu heb ik problemen met het afstellen van de ontsteking. Ik heb zoals het volgens het boek hoort de vacuüm slang van de ontsteking los genomen. De lamp op de eerste cilinder aangesloten. En zo met de lamp de ontsteking afgesteld. Maar dan is er met de auto niet te rijden hij loopt dan heel moeilijk en slaat bijna af.
Ik ben toen alles gaan controleren. De vacuüm vervroeger was lek en heb ik vervangen. De vacuüm slang heb ik gecontroleerd. De contact punten vervangen en opnieuw gesteld. De distributie riem gecontroleerd of deze goed lag. De bougies vervangen. Ik heb gecontroleerd of de kabels van de verdeler naar de juiste cilinders lopen. Ik heb gecontroleerd of de ontsteking in de goed stand gemonteerd is (niet 180 graden verdraait) Maar niets heeft geholpen. Dus nu heb ik hem op het gehoor maar afgesteld maar nu loopt hij een beetje onregelmatig stationair en slaat soms zomaar af bijv. voor het stoplicht of met file. Is er iemand die mij nog kan helpen?? Waar kan het probleem nog zitten??

B.v.d. roy

Geplaatst door

roy10515 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Heb je het juiste merkteken op het vliegwiel gebruikt ?
Op het vliegwiel zit het BDP merkteken en het onstekingsmerkteken, deze moet je niet met elkaar verwarren.
In dat geval staat de ontsteking verkeerd.

Parlato 0
badge

18 jaar

het is een 1300 daar zit het merkteken voor het afstellen van de ontsteking op de krukas riemschijf.

roy10515 0

18 jaar

heb je de lamp niet op cilinder nr 4 gezet ipv op nr 1 ?

als je voor de motor staat met de kap open is nr 1 links.

succes

stefan84 0

18 jaar

Stefan, dat maakt toch niets uit of je de eerst of vierde cilinder gebruikt de zuigers staan toch gelijk boven dat maakt voor het merkteken geen verschil.

Hans

Hans4037 0
badge

18 jaar

misschien is de condensator wel kapot

Maarten6801 0
badge

18 jaar

Zit de poelie met het merkteken er verdraaid op? Checken door bougie van 1ste of 4de cilinder eruit te draaien, een schroevendraaier of metalen pin voorzichtig in het bougiegat steken. Nu torn je met de hand de motor en zoek je het BDP op. Dan moet het ontstekingsmerkteken net iets voor het BDP zitten.
gr.
Paul

Paulus8636 0
badge

18 jaar

ik weet dat de de 1 cilinder links zit en die staat ook net voor het bdp. de poelie kan niet ook niet verkeert deze kan maar op 1 mannier gemonteerd worden.
ik kan in het ontstking gedeelte geen fouten vinden. maar nu heb ik zitten kijken ik zou volgens mijn boek een pierenburg 2e3 carb. moeten hebben. maar ik kan op mijn carb alleen pierenburg e2 vinden. zou ik miss een verkeerde carb kunnen hebben?? zou het daar aan kunnen liggen? is er miss iemand die mij kan vertellen hoe dit zit ik kan namelijk ook alleen maar e2 vinden en geen 2e2.

roy10515 0

18 jaar

Roy,

Controleer het VW nummer op de carburateur.

2E3 begint met 052 129 016..
2E2 begint met 027 129 015..

Voor meer info over deze carburateurs zie
www.ruddies.business.t-online.de/v2e3.htm

Parlato 0
badge

18 jaar

de carburateur klopt ook. alles wat ik nu nog kan verzinnen is dat de carb niet geod is afgesteld en daardoor de vervroeging ook niet corect is deze word immers door vacum van de carb geregelt. maar volgens het boek moet je de ontsteking goed zetten en dan de carb afstellen. dit kan ik nog proberen. maar kan ik een carb afstellen zonder co meter?? en weet iemand hoe die co scroef werkt?? als ik hem rechts om draai is dat dan meer brandstof of minder??

roy10515 0

18 jaar

Staat je distributieriem niet veel te slap?

Maarten6801 0
badge

18 jaar

Schroef rechtsom draaien geeft een lager CO.
Het lijkt me niet verstandig om zomaar aan die schroef te gaan draaien, je kunt het wel proberen om te kijken of het een verschil geeft, daarna weer terug zetten.
Het meest voorkomende euvel is valse lucht via voetpakking of lek membraan van de pull-down doos.
Tevens alle vacuumslangen controleren op lekkage.
Weet je zeker dat de juiste type bougie's gemonteerd zijn ?

Parlato 0
badge

18 jaar

distributie riem staat goed en op juiste spanning. en valse lucht en slangen zijn ook niet het probleem dat heb ik allemaal al lang getest en vervangen. bougies heb ik ook al vervangen maar heeft ook niet geholpen. ik heb aan de co schroef een kwart slag naar links gegeven en nu rijd hij al een stuk beter. maar de ontsteking staat nog altijd niet zoals hij zou moeten staan.
maar is het mogenlijk dat de vervroeging niet goed werkt doordat de carb niet goed is afgesteld?? of heeft dit wijnig invloed op de vervroeging??

roy10515 0

18 jaar

Het vacuum voor de ontstekinsverstelling komt van ONDER de gasklep. Het is de spruitstukonderdruk. Hier heeft de afstelling van de carburateur geen invloed op. Een grove indicatie of de ontstekingsverstelling werkt is bij stationair draaiende motor de slang van de onderdrukdoos op de ontstekingsverdeler los trekken en af te doppen. Nu moet je duidelijk horen dat de motor anders gaat lopen.
gr.
Paul

Paulus8636 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.