De voorste krukaskeerring van 5 cyl. 2.3 diesel van een Passat met motorcode AGZ moet vervangen worden.
De bout van de poelie zit zo vreselijk vast, is hiervoor een truc of zit het probleem dat de draad links is?
Hoor graag.
Bijvoorbaat bedankt
Anton
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
[quote=anton borst]De voorste krukaskeerring van 5 cyl. 2.3 diesel van een Passat met motorcode AGZ moet vervangen worden[/quote]
Wel een heel bijzondere motor.... 2.3 diesel in een passat met motorcode AGZ ?? ik ken hem niet.
Anton
Hoe staat het met al je overige vragen? Je stelt vragen, krijgt antwoordt verder van jou kant weinig reactie ? Reageren / antwoorden wordt hier zeer op prijs gesteld...............
Gr. paul
Helemaal met Paul eens. De mensen op de site steken er tijd en energie in om tot een oplossing te komen,dan is het wel zo netjes om als topic starter ook nog een terug te reageren.
Hans namens alle moderators en beheerder van Problemcar.
hallo Paul,
Sorry het is een benzine V5.
Ik heb 2 vragen gesteld nl.
1 De slang van de airco vervangen, hierop heb ik , op 11 juni, na het slagen van de klus geantwoord dat ik het front niet heb gedemonteerd, wel rv wiel , binnenscherm, turboslang en luchtfilter gedemonteerd.
2 Het waterlekkage probleem, ben ik mee bezig, weet de oorzaak nog niet, reaktie volgt al ik klaar ben en de auto droog blijkt
Gr.
Anton
16 jaar
[quote=anton borst]hallo Paul,
Sorry het is een benzine V5.
Ik heb 2 vragen gesteld nl.
1 De slang van de airco vervangen, hierop heb ik , op 11 juni, na het slagen van de klus geantwoord dat ik het front niet heb gedemonteerd, wel rv wiel , binnenscherm, turboslang en luchtfilter gedemonteerd.
2 Het waterlekkage probleem, ben ik mee bezig, weet de oorzaak nog niet, reaktie volgt al ik klaar ben en de auto droog blijkt[/quote]
Ok... geen probleem.
Wat betreft de poelie : kunnen erg vast zitten, gebruik of een geschikte (zware) luchtsleutel of ander een stuk speciaal daarvoor bestemd gereedschap een tegenhouder die vervolgens in de poelie wordt gestoken en zodoende de poelie blokkeert.
Gr. paul
hallo paul,
Inderdaad zit zo`n bout vreschrikkelijk vast.
Het front + radiateurs gedemonteerd en met een zware 3/4 luchttol de bout eruit gekregen.
mbt. de waterlekkage van de Passat dat kwam, omdat de waterafvoer onder de akku verstopt zat, via de slechte rubberafdichting onder van het interieurfilter in de auto.
Doordat het isolatiematriaal onder de matten zo dik is en werkt als een spons vergt het heel veel tijd om de auto goed droog te krijgen.
Maar het is klaar.
Bedankt voor je tijd
Groeten
Anton
16 jaar
anton, deze bout is voor eenmalig gebruik, een nieuw exemplaar vastzetten met juiste moment/hoekverdraaiing graag. (even opvragen bij de vw boer waar je ook de nieuwe bout koopt) Zonder tegenhoudgereedschap niet te doen. (is een hulpstuk voor dat in de poeli grijpt en op lip aan de voorzijde van het blok afsteunt.)
Zet je hem met de luchtsleutel vast dan loopt hij binnen de kortste keren los of de bout knapt. Resultaat is voor beide hetzelfde, riem gaat met deze zware trillingdsempende poeli dwars door de radiateur een weg naar buiten zoeken.
perste hij de olie naar buiten bij de krukaskeerring?? zo ja, meet dan eerst de compressie, dikke kans dat er zuigerveren stuk zijn.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar