Volkswagen Passat: lekstroom Vw passat 3C 0,08A - 0,8A

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 FSI

Beste Problemcar lezers en Oplossers,


Ik heb het forum doorzocht naar een soortgelijk probleem maar heb niks concreets kunnen vinden vandaar dat ik de storing op het forum plaatst. Misschien heb ik over het hoofd gezien dan laat het me graag weten.

We hebben hier een passat 3C variant 2.0 FSI BLX uit 2006 staan. Geen alarm en navigatie origineel MFD2-DVD met parrot carkit.
De accu is na een aantal dagen leeg. Soms binnen 1 dag en soms duurt het een week.

Tot nu toe hebben we gecontroleerd:
nieuwe accu gemonteerd.
Dynamo laadspanning 14V, dynamo laadt bij.
Contacten dynamo en massa punten schoongemaakt en gecontroleerd.

accusspanning onbelast blijft wel aan de lage kant (12,3 v)

Lekstroom gemeten in rust stand is de ene keer 0,08 A na 30 min. En bij een zelfde meting is de lekstroom 0,8A na 30 min
Dus verklaart wellicht ook dat de soms de accu na 1 dag leeg is en soms na een paar dagen.

Zekeringen hebben we een voor een eruit getrokken maar nergens valt de lekstroom weg. Zakt soms wel ,maar bij zekering wederom plaatsen geen verandering in de lekstroom.
deur schakelaars gesloten, ook kofferbak en motorkap schakelaar functioneren. Tankklepje ook.
Actuator test van comforsysteem is ook ok.
Radio en navigatie losgetrokken mbv de zekering. Ook geen resultaat. Opnieuw gecodeerd ook geen resultaat.

enige foutcode met de vagcom die terug blijven komen:

00896 - Trunk Lock Unit (F256)
008 - Implausible Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00111000
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 1
Reset counter: 135
Mileage: 110406 km
Time Indication: 0
Date: 2012.03.06
Time: 16:33:03

Hier ga ik morgen verder mee aan de slag


en de andere fout code wat ik er niet uit krijg is:
00933 - Electric Window Motor; Passenger Side (V148)
005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation - Intermittent

hierbij heb ik geprobeerd de raam motor te kalibreren. maar geen resultaat.
Ramen blijven bij sluiten aan beide kanten hangen. Pas na 2de keer bedienen komen ze omhoog (LV en RV)
Maar ik kan me moeilijk voorstellen dat hier de lekstroom zit. Maar dat ga ik morgen ook verder uitzoeken.

Wie heeft er nog tips of aanwijzingen? Of komt dit probleem bekend voor?

Onze dank is alvast heel groot!!


Pascal

paswen

Geplaatst door paswen (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

Benny Vee (0) PRO, 11 jaar geleden

Storingen kan je wel negeren. Meestal onstaat dit toch wel door naderhand op gebouwde accessoires.
Pas wel op dat je na alles wat je veranderd of lostrekt de wagen weer moet afsluiten en wacht tot de canbus in rust komt, kan wel half uur duren.
Ik heb alleen wel eens meegemaakt dat het probleem zat in één van de voor portierregelapparaten ( raammotor )
Dit vergt soms vele uurtjes om de verbruiker op te sporen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.