Volkswagen Golf I : loopt niet netjes stationair

Bouwjaar: 1986, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1800

hoi,

Wie kan mij helpen, mijn golf 1 cabrio is van de zomer voorzien van een nieuwe koppakking maar nou loopt deze niet meer mooi stationair. Verder loopt deze gewoon goed, het is alleen als de wagen stil staat of deze nou in de versnelling staat of niet.
O en het is een automaat.
Het is raar omdat de auto hier voor de nieuwe pakking hier geen last van had. Zou het aan de pakking liggen of zien we misschien iets anders over het hoofd?
Als hier iemand antwoord op heeft hoor ik het graag,

groeten paul

pjg18

Geplaatst door pjg18 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

michielwehkamp (0), 13 jaar geleden

Ik denk dat er een vacuumslangetje over het hoofd gezien is met het terug zetten van de carburateur. Of het aardekabeltje van de carburateur is niet terug gezet kijk hier eerst maar eens naar. Michiel..

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Paul,

Hoe loopt hij tijdens het rijden ? Of is het probleem alleen stationair aanwezig ?

Anders kun je eens even de timing van distributie en ontsteking controleren..

Vacuumslangen moeten ook goed om aangesloten zijn en mogen geen scheuren vertonen.

Gr Stefan

Mercury (0) PRO, 13 jaar geleden

Paul,

Hoe loopt hij tijdens het rijden ? Of is het probleem alleen stationair aanwezig ? quote van S84


maar nou loopt deze niet meer mooi stationair. Verder loopt deze gewoon goed, het is alleen als de wagen stil staat of deze nou in de versnelling staat of niet. quote van de topicstarter.

LEZEN Stefan, daar was jij toch zo'n ster in? (net als in ijshockeyen geloof ik, want je zit net op de bank of je bent weer in het spel.....;-( )

johndoornbosch (0) PRO, 13 jaar geleden

Idd goed lezen is het halve werk.....

In dit geval kan het aan afstelling van het co% en/of de ontsteking liggen.



gr John

vwmuisje87 (0), 13 jaar geleden

De ontsteking loopt waarschijnlijk over de distributie ( aangedreven tandwiel ) en na de montage van de kop kan het zijn dat je niet naar het merkteken gekeken hebt en nu de ontsteking verkeerd staat wat het slechte lopen kan verklaren.

pjg18 (0), 13 jaar geleden

Hoi, het is een injectie maar hij heeft het echt alleen maar als hij stationair loopt, verder loopt hij gewoon prima. Kan het dan alsnog aan de distributie riem liggen? O en nou was met de apk de co niet goed maar ik weet niet hoe ik dit moet verhelpen. Iemand ideeen?

alvast bedankt groeten paul

vwmuisje87 (0), 13 jaar geleden

Paul,

Ligt er een motor in met spinkop ? Dan zit op de luchtweger een klein gaatje ( net naast de spinkop ) waar je een inbus is steekt en zo het CO kan bijregelen..

Vaak word hij na de Apk weer iets ingedraait ( rijker gezet ) want daar lopen ze meestal wat beter van..

Ik zou er zelf niet klakkeloos aan gaan draaien, bij de Apk is dat een fluitje van een cent en staat zo weer goed.

Indien de distributie timing in orde is, zou ik even de ontsteking controleren, zet anders de motor eens op BDP en haal de verdeelkap eraf, de rotor moet nu in lijn staan ( midden van rotor ) met het kerfje ( streepje ) op het ontstekingshuis ( 0-punt ) Indien hij teveel afwijkt, kan de ontsteking telaat of veel te vroeg staan, waarschijnlijk te vroeg.

Gr

pjg18 (0), 13 jaar geleden

Ja, daar zit inderdaad zo'n gaatje met inbusboutje en daar heb ik dus al aan gedraaid maar dan als de motor warm is loopt deze nog steeds niet altijd even mooi stationair. Maar de ontsteking kan ik wel eens controleren maar wat is BDP?
Toch alvast bedankt voor de moeite,

groeten paul

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.