close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf II : warm gelopen

Bouwjaar: 1988, Motorcode: 1800

Ik heb gister helaas in de sneeuw mijn V-snaar vervangen.
Hierbij zag ik dat de koelvloeistof erg beneden peil was.
ik ben hierop even naar de schuur gelopen en gekeken als ik nog wat had liggen en ja hoor ik had nog wat.
maar nu komt het dit was eigenlijk voor mijn seat toldedo.
ik dacht dit kan geen kwaad maar kwam bedrogen uit.
ik ging weer lekker op pas met een nieuwe v-snaar en toen de motor warm was gelopen wou de golf niet meer voor uit.
ik denk nu dat dit komt door de koelvloeistof die ik dus gemengd heb.

Kan dit, of juist niet na een 1 keer rijden.
ik wil er ook wel even bij zeggen dat ik mijn v-snaar in de sneeuw heb vervangen en dat het blok ook wel een beetje was ondergesneeuwd

wie kan mij advies geven wat te doen.

BVD Jan

Geplaatst door

jan54321 (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De oorzaak zal niet in de koelvloeistof zitten.
Deze motoren zijn bij koude erg gevoelig voor bevriezing van de carburateur. Zeker als de voorverwarmingsslang niet aan het luchtfilter zit of de klep in het filter niet juist werkt.
Ik heb een vermoeden dat dit hier ook het geval is omdat die slang juist boven de V-riem zit en er misschien niet meer juist aanzit. Deze slang gaat naar de achterzijde motor alwaar deze aan een bevestiging v/d uitlaat zit.

moderator 0
badge

13 jaar

[quote=moderator]De oorzaak zal niet in de koelvloeistof zitten.
Deze motoren zijn bij koude erg gevoelig voor bevriezing van de carburateur. Zeker als de voorverwarmingsslang niet aan het luchtfilter zit of de klep in het filter niet juist werkt.
Ik heb een vermoeden dat dit hier ook het geval is omdat die slang juist boven de V-riem zit en er misschien niet meer juist aanzit. Deze slang gaat naar de achterzijde motor alwaar deze aan een bevestiging v/d uitlaat zit.[/quote]
Maar de golf doet dit alleen als de motor warm is gelopen
Als hij koud is loopt hij als een zonnetje

Ik was vergeten te zeggen dat de golf geen carbs heeft maar een injectie systeem

jan54321 0

13 jaar

Wat bedoel je precies met : hij komt niet meer voorruit ? Loopt de motor dan compleet beroerd, stotterd hij, of houd hij in, maakt hij toeren en komt niet meer voorruit of.. ?

Daarbij moet je het kvs niveau even in de gaten houden, hij mag niet zakken want dan kun je een lekkage hebben of het verdwijnt in de motor.

Gr

vwmuisje87 0

13 jaar

Ik wil jullie bedanken voor de reacties
De oplossing was best wel simpel eigenlijk.
Ik had de v-riem niet goed aangespannen.
Hierdoor lade accu niet meer op e kreeg de motor geen stroom meer.
Ik heb tevens de inmiddels zwart geworden koelvloeistof helemaal vervangen voor mooie blauwe vloeistof

Idgv bedankt voor de reacties.

Gr. Jan

jan54321 0

13 jaar

Jan,

Nog even een aanvulling, je zegt dat de kvs zwart is geworden, is dat toevallig geen olie die erbij zit ?

Als je de peilstok eruit trekt, is het oliepeil soms ook gestegen ?

Gezien de kvs wat je verliest..

Gr

vwmuisje87 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.