close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf II : Nog steeds koelproblemen

Bouwjaar: 1985, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.8 VR6 AAA

Heren,

Nog steeds koelproblemen met deze auto, ofja 'koel' de auto komt zeker met deze buiten temperaturen totaal niet op bedrijfstemp, hij haalt amper 60 a 70 graden, de olie komt ook niet hoger dan een graad of 78 na een flink stuk te hebben gereden, daarbij komt ook nog het feit dat de radiateur voor 80% is afgedekt, hetzelfde resultaat, laat je hem een tijd stationair lopen, dan word hij mooi 90 graden en gaat de fan aan.

Ik zit al een tijd met dit probleem en nog steeds niet opgelost,

Ondertussen zitten er al 3 nieuwe ( originele Vag ) thermostaten in, een ander thermostaathuis erop ( Aan de oude was niks te zien en deze heeft ook niet het bekende stukje plastic wat wel eens afbreekt en dan te warm word ), incl een nieuwe radiateur, dit laatste staat los van het probleem, maar lekte vorig jaar en heb deze vernieuwt.

Het zou toch niet normaal zijn om weer eens een nieuwe thermostaat te kopen, heb al vaker gehad dat een nieuwe ook 'kapot' was of niet naar behoren werkte, maar dit kan toch geen toeval meer zijn..

Iemand een helder idee want met dit weer is het alles behalve prettig..

Gr Stefan

Geplaatst door

stefan84 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wel straf maar alles wijst er op dat de thermostaat blijft open staan dus.....

ovi 0

13 jaar

Ja zoiets denk ik ook, de dealer doet net of hij gek is en zegt dat het probleem elders gezocht moet worden, maar waar, dat kunnen ze niet zeggen vreemd genoeg..ben dalijk al 120 euro kwijt voor die $*#&% thermostaat.

Ik denk dat ik als ik tijd heb, eens even het complete thermostaat huis van mijn andere VR6 overzet, want die werkt wel goed.

stefan84 0

13 jaar

Lijkt het inderdaad op dat de thermostaat open blijft staan, heb ik met mijn Vento momenteel ook, moet ook echt even vervangen, hij komt niet/nauwelijks op temp idd, en zelfs op de snelweg blijft hij tussen de 70 en 75 hangen. Met de kachel aan zakt hij soms zelfs tot 70 of iets minder...

Stilstaan met stationair is wel gewoon normale temp... Lijkt dan toch op thermostaat of thermostaat huis.

Blijft je kachel misschien "hangen" op de hoogste stand? Had dit met mijn Civic, ik merkte er niets van want in de winter zet je hem uiteraard nooit uit, maar toen het zomer werd kreeg ik hem niet uit ( gelukkig bleef die wel goed op temperatuur )

Ophidian 0

13 jaar

Hoe lang zit je hier dan al mee. Want mijn vento heeft dit nu ook en ik heb er de hele zomer geen last van gehad. Er wordt nu veel van de motortemperatuur gevraagt. dus het kan een winterprobleem zijn.

Ik denk dat ik het al had, maar toen ik m net kocht was het warm weer.

Pas toen het koud werd ( wat redelijk ineens gebeurde ) merkte ik het, dacht eerst dat het aan mij lag, maar ook na lange stukken ( 2.5 uur doorknallen op de snelweg ) wilde hij niet warmworden, bij garage's geweest en die zeiden thermostaat.

Alleen nog niet laten vervangen omdat de aircopomp ervoor zit, doe het tegelijk met de distributieriem ofzo.

Ophidian 0

13 jaar

In de zomermaanden kon ik een ei op de motor bakken, zeker met binnen door rijden, maar reed ik dan op een zomer avond over de snelweg, dan was het weer raak en zakt hij ook dan terug naar 70 graden.

De kachel blijft niet hangen en werkt gewoon naar behoren ( is ook allemaal mechanisch bij deze )

Ik ga de gok toch nog maar eens wagen, maar dat gaat zeker nog een week duren, sta bijna letterlijk met de wagen vast gesneeuwt :)

stefan84 0

13 jaar

Duidelijk thermostaat dus valt nog mee!

ovi 0

13 jaar

Blijft toch erg raar Stefan,

Ik heb wel ongeveer hetzelfde met mijn Golf. Na het vervangen van de radiateur en thermostaat heeft ie precies hetzelfde....
Heb ook al zitten denken aan het thermostaathuis (moet ik nog wel proberen, ook iets met heeeel veeel sneeuw in Waalre).

Het rare is dat mijn golf het van de week wel perfect deed, de temperatuurmeter bleef stug in het midden staan en de olietemperatuur kwam ook niet boven de 92 graden uit. Ook heel raar.

Golf kwaal misschien?

Ik ga in ieder geval bij mij het thermostaathuis vervangen!

Succes ermee

Groetn Stanis

Stanis 0

13 jaar

Stanis,

Bij mij is het dus zo dat de temp meter amper uit de hoek komt, of je moet al rustig rijden in de zomermaanden, dan gaat hij wel richting 90..

Ik ga naar de feestdagen het thermostaat huis van de goed werkende Vr6 afhalen en deze monteren, ik laat wel even iets weten hoe het verlopen is.

Gr Stefan

stefan84 0

13 jaar

Bij deze de oplossing,

Thermostaat incl huis van de Golf 3 VR6 op de Golf 2 gemonteerd en gelijk van alle problemen af..

Blijkbaar een reeks slechte thermostaten die ik gekregen heb, want had in de tussentijd 3x een nieuwe gekocht en telkens de volle mep moeten betalen ervoor..

Probleem dus opgelost.

Gr Stefan

stefan84 0

13 jaar

Mooi!

Bij mij ging het iets verder...de waterpomp begon te lekken deze heb ik vervangen en ook meteen een nieuwe thermostaat met huis geplaatst.
Tot nu toe is het bij mij ook goed, meter blijft mooi in het midden en de olietemperatuur komt (bij normaal gebruik) niet boven de 94 graden uit, was eerst bij normaal gebruik al snel 102 - 104 graden.

Ik zeg, goed bezig!

Groeten Stanis

Stanis 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.