Volkswagen Passat: luchtmassameter ontkoppelen

Bouwjaar: 1998

Passat 1.9 TDi
Volgens mij is mijn LMM kapot. Als ik de stekker ervan lostrek heb ik opeens veel meer vermogen.
Mijn vraag is of het kwaad kan als ik deze stekker niet meer aansluit en wat doet een LMM eigenlijk, want als ik hem niet aan hoef te sluiten is hij volgens mij gewoon overbodig????

jeronimo33

Geplaatst door jeronimo33 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi,


wil je zo rond blijven rijden.?


paul,

jeronimo33 (0), 19 jaar geleden

Hoi Paul,

Kan het kwaad als ik zo rond blijf rijden, want hij rijdt zo wel een stuk fijner (meer vermogen)

Grt.
Jeroen

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi,


ik zou het niet doen. het lijkt me ook dat de auto nooit naar behoren kan rijden

ik raad je aan om als nog de lmm, te vervangen.

dit om meer problemen tegen te gaan oa, de kat.



paul,

audia4 (0) PRO, 19 jaar geleden

ding kost bij de dealer rond de 100¤ als ruildeel. (is nieuw elementje ingezet dan) als de dealer zegt dat hij hem niet levert (is een bepaald type wat ze niet als ruildeel hebben) dan naar de eerste beste bosch servicedienst, die hebben hem dan wel, en ook als ruildeel.

succes

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi,


mercedes heeft ze ook en veeeeeel goedkoper kijk daar maar eens

is de moeite waard.

overgens een ruildeel is er van de firma pierburg.. 55, euro ex.

moet er wel bij zeggen dat ze niet overeen komen met de orginele gemeten waarden ( bij pierburg liggen ze hoger ) maar dit kan opzich geen kwaad.



paul,

jeronimo33 (0), 19 jaar geleden

Hoi,
Zijn die van Mercedes hetzelfde als die van VW dan?


P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi,

ja er zijn typen die de zelfde luchtmassameter hebben.


paul,

wietse11996 (0) PRO, 19 jaar geleden

ja dat is gewoon van bosch en dat zit ook op een merc. en mischien ook wel op een opel.

de luchtmassa meter meet de luchtmassa de zwaarte van de lucht.
en daar berekend de ecu weer de hoeveelheid brandstof op.
als deze stuk is geeft hij een verkeerde waarde aan. en spuit hij minder in. daardoor zal de auto minder vermogen hebben.en zuiniger zijn. als je de stekker er afhaalt kan hij de waarde niet meer aflezen en gaat hij in de noodloop lopen. dit doet een fabrikant om ervoor te zorgen dat de auto altijd nog bij de garage kan komen.
om te controleren of deze stuk is moet je even bij de dealer langs gaan. dan weet je het zeker.
dez heeft ruil lmm en kosten 100 eurie

Audifreak763 (0) PRO, 19 jaar geleden

De term luchtmassameter doet mij vermoeden dat dit instrument de (het) massa(debiet) van de voorbijstromende lucht meet.

Rsvmille (0), 19 jaar geleden

Ik heb het ook geprobeerd maar je krijgt wel een fout in je boordcomputer:

00553 - Mass Air Flow Sensor (G70)
31-00 - Open or Short to Ground


Je kan overwegen om bij Mercedes de Pierburg LMM te halen met de code: A 611 094 00 48. Deze is zelflinealiserend en leverde op mijn AHU 90pk een mooiere grafiek op bij het uitlezen. Echter merkte ik geen verschil in prestaties tussen mijn nieuwe Bosch (origineel), alleen in prijs:

De Pierburg kost maar 80 euro.

Audifreak763 (0) PRO, 19 jaar geleden

Een Bosch is, voorzover ik weet, ongeveer dezelfde prijs.

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi,


bosch leverd alleen een compleet set met huis

pierburg het losse deel 65,ex koop ik ze voor.


paul,

Audifreak763 (0) PRO, 19 jaar geleden

De door mij genoemde prijs is ook voor een compleet ruildeel.

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi, jan


dan valt het mee. voor een bosch


paul,

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.