Volkswagen Golf II: Makkelijk stilvallen bij vertrekken met warme motor.

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1300, Vermogen (kw): 45

De carburateur-voorverwarmingsslang is ook met de noorderzon vertrokken inclusief het schild op het uitlaatspruitstuk .

Bij temperatuur onder de 10 graden heb je door bevriezing nog een probleem bij met uitvallen van de motor .

Er zal een pierburg carb. gemonteerd zijn . Je kunt afbeeldingen werking opzoeken op Ruddies.Berlin.de en zoek onder de pierburg-afdeling .
Het is even zoeken maar als je het Duits machtig bent gaat er een wereld voor je open.

Succes.

Robin2

Geplaatst door Robin2 (0) , lid sinds 7 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Robin2 (0), 6 jaar geleden

Goedemiddag,
Ik heb een vervelend probleem met men originele golf 2 van 1991. Wanneer ik bij warme motor wil vertrekken uit stilstand moet ik echt wat met de gas en koppelingspedaal gaan spelen. Ik bedoel daarmee 2000 toeren alvorens heel gelijdelijk de koppelingspedaal te lossen. Snel vertrekken is bijna onmogelijk. Indien ik op een normale manier aan een verkeerslicht probeer te vertrekken zonder er op te letten valt hij precies dood. Hij valt net niet stil. Bovenstaande heeft hij dus allemaal niet wanneer hij koud staat. Hoe dichter tegen de 90 graden hoe vaker het voorkomt. Indien ik zware verbruikers zoals lichten, verwarming,... opzet doet dit er zeker geen goed aan.

Koppeling is vervangen, thermostaat vervangen, distributieriem, waterpomp, alle oliekeerringen, cyl. koppakking, pakking carbu is niet gescheurd. Heeft net uitlaatgastest gedaan en alles werd perdect gezet maar geen verbetering.

Voor de rest rijdt de wagen perfekt en heeft hij ondertussen iets meer dan 200 000km.

Ik hoop dat iemand mij hier kan verder helpen

Alvast bedankt voor de moeite

Robkn

jaker (0) PRO, 6 jaar geleden

Weet je toevallig ook de motorcode?

Robin2 (0), 6 jaar geleden

ik denk type NZ

kentekenplaatje:
Volkswagen 83/4598
type: 19-G-2G
Chassis: WVWZZZ1GZMW573560

jaker (0) PRO, 6 jaar geleden

Nee, een NZ motor heeft multipoint injectie,dat ziet er zo uit,zie afbeelding.
Volgens mij zie ik bij het benzine filter een mechanische benzine pomp op de cilinderkop zitten.
dat zou dan betekenen dat er een ouderwetse "old school" carburateur op zit.
Dan zou het kunnen dat de acceleratie pomp niet meteen inspuit bij gasgeven (het eerste stukje)
Oorzaak,sproeierpijpje vervuild of vervuiling van het acceleratiepomp systeem,doordat de carburateur op zijn kop heeft gelegen tijdens het vervangen van de koppakking b.v.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.