close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat TDI: met VW chiptune trekt niet vloeiend meer na onder

Bouwjaar: 2000

Om samen te vatten wat er tot nu toe is gedaan:
- afstelling riem twee keer gecontroleerd
- luchtmassa meter vervangen (2x)
- luchtfilter vervangen
- katalysator gecontroleerd
- alles wat na te meten valt is volgens de garage nagemeten
- nieuwe software in motormanagement na uitwisselen met standaard-kast
- ook onderstel problemen zijn uitgesloten

Geplaatst door

Arjan603 (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

motormanagement of chip, kan niet anders als hij met de leen motormanagementen wel goed rijdt !
ik zou jou chip in de leen motormanagement probieren
en of en nieuwe gechipte motormanagement er in zetten
ik neem aan dat er garantie op alles zit !
vrg s smith

nokia 0

21 jaar

Nokia, bedankt voor je antwoord. Dit is inderdaad het meest voor de hand liggend. Het lijkt alleen niet voor de hand liggend dat zelfs nadat Pon de ECU heeft geonctroleerd deze toch niet OK functioneert.

Arjan603 0

21 jaar

Als het ECHT na de onderhoudsbeurt is gebeurt en ze hebben de distributieriem vervangen,dan zal daar toch het probleem gezocht moeten worden!.Ik weet natuurlijk niet hoe de monteur die riem heeft vervangen,je hebt namelijk een nokkenastandwiel die op verschillende manieren gemon. kan worden.Er zit namelijk GEEN blokkeerspie op de as zelf.misschien heeft ie deze los genomen om zo de riem makkelijker te monteren en staat ie nou iets verkeerd.Als ie niet getunend zal je dat nog geen eens merken,maar doordat ie getunend is op ga je het probleem versterken en is het merkbaar tijdens rijden.Als het probleem echt wil verhelpen zou ik wel naar PON sturen of een ANWB instantie,zodat hun een nieuwe blik er op kunnen opwerpen.Als het toch aan timming van de riem ligt kan je de gemaakte kosten mischien terug vragen.succes met je auto!

alexander242 0
badge

21 jaar

Alexander, bedankt voor je antwoord.

Arjan603 0

21 jaar

Ik houdt me graag aanbevolen voor andere inzichten of ervaringen welke mij kunnen helpen.

Arjan603 0

21 jaar

Hoi Arjan,
Ik vermoed ook dat er bij de vervanging van de getande riem iets niet helemaal goed is gegeaan, dat door de chiptuning 'uitvergroot' wordt. Heb je niet iemand in je omgeving die ook een 90PK TDI heeft? Dan zou je jouw ecu daar even in kunnen zetten en kijken of het in de ecu zit of in de 'hardware' (de auto dus). Ik heb mijn TDI 110 pk ook gechipt, maar heb nooit het inspuitmoment hoeven aanpassen. De grap is, dat dat, als het goed is, nou juist in de software zit, die vervangen is.
Heb je je auto als een uitgelezen? Komt-ie niet met storingscodes? Ik verkoop diagnosesoftware voor VW

(http://www.priemus.nl)

en omdat ik het zo'n vreemd verhaal vindt, wil ik 'm wel gratis voor je uitlezen. Moet je wel zelf langskomen.

Groet,

Guido

Guido Priemus 0
badge

21 jaar

Beste Guido, ik vermoed hetzelfde. Ze hebben tijdens de grote beurt wel iets uitgelezen, maar daar kan ik niets uit opmaken behalve dat alles in orde is.

Arjan603 0

21 jaar

Beste Arjan,
Ik heb wel eens zo'n soort probleem gehad direkt na chiptuning en dat bleek inderdaad de egr klep te zijn ,maar dan hoef je hem niet uit te lezen want dan rookt 'ie verschrikkelijk.
Je kunt er bij jou donder op zeggen dat de pomp niet op tijd staat of zelfs de nokkenas zoals eerder gemeld. Maar die diagosesoftware waarmee Priemus werkt haalt dat er feilloos uit,ik werk er zelf ook mee.
Jos

jos_br.5982 0

21 jaar

Jos - bedankt voor je antwoord

Arjan603 0

21 jaar

Hallo Arjan,
Ik blijf het vreemd vinden dat de storing ontstaan is na de wisseling van de riem daar ik ook vaak die riem vervangen heb bij verschillende vag auto's waarvan er ook een aantal gechiptuned zijn.
Ik weet wel dat het inspuittijdstip (dynamisch)hetzelfde afgesteld dient te worden als bij een standaard auto.
Het is wel belangrijk dat te controleren na werkzaamheden.
Jos.

jos_br.5982 0

21 jaar

ben inmiddels met de wagen op vakantie geweest - 4 personen, volle bepakking en SKI's op het dak. De auto heeft eigenlijk goed gereden en bij vol accelereren was er nagenoeg niets te merken (alleen heuvel-af voelde je dat het weer de kop opstak). Eenmaal thuis de boel weer uitgeladen en jawel... het fenomeen is weer veel duidelijker merkbaar. Het lijkt haast wel dat wanneer de wagen snel genoeg kan acceleren het schokken (inhouden) duidelijk voelbaar is, maar wanneer de wagen niet voldoende snel door de toeren heen kan lopen (denk aan 90PK ECU of de volle bepakking) er eigenlijk weinig valt te merken (?!). Nou ja, hij gaat binnenkort (als alles goed is) naar PON en ik mag aannemen dat ze daar wel zullen uitvinden wat er mis is.

Arjan603 0

21 jaar

Beste Arjan

Wat ik al gehad heb met mijn Passat 110 pk is dat ik ook zo'n probleem had met accelereren en snelheid,de mijne hield zich in rond ongeveer 3000t/min.
Wat mij ook opviel dat het niet verbeterde maar verslechte,mijn verbruik steeg ook en wat bleek?
De electronisch gestuurde injector die het ganse verbruik en vermogen bestuurd was defect.
Deze laten herstellen en het probleem was opgelost.

Succes.

shady 0

21 jaar

De auto is vorige week bij Pon geweest. Daar is het inspuit-tijdstip opnieuw afgesteld.

De auto is sneller geworden en rijdt 90% beter. Helaas moet ik constateren dat de acceleratie nog steeds niet zo vloeiend is als het was voordat de riem werd vervangen, maar het inhouden is veel minder duidelijk aanwezig.

Arjan603 0

21 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.