Volkswagen Golf III : Motor krijgt geen benzine waardoor hij niet meer start

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

Bij deze mijn probleem ik was laats naar het dorp aan het rijden en weer terug, helemaal niks aan de hand ik wilde weer weg rijden en me koppeling trapte ik in en hoorde een knak bleek dat de koppeling kabel het klemmetje was afgebroken( ps. had net benzine euro 95 in gedaan)deze vervangen in de regen, alles weer zoals behoren en wilde de auto niet meer starten.
Ik heb daarbij alle zekeringen na gekeken niks mis relais nagekeken allemaal nieuwe in gedaan geen resultaat.
Verdeelkap opengemaakt geen vocht boogies door gemeten deze gaven gewoon vonken, carburateur schoon gemaakt geen resultaat. Nou lijkt het er op dat die geen brandstof krijgt heb de benzine pomp wel gevonden alleen geen aansluiting van stoom gevonden. Maar lijkt me stug dat die het niet meer doet. Iemand anders ideeën of het zelfde probleem gehad in ieder geval al vast bedankt

Groetjes steef

slayersteef

Geplaatst door slayersteef (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

20 Reacties

anoniem-1573996169 (0), 10 jaar geleden

even wat benzine in de carb of gasklephuis gooien en starten als hij dan nog niet aanslaat heb je een elektronisch probleem

slayersteef (0), 10 jaar geleden

Oké gaat dat proberen thanks Robby

anoniem-1573996169 (0), 10 jaar geleden

wel uitkijken met benzine,gewoon beetje in een kopje doen en erin gooien.

slayersteef (0), 10 jaar geleden

Ik heb dit reeds geprobeerd geen resultaat nog meer ideeën

slayersteef (0), 10 jaar geleden

Ik wou de auto slepen naar de garage nog een keer geprobeerd om hem aan te trekken met resultaat de auto doet het weer alleen heeft die af en toe de neiging om te stotteren na een dot bezinen is dat weer weg

firedriver (60), 10 jaar geleden

Mischien brandstofpomp, massa ?
gr.

anoniem-1573996169 (0), 10 jaar geleden

heb je de benzinefilter al eens vernieuwd?

michielwehkamp (0), 10 jaar geleden

Ik denk dat je brandstofpomp aan het overlijden is,heb hetzelfde ook al eens meegemaakt met een vento ook een 1.8 (adw) andere brandstofpomp er in en het probleem was voorbij.

slayersteef (0), 10 jaar geleden

Ben er achter aansluiting luchtfilter naar caberateur is een aansluiting afgebroken waardoor die af en toe valse lucht zuigt deze gerepareerd en nergens meer last van bedankt voor al het mee denken

firedriver (60), 10 jaar geleden

Goed zo, wat een kleinigheid toch kan doen,
Gr.
Jantje

slayersteef (0), 10 jaar geleden

Wie kan mij helpen ik kan het probleem niet vinden
Elke keer als ik in de ochtend wil straten moet ik heel lang wachten tot die aandraaid
Maar als die eenmaal gestart is heb ik nergens meer last van de hele dag tot de volgende ochtend
Het is het bezine wat op de een of andere manier niet aankomt
Want als je bezine in de caberateur doet start doe gelijk heb de bezinenpomp ook al vervangen
Geen resultaat caberateur schoon gemaakt benzine filter vervangen en mocht ook niet baaten
Ik denk zelf dat er elke keer ergens lucht bij komt waardoor de benzine terug loopt kan dat
Misschien heeft iemand dit ook gehad of iemand ideeën
In iedergeval iedereen al vast erg bedankt

Vriendelijke groet.

Stefan

voyager (0), 10 jaar geleden

Mogelijk weet je het al, maar toch is het waard om te vermelden. Voor het starten één of evt twee keer gaspedaal intrappen. Daarna starten zonder gaspedaal aan te raken.Zo spuit je vooraf wat benzine in en zou de start makkelijker moeten zijn.

slayersteef (0), 10 jaar geleden

Helaas heb ik dat al geprobeerd ik kwam er wel achter dat een klem van de brandstof slang afgebroken was deze vervangen en morgen uitproberen of dat het probleem was

slayersteef (0), 10 jaar geleden

Helaas niet gelukt probleem blijft zich aan houden heb geen ideeën meer iemand

michielwehkamp (0), 10 jaar geleden

Je hebt vast ergens een klein lekje in je brandstofleiding waardoor je langzaam druk verliest,draai voor het starten het contactslot eens 2 of 3 keer aan en dan kan de pomp het brandstofsysteem onder druk zetten dan start hij vast wat sneller.

slayersteef (0), 10 jaar geleden

Michielwehkamp bedankt helaas heeft dat niet gebaat ook sorry voor de late reactie ben namelijk vader geworden

Ik heb wel ander bevindingen gevonden ik ben er achter als ik de motor aan laat draaien en 10 a 15 seconden het gas pedaal in houd dat nog een keer dan start die maar zie ook aan me toeren tellen dat die onder de 10.000 toeren draait en volgens mij met de sjook draaide die daar boven is het misschien de sjook(electries) of andere ideeën wat het kan zijn

voyager (0), 10 jaar geleden

Vandaar ik vroeg in post #13 of je je gaspedaal wel paar keer intrapt voor de start. Op die manier activeer je de automatische choke namelijk. Nu je zegt dat je motor zakt onder 1000 toeren koud is duidelijk dat je choke niet werkt. Zoek verder of alle slangen werken en zeker elektrische gedeelte ervan.

slayersteef (0), 10 jaar geleden

Ik zag dat me motor een Abs motor is dus er zit geen choke in ik denk dat het probleem electries is ik had hem voor het starten in getrapt dan doet die niks maar tijdens het starte wel ik denk zelf dat het licht aan de injectie of daar de bedrading van ik ga morgen een kijkje nemen pappa zijn neemt wat tijd in beslag

slayersteef (0), 10 jaar geleden

[url=http://postimg.org/image/tuo61vwg7/][img]http://s23.postimg.org/tuo61vwg7/image.j...[/img][/url]
Dit is de motor ik denk zelf dat het aan onderdeel 1 en 2 zijn van foto hier onder
[url=http://postimg.org/image/fbfi3swdv/][img]http://s29.postimg.org/fbfi3swdv/image.j...[/img][/url]

michielwehkamp (0), 10 jaar geleden

Gefeliciteerd papa, dat is de stekker van de injecteur kan best zijn dat er een kabelbreukje achter de stekker zit
Michiel

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.