Golf V diesel slaat spontaan af bij afremmen/terugschakelen, start daarna zeer moeizaam, na erg lang doorstarten slaat hij weer aan en loopt weer als een zonnetje.
Uit laten lezen en wat blijkt GEEN storing, weet iemand raad, Help!!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
controleer de pomp in de tank eens.
heb je bij de eerste start ook problemen.
dit is zo n geval waar bij je niks uitleest.
maar het komt meer voor en dan hebben ze deze klachten.
groetjes jan.
[quote=jan T]controleer de pomp in de tank eens.
heb je bij de eerste start ook problemen.
dit is zo n geval waar bij je niks uitleest.
maar het komt meer voor en dan hebben ze deze klachten.
groetjes jan.[/quote]
Pomp kan het mi niet zijn, bij vol vermogen draaitie als een naaimachine, alleen bij gas los/ afremmen/ koppeling in slaatie af, dan na 20 sec doorstarten draaitie weer als vanouds, maar ik ben er wel ziek van.
15 jaar
Toch denk ik ook aan brandstoftoevoer.
Brandstoffilter heeft ook een vervangingstermijn van 90.000 maar velen halen die kilometerstand niet. ( branstofkwaliteit )
Kijk ook eens in het brandstoffilterhuis of de diesel wel mooi blank is.
En dan heb je nog een brandstofpomp aan de cilinderkop.
Eigenlijk moet je eerst brandstofdruk en opbrengst meten.
nou als je voor de rest niks vind kan het toch geen kwaad om die pomp natezien.
als hij namelijk loopt trekt de motor de brandstof wel op maar met stareten is een ander verhaal dan krijgt hij het niet aan gezogen.
je kun het trouwens horen.
zorg dat het stil is en zet hem op contact als het goe is hoor je dan de pomp een 10 zec brommen.
hoor je dat niet kijk dan de pomp na.
groetjes jan.
Denk ook de pomp,net als Jan zegt,als de motor draaid kan hij het opzuigen dmv de opvoerpomp op de kop,maar als de motor uit staat dan heeft hij druk nodig om aan te slaan en die komt van de pomp in de tank,en idd het filter (mee)vervangen.
[quote=jan T]nou als je voor de rest niks vind kan het toch geen kwaad om die pomp natezien.
als hij namelijk loopt trekt de motor de brandstof wel op maar met stareten is een ander verhaal dan krijgt hij het niet aan gezogen.
je kun het trouwens horen.
zorg dat het stil is en zet hem op contact als het goe is hoor je dan de pomp een 10 zec brommen.
hoor je dat niet kijk dan de pomp na.
groetjes jan.[/quote]
Beste Jan en Benny,
Bedankt voor de hints ik ga eerst kijken naar de pomp, maar hij loopt verder goed het is alleen de combinatie gas los(vacuum inlaatspruitstuk) terug schakelen en afremmen op de motor( toerental daalt) dan de koppeling in (toerental naar stationair) in en hij slaat af, of ik nu terugschakel van 5 naar 4 of van 3 naar 2 maakt niet uit.
De pomp draait hoor ik, en er komt brandstof uit spuiten als ik de leiding losschroef.
Heeft er iemand nog een tip, alvast dank.
Groetjes Aart.
15 jaar
Je weet het pas zeker als je tussen de toevoerleiding een brandstofdrukmeter plaats,dan zie je ook wat er met de druk gebeurd tijdens rijden.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar