Hallo leden problemcar,
Mijn naam is Patrick en ben nieuw op deze site. Ik ben 8 jaar in het bezit van een VW Passat 3b benzine uit 1997 met 139.000 km op de teller, tot sinds kort zonder grote problemen.
Wel heb ik diverse keren een kleine reparatie uitgevoerd aan mijn Passat aan de hand van hier aangedragen oplossingen, o.a. het probleem met het relais achter het contactslot.
Ik zit nu met het volgende probleem. Het begon met slecht starten met een warme motor als ik kort had stilgestaan. Hij slaat dan slecht aan en als hij dan is gestart houdt hij in (geen vermogen). Na één of meerdere keren opnieuw starten rijdt hij weer gewoon. Nu is hij ook al een paar keer afgeslagen bij het wachten voor een stoplicht of bij het aankomen op een parkeerplaats. Als ik dan weer start hoor ik een "ploffend" geluid in de uitlaat. Heeft iemand een idee wat het kan zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ploffend geluid in de uitlaat is het exploderen (verbranden) van onverbrande benzine.
Mogelijk wordt een bobine of een bougie slecht.
Hou oud zijn de bougies?
Bedankt old ford voor je snelle reactie. De bougies zijn 2 jaar geleden vervangen.
13 jaar
Onlangs bougies, bougiekabels en de bobine vervangen. Het probleem is hiermee niet opgelost.
Het lijkt wel of het probleem erger is op warme dagen. Ga nu de luchtmassameter vervangen.
13 jaar
Afgelopen vrijdag heb ik de luchtmassameter vervangen. Merk wel verschil in het vermogen, hij trekt sneller op. Maar het probleem is niet opgelost. Als ik de motor na een rit uitzet en bijvoorbeeld 20 minuten later wil starten gaat dat moeizaam. Hij slaat niet meteen aan en als hij dan wel start hoor je een ploffend geluid en heeft hij geen vermogen. Heeft iemand nog een andere oplossing?
13 jaar
Laatst op m'n werk iemand van de ANWB gesproken die dacht aan de lambda sonde maar vond de koelmiddeltemperatuur sensor ook een goede optie. Op 29 oktober de koelmiddeltemperatuur sensor vervangen(origineel VW). Aangezien deze regelmatig niet opliep als de motor warm zou moeten zijn. De eerste week ging het goed, geen enkele storing. Nu is het probleem van slecht starten, geen vermogen en ploffen weer terug. Na ongeveer 10 km gereden te hebben op de snelweg begon de motor hevig te stotteren, en de toerenteller viel een heel stuk terug en schoot vervolgens weer omhoog. Na de auto opnieuw gestart te hebben kon ik weer verder rijden zonder verdere klachten. De problemen komen voor als de motor warm wordt en zijn dan dus voorlopig weg na het opnieuw starten (mits de motor dan meteen aanslaat, anders doorgaan tot dat wel gebeurt).
Heeft iemand nog een oplossing voor mij?
Gr Patrick
13 jaar
Hoi,
Heb je de ontstekingsmodule al een nagekeken? Ploffen betekend toch echt een probleem met de ontsteking!!!!
12 jaar
Het probleem is opgelost. De BDP-sensor was defect. Deze was lastig te vervangen, je komt er moeilijk bij.
Bedankt voor de aangedragen oplossingen.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar