close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat: Vastzittende remklauw

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: AVF

Hallo,

wie zou mij kunnen helpen. Ik heb een remklauw die vastzit en met geen mogelijkheid(zonder prof gereedschap) terug te zetten is. Remblokken zijn totaal versleten en begint aan de remschijven.

Wellicht iemand in lelystad en omgeving die zou kunnen helpen, of de oplossing heeft?

Alvast bedankt,

Wim
lelystad

Geplaatst door

willem12118 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Gebruik een draadstang van M16 met een carrosserierondel en moer. Steek die draadsting tegen de klauw en draai dan met die moer de klauw naar binnen.

Rudi

Ruudjedk 0

13 jaar

Dank voor je antwoord.

ben redelijk technisch aangelegd, maar zoals je dit beschrijft is dit "normale" manier. Echter de remzuiger zit muurvast en kan geen slagje maken. nog geen mm.

willem12118 0

13 jaar

Gaat het om de voor of achter remklauw?

de zuiger eruit drukken met het rempedaal en dan de zuiger en remklauw goed schoon maken

janrietman 0
badge

13 jaar

klopt, op de rem trappen om de zuiger naar buiten te drukken ( pas op niet te ver ) dan het zuigeroppervlak met heel fijn schuurpapier of scotchbrite ( schuurmatje ).
dan insmeren met remolie of remcilinderpasta en proberen de zuiger terug te krijgen.
Als een klauw zo vast zit dan is het denk ik beter te kijken voor andere goede... geeft ook meer vertrouwen en geen gedoe met gangbaar maken.

C.Jonker 0
badge

13 jaar

het gaat om de linksachter remklauw.

kan het wel eens proberen om eruit te drukken. Hij is nu toch al niet goed, dus minder worden kan niet.

ik laat het nog even weten vd week.

willem12118 0

13 jaar

De remzuiger achterzijde, moet je al draaiend erin drukken. Daar is speciaal gereedschap voor.

Ralf_Jensen 0
badge

13 jaar

Stop!!!!! Het handrem mechanisme in de klauw maakt demontage lastig en een defect erin waarschijnlijk de oorzaak van ellende.
Als het mechaniek werkt zul je zien dat je door de hevel steeds heen en weer te halen je de plunjer langzaam naar buiten werkt.

Heb je de slang er al af gedraaid??? zo, ja?? kijk of in beide reservoirs nog voldoende remvloeistof zit en sluit de slang af. scheelt veel werk tijdens het ontluchten later.

lukt het om de plunjer te vrwijderen dan is schoonmaken de remedie. Pas op! de afdichtring in de zuiger mag je niet beschadigen.

Als je kans gezien hebt de klus te klaren ge je voor montage als volgt te werk: vul de cilinder met remvloeistof en houd hem omhoog als een kopje, als het reservoir nog voldoende gevuld is heb je het remsysteem nu al ontlucht. draai de plunjer helemaal in de cilinder en monteer de hoes en de rest. let op het reservoir kan nu dverlopen.

Dank je Cor, ben geen VW man, dacht dat er aparte trommelsegmenten waren voor de handrem.

C.Jonker 0
badge

13 jaar

De remklauw zat zo vast (en schijnt regelmatig voor te komen bij de vw?!) Dat een nieuwe onontkoombaar was. Heb hem gisteren gemonteerd en het werkt weer!

Viel me wel op dat het rubber kapot was. Dus zal er ook wel mee te maken hebben

Iig bedankt voor de tips!

Gr Wim.

willem12118 0

13 jaar

[quote=willem12118]De remklauw zat zo vast (en schijnt regelmatig voor te komen bij de vw?!)[/quote]
Indien het voertuig regelmatig, zowel visueel en goed (rem)onderhoud krijgt is deze ellende allemaal te voorkomen.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

13 jaar

helemaal mee eens!! k'heb hem net 1 maand.
Met mijn vorige Passat nooit geen problemen gehad. Onderhoud doe ik altijd zelf. Dan weet ik dat wat er speelt bij de auto. Dit ook naar aanleiding van slechte ervaringen bij de dealer!

willem12118 0

13 jaar

In het algemeen en vooral bij de automaat versie wordt de handrem niet of zeer weinig gebruikt.
Het is niet specifiek een VW kwaal, de kwaal ligt vaak bij de eigenaar / gebruiker zelf.....

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.