beste mensen
ik zit met het volgende probleem
multiriemspanner (spanelement) trilt enorm en veroorzaakt een roffelend geluid
bij verhoogd toerental is het geluid weg
ook lijkt het er op dat wanneer de koppeling wordt bediend(auto staat stil loopt stationair)
het geluid minder wordt
als ik het spanelement met sleutel 16 strakker op de riem laat duwen
is het geluid weg
*ik heb het spanelement (kompleet element met looprol) al vervangen
het probleem blijft (origineel bij dealer besteld)
* koppeling aircocompressor loopt mooi spoepel / dynamo ook
* accu is geladen
zelf zit ik te denken aan trillingsdemper op krukas (krukas riemschijf)
heeft iemand dit al eerder meegemaakt
bedankt alvast
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zit de vrijlooppoulie van de dynamo niet vast gaan wel vaker stuk
is een soort van slipkoppeling je draait aan de poulie en houdt m vast dan moet hij doorslippen
bel maar ff legt wat makkelijker uit 0654793437
vrijloop zit idd vast
zal hem gelijk vervangen
je hoort van mij terug
(testen met de hand snel draaien aan de dynamo poelie, houd hem vast dan moet de dynamo nog even blijven draaien)
ok
vrijloop koppeling vervangen
probleem is over
bedankt poppekast (marco)
gelijk ouwe spanner terug geplaatst
maar hoe kan z'n vrijloop zoo'n herrie maken
vroeger 5/6 jaar terug zaten er ook geen vrijloop op
ja ik heb eerlijk gezegd geen idee als ik weer zoiets tegenkom zal ik wel eens kijken waarom maar het probleem is in ieder geval opgelost
er zit een soort van lager in als je een wiellager stuk hebt maakt dat ook lawaai denk dat dit t zelfde is
http://www.vanheck.nl/nieuws/pers.aspx?N...
lees dit maar eens even
prima
bedankt voor de info en zéér snelle reactie!!!
probleem is opgelost
Hallo, ik zit met een probleem. Ik wil mijn multiriemspanner van mijn Passat 1,9tdi 1999 vervangen evenals de vrijlooppoelie.
Nu moet je schijnbaar de viscokoppeling losmaken om de riemspanner er langs te kunnen verwijderen.
Nu probeer ik de inbusbout aan de achterzijde los te krijgen, maar dat gaat moeilijk.
Moet die rechtsom of linksom gedraaid worden. Je zou zeggen linksom omdat hij anders los zou kunnen komen.
Wie weet raad? Of is er een andere truc? Ik kan even niet verder.
Bij voorbaat dank.
15 jaar
Het is gewone rechtse schroefdraad. Dus linksom losdraaien.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Touran of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar