close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf III: Olie onder spruitstuk

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 ABS 66kw

Sinds kort hoor ik een gesis/gepuf bij de motorruimte, dus ben ik gaan controleren of de uitlaat nergens lekte, het lijkt erop dat die lekt bij het uitlaatspruitstuk.

Nu ben ik dus onder de auto gaan liggen, en zag ik dat er een behoorlijke hoeveelheid olie onder het spruitstuk zat. Ik heb niet kunnen testen of daar het gesis/gepuf vandaan komt, maar ik vraag me wel af of het normaal is dat daar zoveel olie uit lekt. Het spoor loopt door tot aan de carterpan.

De auto is van 1993 en heeft 172300km gereden, olieverbruik is 1 liter op de 7000km, rookt niet en start altijd netjes.

Wat denken jullie?

gr. Leon

Ik heb er even een foto van gemaakt:

[img]http://img831.imageshack.us/img831/2042/...[/img]

Geplaatst door

leon1988 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hoogstwaarschijnlijk komt dit van je kleppendeksel pakking die niet goed meer afdicht

Er ligt inderdaad wat olie bovenop het inlaatspruitstuk.. Wat raden jullie aan? vervangen door een pakking van kurk of rubber?

Hoe kan ik trouwens het beste controleren of het uitlaatspruitstuk lekdicht is?

gr. Leon

leon1988 0

14 jaar

rubberen pakking is wel 3 keer zo duur,maar daar zou ik wel voor kiezen. je kunt je uitlaatspruitstuk testen door achter de auto de uitlaat dicht te houden (met een doek),nu moet je druk voelen opbouwen en geen gesis horen.

maarten4874 0
badge

14 jaar

€18,- voor een rubberen pakking heb ik er wel voor over! bedankt voor het advies!

Ik zal morgen even de uitlaat tegenhouden en iemand anders laten luisteren..

gr. Leon

leon1988 0

14 jaar

Leon,

Als ik me niet vergis kun je een kruk pakking niet verwisselen voor een rubberen of omgekeerd, omdat hier een klein verschil inzit, maar daan kom je zo achter bij navraag.

Waar ze ook vaker lekken is bij de oliedruk sensor in de kop, inwendige lekkage indien aanwezig, til het hoedje op bij de kabel en kijk hier eens, drupt de olie eruit, dan weer je hoelaat het is..Zo nee, dan zal de kleppendeksel pakking lekken, maar dat zul je ongetwijfeld zo zien.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Voor het sis geluid moet je ook even de vacuumslang van rembekrachtiger controleren op lekkage,dat kwam veel voor toen.

ricky 10
badge

14 jaar

[quote=stefan84]Leon,

Als ik me niet vergis kun je een kruk pakking niet verwisselen voor een rubberen of omgekeerd, omdat hier een klein verschil inzit, maar daan kom je zo achter bij navraag.

Waar ze ook vaker lekken is bij de oliedruk sensor in de kop, inwendige lekkage indien aanwezig, til het hoedje op bij de kabel en kijk hier eens, drupt de olie eruit, dan weer je hoelaat het is..Zo nee, dan zal de kleppendeksel pakking lekken, maar dat zul je ongetwijfeld zo zien.

Gr Stefan[/quote]
@Stefan

Jij hebt helemaal gelijk dat gaat NIET lukken
de rubberen pakking heeft kleine staalbusjes om de boutgaten heen waardoor de kleppendeksel nooit en te nimmer aansluit
enigste optie die je hebt is de kurk pakking

Serge07 0

14 jaar

Ik heb de pakking vervangne van het kleppendeksel, er was al een rubberen pakking dus die heb ik uiteraard weervervangen door een rubber.

Tevens heb ik de carterontluchting schoongemaakt bij gelegenheid, ik vond namelijk dat de carterdruk erg hoog was.

Ondanks dat ik de carterontluchting schoon heb gemaakt blijft ie behoorlijk blazen bij de vuldop (net zo hard als de uitlaat eigenlijk). Maar zo gauw ik gas geef wordt het minder.

Is mijn koppakking nu doorgeslagen vanuit de compressiekamers naar een oliekanaal?

Hoe zou ik dat nog meer kunnen testen? De auto walmt of rookt niet.

De temperatuur loopt af en toe tegen de 100 aan als ik lang stil sta, maar ik denk dat dat eerder te maken heeft met de thermostaat, hij blijft namelijk tussen de 70 en 80 graden tijdens het rijden. Verder heb ik ook geen sludge of olie in de koelvloeistof..

gr. Leon

leon1988 0

13 jaar

Tot tegen de 100 graden is geen ramp, dan slaat fan aan en koelt hem terug..Ergens tussen de 90 en 100 graden werkt je thermoschakelaar pas, en dan zal de fan gaan draaien, dat is dus normaal.

Dat hij tijdens het rijden terug valt naar 70 graden, kan inderdaad de thermostaat defect zijn.

Ik zou voor de rest niet teveel eraan doen en het gewoon even aanzien..Het kan zijn dat hij door slijtage een deel van de compressie het carter in blaast..

Gr Stefan

stefan84 0

13 jaar

Dus ik zou eigenlijk de compressie moeten meten.. Eens kijken waar ik zo een setje kan krijgen, tips?

Ik wil weten waar dat geblaas vandaan komt, hij blaast echt hard (dop blijft zeker niet liggen..) en ik denk dat daardoor de pakking van het kleppendeksel ook is gaan lekken.

gr. Leon

leon1988 0

13 jaar

Als je hem vaker gebruikt of nodig hebt zou je zo'n set kunnen aanschaffen, anders zou ik gewoon even langs een plaatselijke garage rijden en laat je het daar doen, het is zo gebeurt.

Wat je wel nog eens kan controleren is de carterventilatie, als deze ( gedeeltelijk ) dicht zit, dan heb je dat ook.

Gr Stefan

stefan84 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.