close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat: Olie stuurinrichting

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9TDI (66Kw)

Ik heb al meer dan een twee weken een "gierend"geluid bij met name mijn rechter voorwiel als ik bochten maken tijdens het rijden dus de stuurbeweging maak.
Vanmorgen heb ik bij toeval mijn reservoir gecontroleerd van de stuurbekrachtiging en deze was helemaal leeg !!
Zou dit de oorzaak kunnen zijn van het "gieren", waar komt dit vandaan.
Er zit nog een beetje een groen/blauwachtige vloeistof in en er zit een stikker op het reservoir: G002000.
Ik heb uiteeindelijk een tankstation gevonden die deze servo-olie verkoopt maar deze is bruin ??
Kan ik deze er zonder meer bij gooien of moet ik de orginele olie halen bij de VW-dealer of zijn er nog andere merken die voldoen.
Het reservoir is helemaal leeg kan dit kwaad, stuurbekrachtiging doet het nog.
Moet ik na bijvullen alles ontluchten of doet het systeem dit automatisch.
Is er een mogelijke oorzaak van dit probleem (zou kunnen zijn dat dit bij VW vaker voorkomt).
Groetjes Wim

Geplaatst door

passat007 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

als dit minerale olie is?????
maar dat gieren kan van te weinig olie komen
oorzaak lekkage(stuurhuis)
meestal is de pomp dan al beschadigd en zit er slijpsel in het hele systeem
als je echtproblemen krijgt stomweg alles vervangen
dus stuurhuis pomp leidingen en res.

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

[quote=CARS&MOTORS]als dit minerale olie is?????
maar dat gieren kan van te weinig olie komen
oorzaak lekkage(stuurhuis)
meestal is de pomp dan al beschadigd en zit er slijpsel in het hele systeem
als je echtproblemen krijgt stomweg alles vervangen
dus stuurhuis pomp leidingen en res.[/quote]
klopt.... lekkage aan het stuurhuis heb ik al verscheinende keren meegemaakt, veelal doet zich de lekkage voor aan de rechterzijde van het stuurhuis.

paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Dit word dus een duur grapje als ik het zo begrijp
Dus met alleen de pomp ben ik er dan niet als het daaraan ligt ???
Die lekkaga van het stuurhuis is die inwendig of uitwendig ??, moet hij dan echt compleet vervangen worden.
Mijn vraag over de olie welke moet ik erbij gooien want reservoir staat nu echt leeg.

passat007 0

17 jaar

nood
gooi er maar in wat je hebt met de nummer codering
denk dat je toch effe naar de sloop moet binnen kort
en je stuurhuis lekt onder de hoes
misschien de leidingen
maar als t al herrie maakt en beschadigd is
who cares

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

[quote=passat007]Dit word dus een duur grapje als ik het zo begrijp
Dus met alleen de pomp ben ik er dan niet als het daaraan ligt ???
Die lekkaga van het stuurhuis is die inwendig of uitwendig ??, moet hij dan echt compleet vervangen worden.
Mijn vraag over de olie welke moet ik erbij gooien want reservoir staat nu echt leeg.[/quote]
stuurhuis, stuurpomp incl doorspoelen met montage loopt het gauw op richting een kleine 1000,- euro.

paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Jerry,
Ik heb net de pomp bekeken ziet er droog uit, maakt ook geen geluid dacht ik, als die kapot is waar kan ik dit aan ontdekken, lekkage in of uitwendig??
Ik ben woonachtig in de buurt van Weert(=Limburg) weet jij wellicht adressen van VW-sloopbedrijven in de buurt van deze omgeving??

passat007 0

17 jaar

[quote=passat007]Jerry,
Ik heb net de pomp bekeken ziet er droog uit, maakt ook geen geluid dacht ik, als die kapot is waar kan ik dit aan ontdekken, lekkage in of uitwendig??
Ik ben woonachtig in de buurt van Weert(=Limburg) weet jij wellicht adressen van VW-sloopbedrijven in de buurt van deze omgeving??[/quote]
sluit een risico uit... haal geen stuurpomp uit de sloop op het algemeen schiet je daar niks mee op. indien je het goed wilt doen, en van het probleem af wilt zul je eigelijk nieuw moeten kopen.

paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Heren bedankt voor de reactie's, ik zal eens kijken wat ik met mijn probleem ga doen.
Groetjes Wim

passat007 0

17 jaar

Zet er een ruil stuurhuis onder prijs 330,-euro incl inruil oude.

Jurre

jurre 0

17 jaar

[quote=jurre]Zet er een ruil stuurhuis onder prijs 330,-euro incl inruil oude.

Jurre[/quote]
dat valt dan alweer mee

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Jurre, hij krijgt binnenkort een beurt, als het aan het stuurhuis ligt heb ik al gezien dat je hem op voorraad hebt liggen.
De stuurpomp is gelukkig nog in orde, resevoir stond wel helemaal leeg maar hij heeft gelukkig niets meegekregen(gelukkie).


Bedankt voor de info
Groetjes Wim

passat007 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.