close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen golf(2) 1.6gtd: olieverbruik

Bouwjaar: 1991

mijn golf verbruikt ontzettend veel olie wat kan hier de oorzaak voor zijn het is zeker 1,5liter op 2000 km of valt dit toch hij heeft ongeveer 300.000 km gelopen mee graag jullie reactie alvast bedankt

Geplaatst door

golf(2) gtd (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Kleprubbers en klepgeleiders waarschijnlijk versleten gezien de kilometers.

Averdonk 0
badge

20 jaar

zijn deze onderdelen zelf makkelijk te vervangen of kan ik het beter aan de garage overlaten

golf(2) gtd 0

20 jaar

Dit is eigenlijk niet zelf te vervangen. De cilinderkop moet eraf. Dit is werk voor een revisiebedrijf cq. garage. Kleppen moeten na vervanging van de geleiders opnieuw ingeschuurd worden. Je moet 'n redelijke sleutelaar zijn en het benodigde gereedschap hiervoor hebben. De koprevisie besteden we ook uit.
Kost wel 'n paar centen. Als je het helemaal 100 procent wil hebben, zouden ook de olieschraapveren gecontroleerd moeten worden en misschien vervangen. Maar ja, dan moet het hele blok los. En gezien de leeftijd van de auto...........

Averdonk 0
badge

20 jaar

het is een turbo diesel, die hebben dus niet veel last van olielekkage langs geleiders en klepsteelrubbers, er staat immers altijd overdruk op zowel de inlaat als de uitlaat. Ik heb al vaker van deze 1.6 TD blokken van nieuwe rubbers voorzien, maar het gebruik krijg je hier niet minder mee. Zou het een 1.6 D blok zijn dan win je het uiteraard wel door de kleprubbers te vervangen.

Werkelijke oorzaak bij deze blokken is een lekkende turbine afdichting van de turbo, turborevisie is het gevolg. De inlaat zit dat stijf onder de olie, het is heel makkelijk te zien.... Ook de zuigerveren zijn hoofdoorzaak. Ikzelf zou lekker doorgaan met dit blok en zolang hij de roetmeting nog haalt en goed start lekker olie bijvullen, van een goedkoop merk.

succes

audia4 0
badge

20 jaar

oke bedankt voor jullie reacties ik blijf idd maar rondrijden tot hij ermee stopt op naar de 400.000 km

golf(2) gtd 0

20 jaar

Misschien een domme vraag, maar deze wagen heeft als ik het goed heb hydraulische klepstoters, is dat hier ook van toepassing???

KristofD 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.