goedendag,
Ik heb een Golf 3 GT met motorcode ABS staan.
met daarmee de volgende problemen.
Al draait de motor onbelast +/- 1500 omw/min is een duidelijk overslaan en ploffen in de uitlaat hoorbaar.
Onder het rijden (onder belasting) is een soort pingel geluid hoorbaar bij gasgeven.
Stand 3 vd kachelventilateur werkt niet en 1 en 2 afentoe niet.
Mijn idee ging uit naar de kachelweerstand........Waar zit deze??
En hoe moet de onderhoudsinterval indicatie worden gereset?
Zou er hiet iemand zijn die mij weer verder kan helpen..
Alvast bedankt,
T
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
is de slang op het inlaatspruitstuk die naar de rembekrachtiger toe gaat niet lek.
vaak is de schakelaar van de aanjager defect haal de afdekking bij de schakelaar er maar eens af dan is dit wel te zien.
de onderhouds interval is als volg,op het instumentenpaneel de dagteller knop ingedrukt houden op contact zetten dan de dagtellerknop loslaten en nu rechts het onderste knopje van de klok met een pen indrukken tot dit ---- verschijnt en weer van contact af dit herhalen tot (inoo)verschijnt succes
alvast bedankt albert ik ga het dinsdag gelijk even bekijken
abs is dacht ik een monopoint-injectie, dan moet je maar eens goed aan je injectieblok voelen of dit niet te veel losstaat.
de rubber voet hiervan wil noagal eens afscheuren , ook kan het het slangetje zijn dat naar je bekraschtiger loopt zolas albert al zei, en anders is er mischien wel een bougiekabel defect dit komt ook vaak voor
20 jaar
Kachelweerstand zit in de kachelfan, rechts onder het dashboard, helemaal in het hoekje van het schutbord en de wielbak. Bekleding wegtrekken dan zie je hem. zit een pal aan die je naar beneden moet trekken en dan kun je hem 1/8 slag draaien en uitnemen. (soort bajonet sluiting) Volgens mij kun je dit onderdeel niet los krijgen.
succes
hallo mannen,
ik heb alle opties die jullie me gegeven hebben eens bekeken.
alles was in orde( rubber inspuitblok, vacuumslangen), maar het sputteren c.q ploffen is gebleven.
heb ook CO gemeten voor en na de kat.
na de kat was het co goed maar het HC rond de 250 ppm
voor de kat zat het Co +/- rond de 1% HC +/- rond de 1000.
Het HC vond ik behoorlijk hoog.
Ook heb ik het Lambda signaal gemeten, pendelde mooi tussen de 0,2 en 0,8 volt. Alleen de freq was wat aan de lage kant.
Heeft er iemand nog sugesties?
p.s dat van die ventilator motor zat inderdaad in de schakelaar
hallo tinus controleer de temperatuursensor eens of laat hem lopen met de stekker van de sensor eraf,en staat de timing goed van nokkenas en ontsteking.succes
hey,
De temp sensor had ik ook al vernieuwd.
K heb t probleem nu wel opgelost.
Het zat in de verdeler.
bedankt voor de raad
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar