close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat: ontsteking

Bouwjaar: 1982, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1300

hoi allemaal

wil jullie een voorspoedig en veilig 2010 toewensen en bedanken voor de reacties bij problemen met de auto

ik heb mijn elektr ontsteking uit mijn passat gehaald en er een met puntjes in gezet
eindelijk loopt ie weer , maar kan de ontsteking niet ver genoeg stellen om hem op tijd te krijgen
lampje gaat branden als het merkteken er nog 3 cm voor staat , kan hem niet verder draaien , einde sleufgat
dus heb ik vooronsteking teveel , auto slaat over , zeker bij gas geven , kan nu de sleufgaten uitvijlen.......... maar kan en mag ik ook de bougie kabels op verdeler allemaal een positie verder zetten ???

gr jan heemskerk

Geplaatst door

earthandfire (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Jan

Jou het nu bij 1 topic, dit is compleet on overzichtelijk geworden!

De bougiekabels allemaal een plaats opschuiven gaat niet lukken, hij loopt dan helemaal niet meer, omdat de ontstekings volgorde niet meer klopt.

Waarom kun je de ontsteking niet ver genoeg draaien ? Omdat deze waarschijnlijk in een verkeerde positie is terug geplaatst, Haal de complete ontsteking eruit en verdraai hem wat, Het beste is om cilinder 1 boven te zetten op BDP, de rotor van de ontsteking moet dan naar bougiekabel 1 wijzen in de verdeelkap, als je het zo doet, moet het goed zijn en heb je ruimte zat om te stellen.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

En..Loopt hij weer ?

stefan84 0

14 jaar

je kunt de bougiekabels zeker wel een positie opschuiven als je dezelfde volgorde maar aanhoud en dan de verdeler helemaal de andere kant opdraaien en kijken of je nu wel kunt afstellen want volgens mij gaat deze verdeler er maar op een manier in omdat dit geen tandwiel is maar met nokken.

Maar waarom zou je nu de kabels moeten opschuiven terwijl hij er eerst wel mee liep ?

Als hij met nokken is, wat goed zou kunnen, dan zou hij maar op 1 manier passen, anders gewoon ontsteking eruit halen en iets verdraaien.

stefan84 0

14 jaar

auto loopt weer ...................... bij belasting
bij stationair lopen , wilt ie uit vallen , en als ik dan gas geeft blijft ie goed lopen
heb het stationair toerental op 1200 gezet , maar wilt toch wegvallen , net alsof er ergens een stroom word onderbroken op laag toeren
heb er nieuwe puntjes en condensator ingezet , en een andere bobine geprobeerd
zonderresultaat
ook verstellen van de ontsteking geeft geen oplossing

gr jan

earthandfire 0

14 jaar

Hoe heb je het probleem met de ontsteking nu opgelost Jan ? Bougiekabels verdraait ?

Hoe heb je de ontsteking afgesteld ? Moet zijn : 10 Graden voor BDP bij 950 Toeren.

Stationair toerental hoort ongeveer 950 / 1000 te zijn,

Versta je onder wegvallen dat hij inhoud of echt stottert ? Heb je ook aan de CO stelschroef gezeten ?

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

ben dicht bij de oplossing denk ik, hoop ik
motor stottert niet . weg vallen bij laag toerental word veroorzaakt door ??????????
wegvallen van spanning of te weinig spanning ergens op punten of ontsteking bij laag toeren
bij rijden alles oke
alleen bij stationair of afremmen stoekt de auto , net os er spanning wegvalt
ik ga de puntjes eens iets korter zetten 0,35 mm

gr jan

earthandfire 0

14 jaar

hoi Stefan

de afstelgegevens , voor de ontsteking, die je hebt vermeld , is dat met de vacuumslang erop ?????
gr en bedankt

earthandfire 0

14 jaar

Dat is zonder vacuum..

Heb je ook al eens de klepspeling gecontroleerd ?

Warme motor :

0,15 inlaat
0,25 uitlaat

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

hoi

dacht dat het was opgelost.............. needus
auto rijd heel goed , maar nadat ik een 15 min heb gereden , gaat ie vooral bij laag toeren , voor stoplicht b.v heel onregelmatig lopen , en valt uit
kan hem weer gewoon starten , maar loopt dan heel onregelmatig bij lage toeren dus alleen
als ie koud is loopt ie gewoon ook statiomair goed , maar als ie warm is onregelmatig en valt uit
weet zeker dat het een elkektrisch. probleem is .maar wat ????
op mijn onsteking met puntjes zit een aanluiting voor aarde aan zijkant , heb ik niet aangesloten..
gr jan

earthandfire 0

14 jaar

Dat aarde kabeltje zou je eens kunnen aansluiten, maar dat zal het probleem niet zijn.

Weet je echt zeker dat de rest allemaal in orde is ? Lijkt me meer iets anders, dan een electrische probleem, met name het onregelmatig lopen en afslaan.

Of waarom ben je er zo zeker van dat het een electrische probleem is ?

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

hoi Stefan

het merkteken voor BDP eerste cilinder op oude ontsteking , elektronisch , zit op een heel andere plaats dan het merkteken eerste cilinder van de onsteking die ik nu heb gemonteerd , die met puntjes. kan ik hier de fout ingaan dan ??

gr jan

earthandfire 0

14 jaar

Jan

Als je met de stroboscooplamp op het merkteken richt ( zie schema ) hoeveel graden voor ontsteking heeft hij dan ? Van dit punt moet je uitgaan..

[url=http://img268.imageshack.us/i/21969797.p...][img]http://img268.imageshack.us/img268/3963/...[/img][/url]

Als je het merkteken precies gelijk zet, staat cilinder 1 op BDP, als je nu de auto op contact zet, en heel rustig aan de ontsteking draait hoor je op een gegeven moment een tik, ofwel een vonk omdat de rotor dan langs het punt van cil 1 komt, dit is eigenlijk 0 dan, stel vanaf daar eens de ontsteking goed af.

Welke merktekens bedoelde je eigenlijk op de ontsteking zelf ?

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Hallo Fire Welke bobine gebruik je bij dit expirement? Met voorschakel weerstand van 1,8 ohm plus een bobine van 1,5 ohm . Ook een bobine van 4 OHM kan maar dan zonder de weerstand . Je blijft anders puntjes wisselen. Kijk ook eens naar de plaats van de meenemer van beide ontstekingen .t.o.v. de rotor ,zoek vervolgens de beste stand. Vijl desnoods het slobgat uit. Plak er ook een stikker op met een Hint Vis Platine. voor de insiders Connaisseur. groetjes Jan.

Punt 50
badge

14 jaar

Heb je niet ergens valse lucht? Bijv. een lekke voetpakking van de carburateur? Of lek membraam van de vacuumvervroeging?

Denman 0

14 jaar

Meet contactpunt afstands eens met een contacthoek meter.

Audidriver73 75
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.