Volkswagen Passat: ontstekingproblemen

Bouwjaar: 1982, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1300

hoi allemaal

had een hele tijd problemen met de passat , uitvallen na 10 min rijden , geen vonk
ontstekingmodule vervangen ,,,,,,,,, na 2 weken redelijk gereden te hebben , viel ie helemaal uit , geen vonk
andere ontsteking gekocht.................geen vonk ...ontsteking met halgever en vacuum
deze omgeruild voor een ontsteking met puntjes........
aangesloten op bobine............. kabel van puntjes smolten weg ....... ik meet hier ruim 12 Volt
daarna punten gevoed met de , had ik niet vewijderd, elektronische onstekingmodule hier meet ik ongeveer 6 volt en toen kreeg ik hem aan de praat
hoe kan dit ?????
kan ik de puntjes niet gewoon via de bobine voeden ???

gr jan heemskerk

earthandfire

Geplaatst door earthandfire (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Misschien vind je hier een schema :

http://www.volkswagen.msk.ru/index.php?p...

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 14 jaar geleden

Bobine heeft 2 aansluitingen en er staan vaak wel nummers op +(of 15) en min (of 1)
De plus op de bobine zal wel duidelijk zijn.
En draadje van ontsteking moet op die min(of 1) op de bobine.
Rest van de draden (als die erop zit )eerst even los laten.

Waar je wel rekening mee moet houden is dat een bobine voor electr onsteking een lagere weerstand
heeft.
Er gaat als je die gebruikt voor contact punten te veel stroom lopen en de boel word te warm.
Dus wel een bobine gebruiken die geschikt is voor een conctpunt ontsteking

Als je bobine defect is kan natuurlijk ook de boel smelten (misschien ook de oorzaak van defecte moduul?)
Oiram

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.