Beste techniekers,
Ik ben bezig met het vervangen van de dbriem van deze wagen. Het verschil met een awx motor is dat deze geen hydraulische spanner heeft die bij het afstellen op 4mm moest staan. Dit is gewoon een automatische spanner zoals ongeveer de oude afn motors. Nu weet ik niet waar dat de pijl, op de spanner, moet overeen komen in het vakje; midden, meer links of meer rechts van het vakje? Heeft er iemand misschien de werkschema van deze type motors?
Dank bij vooraat,
Gr Erdar,
Geplaatst door erdar (0) , lid sinds 19 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
8 Reacties
stefan84 (0), 14 jaar geleden
Hallo Erdar
Zie :
[url=http://img97.imageshack.us/i/16504390.pn...][img]http://img97.imageshack.us/img97/4953/16...[/img][/url]
[url=http://img109.imageshack.us/i/57786756.p...][img]http://img109.imageshack.us/img109/8807/...[/img][/url]
[url=http://img684.imageshack.us/i/72266526.p...][img]http://img684.imageshack.us/img684/3193/...[/img][/url]
[url=http://img218.imageshack.us/i/48657727.p...][img]http://img218.imageshack.us/img218/6770/...[/img][/url]
Gr Stefan
erdar (0), 14 jaar geleden
Bedankt voor u reactie Stefan. Beide de avf motor die bij mij staat is er geen hydraulische spanner. Het is ene met een gewone veerspanner.
Heb die gegevens ook?
Gr Erdar,
P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden
[url=http://img13.imageshack.us/i/n150600.png...][img]http://img13.imageshack.us/img13/3491/n1...[/img][/url]
Spanrol met spansleutel 3387 voorzichtig in pijlrichting draaien, tot de wijzer in het midden in het gat van de grondplaat staat -pijl-.
‒ Spanrol in deze stand vasthouden en de bevestigingsmoer van de spanrol als volgt vastdraaien:
20 Nm en 45° (1/8 omwenteling) verder draaien.
‒ Bevestigingsbouten van het nokkenastandwiel met 25 Nm aantrekken.
‒ Blokkeerpen 3359 en krukasstop T10050 verwijderen.
‒ Krukas twee omwentelingen in draairichting van de motor verder draaien en weer in BDP cilinder 1 zetten.
Gr. paul
erdar (0), 14 jaar geleden
Bedankt voor de gegevens Paul en wens jullie allemaal een gelukkig nieuwjaar.
stefan84 (0), 14 jaar geleden
Succes ermee Erdar..
Ook daar de beste wensen!
erdar (0), 14 jaar geleden
Het is gelukt. Zelfs de nokkenastandwiel is iets anders verdraaid dan de tervoren waardoor de verbruik is gedaald.
Gr Erdar
P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden
[quote=erdar]Het is gelukt. Zelfs de nokkenastandwiel is iets anders verdraaid dan de tervoren waardoor de verbruik is gedaald.
Gr Erdar[/quote]
Hoe bedoel je anders??
Gr. paul
erdar (0), 14 jaar geleden
Hey Paul,
Sorry voor het laat terug schrijven. Ik bedoel dat voor ik de nokkenastandwiel had losgedraaid het afgetekend had, en deze nu na het opspannen van de nieuwe riem op een andere plaats in de sleufgat gekomen is. Het vebruik is opmerkelijk gedaald. Met een volle tank kon deze wagen tot het lampje van de reserve brandde 670km maken en de gemiddelde verbruik op boordcomputer was 8,2. En nu kan h'm tot reserve 840km maken met een gemiddeld verbruik bc 7,1/100. Ik denk dat dit bij deze extreme koude temperaturen redelijk goed is.
Gr Erdar