Volkswagen Polo: Op minder cilinders lopen na bocht of ondertoeren

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 aex

Hallo,

Ik heb een heel raar probleem met mijn polo, althans ik vind het raar.

Sinds enige tijd start ie slechter op gas, of slaat na paar meter rijden en stoppen gelijk af bij intrappen koppeling.

Nu doet ie ook tijdens het rijden vreemd.
Als ik een bocht neem met de auto voel je dat ie wil afslaan hij schokt dan.
Nu is sinds het weekend het probleem groter geworden en het lijkt erna of dat ie dan op 3 cilinders loopt.
Dit probleem doet zich nu ook voor als ik met ondertoeren rij en wil doortrekken of een bocht uit een kom.

Ontkoppel ik de motor dan slaat ie wel gewoon door in toeren om vervolgens bij belasting weer 3 cilindergedrag te vertonen.
Probleem doet zich voornamelijk op gas voor daar ik daar het meeste 99% van de tijd op rijd.

Bobine is reeds vervangen evenals de bougie kabels.
Tussen bobine en blok is een 6mm2 kabel bevestigd voor zeker te stellen van goede massa.
Gasklephuis is schoongemaakt
Luchtfilterhuis ook, alleen zit dit regelmatig vol met smurrie.
Gasverdeler is gereinigd
Injectoren op gasspruitstuk zijn schoongemaakt (reiniger erin gespoten)

Zelf denk ik aan bekabeling omdat het probleem zich meestal na een bocht voordoet.
Alleen nu het ook regelmatiger voorkomt bij ietwat ondertoeren twijfel ik hier aan.

Bij het starten geeft de dagteller deze melding aan 1N 02 weet zelf niet wat dit inhoud.

Wie heeft enig idee. bij keuring was alles goed en moest alleen co2 gesteld worden op gas.

Gr Jeroen

jeroen2674

Geplaatst door jeroen2674 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

MWMautos (0), 11 jaar geleden

Ik zal even meedenken, benieuwd ook naar de oplossing.

Ik ben geen gas wizard, maar je zou idd eerst denken aan een slecht contact ergens omdat het zich voornamelijk voordoet in de bochten.


Verder komt het helemaal niet voor als je op benzine rijdt?

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Jeroen; die aanduiding 1N02 is je onderhoudsindicator. Staat beschreven in het instructieboekje .
Er kan ook staan Oel of 1N01 . Wat de wagen laat zien is GROTE BEURT.

Gas- inbouw heeft zijn eigen bedrading en ligt vaak als spaggettie slierten in de wagen . Door beweging en slechte verbindingen is er wel eens een wakkelcontact.
Laat de motor warm draaien en beweeg de bedrading bij de motor maar ook achterin bij de tank. Onder die gasdichte kap zit soms ook div. koppelingetjes . Dit mag er niet in zitten ,maar vaak is het toch aanwezig .
Bind losse bedrading vast !!
Succes.

jeroen2674 (0), 11 jaar geleden

Bedankt voor de reactie, ja melding grote beurt kan best doe alles zelf meestal altijd de grote beurt...
FF zoeken hoe uit te zetten...
Want helaas geen instructie boekje meer in het bezit, evenals het boekje van de gedane onderhoud.
Heeft er wel bij gezeten, alleen iets te enthousiast met opruimen geweest.

Dan gaan we eens de bedrading controleren, zelf heb ik het vermoeden als het zo moet zijn dat het van binnen zit daar er een aantal keren iets bij geplaatst is.
Zoals centrale vergrendeling en vaste spanning naar carkit en oplader telefoon.

hou jullie op de hoogte...

jeroen2674 (0), 11 jaar geleden

heb van de week even getest of de klacht zich op bezine ook voordeed, als de klacht er is en zet hem op benzine dan doet ie het ook.
En vind het nog steeds vreemd als ik hem ontlast (koppeling) intrappen dan maakt ie wel zat van toeren.
En daarna is het ook meestal weg.

ga komende week als ik wat tijd heb de bedrading nakijken...

Welke sensor zou deze klacht ook eventueel kunnen veroorzaken... maakt het zoeken in bedrading dan wel vervangen makkelijker.

jeroen

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Het probleem kan in de ontsteking zitten door het bewegen van het motorblok. Goed massa is al aanwezig schreef je. Kan het de verbinding met de accu zijn.
Loop alles na bij het blok . Ook de bobinekabel is verdacht ,door beweging inwenige breuk en onbelast is er niet zoveel ontsteekspanning nodig om toeren te maken. Als die kabels al zo oud zijn als de auto zelf vervang dan het hele set.
De doppen hebben vaak ook last van overslag.


Groeten.

jeroen2674 (0), 11 jaar geleden

Hoi punt,

Wat de ontsteking betreft heb recent de bougie kabels, verdeler, rotor en bobine vervangen samen met de bougies.
En de bougiekabels heb ik ook even gecontroleerd voor de zekerheid.

Mss dat dit nog beetje helpt, bij koude start op gas slaat ie regelmatig af als ik koppeling intrap om aan het einde van de straat te stoppen...
Blijft ie lopen dan schomelt het toeretal behoorlijk.

Vrijdag hebben we iets meer tijd en ga ik er weer eens aandachtig na kijken.
Hou jullie op de hoogte...

jeroen

jeroen2674 (0), 10 jaar geleden

Helaas moet.ik de oplossing schuldig blijven...
Versnellingsbak is defect gegaan. En heb besloten de auto weg te doem.

Dus deze mag dicht...

jeroen2674 (0), 8 jaar geleden

Auto is verkocht omdat bak kapot was, wellicht ook mogelijk de oorzaak...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.