👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Ik heb het volgende probleem
soms als ik de auto start dan start hij moeilijk maar slaat uiteindelijk wel aan. Dan brand het esp lampje maar de motor heeft veel minder vermogen en ook de automaat schakelt veel te laat. Dan moet ik de auto uitzetten en opnieuw starten dan doet hij het weer goed. Heb hem uitgelezen en hij geeft P0332 aan. Ik heb tevens op de 4 injectoren gemeten en de tweede connector (bekabeling) meet 1 pin door naar massa de andere niet en op de sensor naast de kap van de distributieriem meet ik tussen pin 2 en 3 sluiting. ik vermoedt dat er een probleem is in de bekabeling maar ik kan niet zien waar de kabels heen gaan, eerst krijg je de sensor dan de 4 connectoren van de injectoren maar waar gaat hij daarna heen? Kan ik daar bij komen zonder brug?
Iemand een idee, moet ik het zoeken in een sensor of toch vasthouden aan de bekabeling?
Alvast bedankt voor het meedenken
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
foutcode: 16716 P0332
nl Klopsensor (Pingelsensor) 2 (G66) laag signaal
du Klopfsensor 2 (G66) Kurzschluss nach Masse
en Knock Sensor 2 (G66) Circuit Signal Low
Extra info bij de foutcodes. Intermittent
Mogelijke verschijnselen:
'Drivebility problems'
Gebrek aan vermogen
De motor aarzelt af en toe
Storingslampje (MIL) brandt
Andere verschijnselen zijn ook mogelijk
Mogelijke oorzaken:
Pingelsensor (G61) vervuild / defect
Bedrading en/of aansluitingen in het klopsensor-circuit
Mogelijke oplossingen:
Pingelsensor (G61) opnieuw monteren (contacten schoonmaken)
Kontroleer bedrading en aansluitingen van en naar Pingelsensor
Kontroleer de weerstand van de Pingelsensor
Vervang Pingelsensor (G61)
Extra info:
Kloppen (pingelen) is een ongecontroleerde vorm van verbranding. Omdat kloppen na verloop van tijd tot motorschade leidt, moet het worden geconstateerd. Een klopsensor genereert een stroom (voltage) gebaseerd op trillingen. De ECU evalueert het signaal van de de klopsensor en als het voltage buiten de toleratie valt dan wordt er een foutcode opgeslagen.
was inderdaad de sensor vv en werkt weer goed
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar