goedenavond here,
Het volgende probleem doet zich voor,
stationair slecht lopen(blijft wel draaien) onregelmatig uitlaat geluid
lichte geschud voelbaar als je in de auto zit
houd in bij optrekken/stottert...
wat kan dit zijn,basis dingen zoals luchtfilters e.d zijn net vervangen.
HELP!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zou een bougiekabel kunnen zijn die stuk.
controleer deze eens welke er niet mee doet het is alleen lastig om er bij tekomen.
groetjes jan.
auto vanochtend uitvoerig bekeken.
geen lekkages kunnen vinden met het oog op valse lucht.
alleen de carterontluchting zat wat gammeltjes,na goede demontage maakt dit geen verschil.
bougie kabels zijn goed,vonken alle 4,slaan niet door,en bij demontage met draaiende motor gaat de motor constant anders lopen bij elke cilinder dus dat is wel goed.
heb er cleaner in gegooid om te kijken of ik de injectoren e.d wat schoon kan krijgen dat het mischien hier in zit.
hij blijft echter lichtjes pruttelen klapperen in de uitlaatdemper en houd af en toe in met optrekken dit is het ergste als je bijv in zijn 4e versn 60/70 rijd en dan ineens gas geeft dan hapert en stotert die wat....
ik hoop dat jullie nog iets weten.
lmm is goed,althans auto gaat anders draaien bij demontage stekker.
11 jaar
de stekker die trouwens achter je db kap zit is dit je nokkenas positie sensor?
als ik deze demonteer gebeurt er niks en loopt de auto gewoon verder als voor ik hem eraf trok....
11 jaar
offshoretiger
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
Waren er niet meer problemen ??
Moderator Problemcar
klopt inderdaad.
maar waar doel je op?vastzittende klep?oid?
dan zou deze al wel verbrand moeten zijn toch..
het lijkt me toch niet dat eea mekaar in de weg mag staan....
11 jaar
[quote=offshoretiger]het lijkt me toch niet dat eea mekaar in de weg mag staan....[/quote]
Dit kan zeker het geval zijn.
Daarom is het ook interessant een compleet verhaal te vermelden.
Wil je een zuivere diagnose dan zal het e.a onder de loep moeten worden genomen.
Dit lukt niet altijd zonder werkplaatsapparatuur ect ect...
Gr. Paul
daar heb je gelijk in paul.
maar ik kan zelf geen link leggen,met het destijdse tikkeren en nu inhouden e.d....
ik zal hem eens uitlezen vanmiddag
11 jaar
mischien is het nuttig om dit te vermelden,
auto draait stationair 900 touren,als ik gas bijgeef tot 1100 touren is het schudden van de motor weg.
mischien kunnen jullie hier iets mee.
11 jaar
goedemorgen,
auto loopt nog steeds niet lekker.
lmm uitgewisseld,dit gaf geen resultaat.
bougie en kabels nagekeken,alles vonkt en de kabels slaan niet door.
heb de bobine gedemonteerd,hier zitten een stuk of 6 zichtbare scheurtjes in,nu lijkt mij dit het probleem.
aan de andere kant is het zo dat alles vonkt,dus je zou zeggen dat de bobine dan goed moet zijn,of kan het ook zo zijn dat de bobine niet genoeg puls afgeeft?
ik hoor graag tips van jullie,word er een beetje moedeloos van.
heb de auto aan de computer gehad en gaf geen storingen aan.
mis fire was toch wel op zijn plaats geweest zou je zeggen.
11 jaar
Ik zou eens een cilinderlektest doen en eventueel compressie meten, zit meer aan een deels verbrande klep ,of een op lage toerentallen , niet goed sluitende klep tedenken.
Misfire detectie heeft die motor niet . Dit kan alleen als er op iedere bougie een bobine zit en een nokkenas sensor.
Wat bij die motoren wel veel voor komt is lekkage van de remboesterslang (plastic).
Wel altijd leuk om het type motor te vermelden , 1600 daar zijn er wel 10 van in alle variaties.
Na het flushen heb je die olie wel ververst ???
Groeten.
motor type is AKL
op hoge touren stottert die ook,en houd in als die eenmaal op snelheid is en je rijd normaal dan hort en stoot di eniet.
Trap je vervolgens het gas weer in dan houd die weer in als een gek.
Na het flushen zeker weten de olie vervangen.
waar zit die remboesterslang?
dikke slang vanaf de hoofdrem cilinder?
11 jaar
hij loopt stationair op 3 cilinders nog steeds,en neemt hem weer mee zodra je er gas bijgeeft tot een kleine 1200 touren.
11 jaar
heb trouwens wel een piepklein gaatje in de rembooster leiding,echter als ik mijn vinger erop druk,dan geeft dit geen verandering in het stationair verloop
had net ff gauw gekeken
11 jaar
Koppel de leiding los en dop de koppeling af! Die lekkages van de leiding zitten altijd bij het ingeschoven plastic deel.
Nieuw halen, ze zijn op voorraad m.a.w. het komt bij alle types en vag wagens voor.
Het is dus wel cil. 3 of 4 die minder goed mee werkt !
Succes.
iedereen super bedankt weer voor het meedenken,ik zal een nieuwe bestellen maar wat is de specifieke benaming van deze slang?ik kan hem niet in de base vinden.
top jongens!
volgende week laat ik weten of die weer normaal wil lopen,schuif hem eerst weer onder dak.
11 jaar
Het beschrijft de functie . remboesterslang en voor de man in het magazijn staat het onderdeelnummer er op.
Groeten.
PROBLEEM blijft zich voordoen ik word het stront en stront zat van.
heb nieuwe bobine,nieuwe lmm,nieuwe bougies en kabels en heb nieuwe remboosterslang gemonteerd,het probleem blijft!
injectoren zijn goed heb een bus wd40 leeggespoten op de inlaat en vacuum slangetjes om te kijken of er toch niet ergens stieken een lek zat....helaas.
riem staat op tijd
geen foutmeldingen met uitlezen......
zeg het maar,het lijkt er op dat het steeds erger word want cilinder 1 en 3 lijken allebei niet mee te doen,terwijl alles vonkt en hagelnieuw is.
moet er de kanttekening bij maken dat hij vanochten 10 seconden op 4 cilinders liep....,benzine druk lijkt me toch niet het probleem want bij demontage en testen van de injectoren spuit het eruit als een idioot.
11 jaar
Zou toch kaleidos advies volgen en compressie meten.
Lekkage van lucht bij de inlaat geeft alleen bij stationair problemen . Als je gas geeft en dus ook bij hogere toeren valt het vacuum voor een deel weg en is lekkage niet meer van invloed .
Als de motor bij jou en vooral bij optrekken last van cilinder uitval heeft moeten we het zoeken in een zwakke ontsteking en/of vonkoverslag. Ook n og verstuivers die de vraag niet bij kunnen houden.
De weerstand om een vonk te maken loopt sterk op bij meer lucht in de cilinders .
Stationair 6 kvolt maar bij acc. wel > 16 k volt.
Succes met zoeken.
zo daar zijn we weer.
heb de ecu gereset en het probleem lijkt als maar erger te worden.
het is nu zelfs zo dat er benzine ui de uitlaat komt met witte kwalmen rook,dat laatste lijkt me verdampend condens water?
het is pure benzine wat op de grond ligt,het ontbrand gelijk met de aansteker....
jongens wat is dit!?!?!?!
nog steeds geen foutmeldingen aan de computer.
11 jaar
Als je de uitlaat temp. meet moet toch te vinden zijn welke cilinder de oorzaak is.
Verder als de motor een verdeelkap heeft is er geen nokkenassensor!
Compressie meten.
Als je bij de stekkers van de injectoren kan komen ,kun je een cilinderval test doen.
Is de drukregelaar op de brandstofrail niet lek op de vacuumleiding.
Misschien is de injectie op een injector te lang of sluit deze niet goed af. (Rail met verstuivers losnemen) en doe een startproef om het inspuiting te zien of deze op allen gelijk zijn .
GRoeten .
de 4e wil niet meewerken en soms de 2e.
ik heb geen verdeel kap,dit is disontsteking
rail met verstuivers los gehad en gecontroleerd,alles stuift hetzelfde(visueel)
vacuum leiding is dicht(100%)
verder lijkt alles gewoon goed.
11 jaar
Hoe ziet het er onder het kleppendeksel uit ??? Bagger ??? Zal het zin hebben om de zaak te spoelen?
Is er kort geleden iets aan de motor gedaan waar je geen weet van hebt / Over toeren gejaagd of met de timing geknoeid. Kleppen die een tik gehad hebben vertonen zo'n klacht . Compressiemeten dan is het goed maar op toeren sluiten de kleppen niet meer.
Wordt een zoekplaatje.
de mensen hebben de auto zo'n 3 maand in bezit.
sindsdien is alleen het expansievat vervangen en hebben ze injector cleaner toegevoegd aan een halve tank benzine....(500ml)
verder is er niks aan de motor gedaan,geen gekkigheid of noemenswaardige dingen.
zo van het 1 op het andere moment is het gebeurd.
timing staat goed,ik heb gekeken.
maar het is stationair en op touren nu echt stront.....niet vooruit te branden.
ik dacht zelf ook aan een veel te rijk mengsel,maar dit is alleen te stellen met de computer lijkt me,net zoals de ontsteking.
onder stationair draaien valt die soms in 1 keer zo ve rterug dat die bijna uitvalt,dan lijkt het wel of die net op 1 cilinder nog blijft draaien.
nog even en ik stop met de auto,al zit dit niet in mij maar ben er spuug zat van......
11 jaar
kan het ook met een verotte lambda te maken hebben,of verkeerde lambda waarde?
dit word echter ook niet aangegeven in de vagcom
11 jaar
Nee !Als die defect is gaat de comp. een eigen waarde aannemen (wat rijker of gaat de ECU een waarde zoeken van hoog naar laag . ) Zet er een CO meter bij. om de waardes te bekijken . Meten stationair en 3000 t/min.
co kast is helaas kapot,staat bij de maker.
wat hebben we aan die waardes?ze zijn bij voorbaat al niet goed.
ik ga straks de kleppendeksel eraf halen en dan wil ik nog ff kijken hoe de toestand daar is,
achteraf was direct een andere motor erin minder werk geweest als dat ik er nu van heb.
nieuwe motor is de moeite volgens mij niet eens waard.
11 jaar
Dit is wijsheid achteraf . De motor draait niet altijd op 3 cil. Jij wilde weten of de lambdasonde nog goed was .......Daarom meten met de co meter en of de waardes meten die de zwarte of soms grijze draad geeft. Blijft die waarde 0,45 volt dat is de waarde die de ECU geeft aande sonde dan is tie defect. Maar niet de oorzaak van uitval of of 3 cil lopen.
naja ik wil eerst weten waarom die zo beroerd loopt....en steeds beroerder gaat lopen.
spoelen is evt een optie...
ik kan morgen ff proberen om te spoelen met diesel 1:4
kijken of het dan beter word...zou mooi zijn als alle aangekoekte rommel van de afgelopen jaren de oorzaak is van dit alles...
11 jaar
zo weer een stukkie verder,
kleppendeksel verwijderd,erg veel aangebakte teer van de kleppendeksel en plastic kap eronder gehaald.
verder zit er veel aanbaksel aan de binnenzijde van de motor.
ik heb het nokkenaswiel ff gedraaid en de klepstoters zitten allemaal los en werken volledig,wil natuurlijk niet zeggen dat er weldegelijk kleppen vast zitten.
en nu?
ik ben bang dat als ik echte flusher van bardhal of met diesel ga spoelen dat ik alles alleen maar erger maak,want als al die zooi via de kleppen naar beneden moet...dat gaat niet goed komen.
zijn er jongens die ervaring hebben dmv de-block oil oid boven in te gieten en dit een nacht laten staan?mischien loopt het wel lang de klepstoters naar beneden en weekt het los?
of zeggen jullie leuk bedacht maar dit gaat je niet helpen...
11 jaar
Ik was hier al bang voor . Dat getik was door het niet op druk komen van de stoters maar door al dat vuil KAN door een niet goed werkende oliedruk begrenzer de druk zo hoog oplopen dat er kleppen niet tot sluiten komen.
Spoelen met een dieselmengsel werd vroeger wel vaker gedaan maar of het effect geeft boven de tegenwoordige spoelmiddelen???
Wat is wijsheid . Ga in ieder geval niet met dat mengsel rijden ,maar voor langere tijd stationair en misschien wat hoger stationair laten draaien.
We horen vast nog wel van je.
met andere woorden boven in alles handmatig reinigen en daarna forte of bardhal erin...aftappen,nieuwe filter en olie eropo en dan maar bidden dat die wel goed loopt
11 jaar
[quote=offshoretiger]aftappen,nieuwe filter en olie eropo en dan maar bidden dat die wel goed loopt[/quote]
Dit ga je niet redden met éénmaal spoelen.
De motor heeft er een xxxxx aantal km over gedaan om zo bevuild te raken dat je dat met één behandeling niet gaat oplossen.
Gr. paul
ik blijf net zo lang 1 ltr olie en 3,5 ltr diesel geven tot onder er alles schoon uitkomt....
ben ook bang inderdaad dat er na de 2e en 3e keer nog steeds gitzwarte drap uitkomt....
diesel is stukken goedkoper dan die flushers en het komt op hetzelfde neer.
11 jaar
[quote=offshoretiger]diesel is stukken goedkoper dan die flushers en het komt op hetzelfde neer.[/quote]
Dat is totaal niet het geval, waarschijnlijk zul je het probleem dan ook niet oplossen.
Diesel heeft wel een reinigende werking, niet toevoegen in een draaiende motor.
Gr. paul
Heb je al eens compressie gemeten om dat uit te sluiten ? of een cilinder lektest , want je bent wel van alles aan het doen ,maar daar lees ik niks over ?
zo ben weer ff bezig geweest....
vanochtend auto stationair laten draaien met jakkie van wynn's erin.
tot op heden geen resultaat,wel geeft de auto erg veel witte rook wat erg stinkt.....in een straal van 50 mtr om de auto heen verga je van de stank....
morgen compressie meten en als dat goed is nog ff met forte proberen flushen....
is er evt gereedschap om een hangende klep van buitenaf schoon te maken?
11 jaar
Zelf ben ik gek op TEC . Een carbutateurreiniger en motor ontkoler. Handleiding staat er op en ook zo handelen. Gewoon de olie spoelen heeft geen effect op de klepstelen. Dat spul is zo hard dat de klepveer de klep niet voldoende terug kan trekken en de klepstoter deze ruimte gelijk weer op vult .
Probeer eerst ...........,de kop en kleppen reinigen kan altijd nog met demontage.
Succes.
zo goedenavond heren,
heb compressie gemeten,geen enkel probleem,geen verschillen.
nu ben ik ergens achtergekomen wat een heel andere kijk op de zaak geeft.
cylinder 1 heeft een zeik natte bougie terwijl de bougie wel vonkt....wie verklaart mij dit...
ik ga morgen speciale jakkie halen voor hangende kleppen
11 jaar
en nog eens een punt van discussie,ik weet zo 123 niet of er een ICM op zit,maar de eindtrap kan er ook uit liggen van deze toch?
kan me niet heugen dat ik hem heb zien zitten,maar mischien dat jullie dit zo weten uit het hoofd.
11 jaar
HELP,er komt geen einde aan.
auto blijft op 3 cilinders lopen en desbetreffende cilinder blijft een natte bougie houden en er komt nog altijd benzine uit de uitlaat.
volgende is er al aan gedaan,
compressie goed
vonk goed
timing goed.
nieuwe bougies
nw bougie kabels
nw lmm
nw bobine
motor gespoelt
lektest
geen foutcodes vagcom
jongens wat is dit?
kan dit niet gewoon in de ecu zitten?
ben der helemaal klaar mee....
11 jaar
Misschien heb ik er overheen gelezen , maar heb je de verstuivers ook al gecontroleerd op lekken/verstuiverbeeld ?
ja deze zijn alle 4 goed.
is gecheckt.
11 jaar
zo ik heb er een nieuwe motor ingehangen.
ik heb nog 2 kleine puntjes.
de startmotor wil niet rond(pluskabel en plusvan kabelboom zitten op de startmotor het kleine stekkertje is ook gemonteert....hij zou het nou toch moeten doen.....
en ik heb nog een witte stekker over boven in,waar o.a de stekker van de lambda naast zit,waar is deze voor.....
nog ff voor de info,als ik start hoor ik ook geen KLIK oid dus er is volgens mij weinig tot geen signaal.
11 jaar
Zitten er aan de startmotor 2 kleine aansluitingen? Met kleine cijfertjes moet er 50 op staan . Die ander is voor de ontsteking . Wordt ook vaak niet gebruikt.
Stekker?? Bij oudere types bestond de lambda stekker uit meerdere delen. Vergelijk met wat je had.
Succes.
zo nieuwe motor ingebouwd maar hou dezelfde problemen,namelijk op 2 poten lopen en benzine spugen....
vertel mij nu maar eens wat het is.
toch de ecu?iemand 1 te leen?bij genezing gelijk betaling en overname
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar