Volkswagen Passat: passat 1.tdi

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 tdi avf

Hallo,
ik heb een passat met een probleem,
Hij gaat vaak in noodloop
Alle vacuumslangen gecontroleerd, n75 klep verv
luchtmassa meter verv (nu pierburg.)
Als ik ga rijden is de luchtmassa bij volgas 850 maar de hoeveelheid lucht blijft in een veel
lagere waarde staan, daarna gaat de computer in noodloop staan en geeft de luchthoeveelheid een waarde van 539 aan. Ik heb ale de variabele turbo gecontroleerd, de stang gaat heen en weer, alle vacuumslangen zijn ook vervangen.
De auto kan ook onder het rijden het weer prima doen.
Meet de luchtmassa meter ook de luchthoeveelheid, of is hier nog een andere sensor voor?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Het lijkt alsof ik ergens lucht verlies heb maar ik kan niets vinden of een sensor houdt de ecu voor de gek

robbie14

Geplaatst door robbie14 (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

ricky (0) PRO, 17 jaar geleden

Er zit nog een druksensor in de plastieke turbobuis die de turbodruk meet,die zou inderdaad de ecu voor de gek kunnen houden,maar ik zit toch ook heel erg aan de turbo zelf te denken,aangezien die ook veel vaker stuk gaan.

Ricky,

robbie14 (0) PRO, 17 jaar geleden

zit deze aan de achterzijde van het motorblok vlak bij de rembekrachtiger?
Als de turbo defect is waarom kan ik dan de stang wel bewegen, als ik gas geef zie ik ook dat de stang bedient wordt.
Ik zie in de parameters wel dat de turbodruk goed is, varieerent van 1100 mb tot 2300 mb

jos_br.5980 (0) PRO, 17 jaar geleden

Niet gewoon een slang ergens lek?

Jos.

ricky (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=robbie14]zit deze aan de achterzijde van het motorblok vlak bij de rembekrachtiger?
Als de turbo defect is waarom kan ik dan de stang wel bewegen, als ik gas geef zie ik ook dat de stang bedient wordt.
Ik zie in de parameters wel dat de turbodruk goed is, varieerent van 1100 mb tot 2300 mb[/quote]
Mischien hapert de stang soms als de turbo gloeiend heet is.
En ja,hij zit aan de achterkant van de motor op de plastieke buis.

Ricky,

robbie14 (0) PRO, 17 jaar geleden

heren bedankt voor het advies, het was een egr klep die lekte, deze is nu afgesloten

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.