Volkswagen Passat: Passat 2006 wil niet starten

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 TDI

Hallo allemaal,

Ik heb hier een passat van 2006. Gisterenmiddag stilgevallen nadat ik in zijn derde versnelling begon op te trekken. Heel de tijd proberen te starten, lukte niet (motor slaat niet aan, maar auto probeerd wel te starten). Na 5 minuten startte mijn auto opeens en tot gisteravond geen problemen gehad. Daarna probeerde ik het gisteravond te starten en opeens weer stilgevallen tijdens wegrijden en kon weer nie starten en na 2 minuten rust lukte het opeens weer wel. En vandaag, smorgens startte het helemaal niet meer (motor slaat niet aan, maar auto probeerd wel te starten). Ik kreeg ook de volgende melding heel eventjes: Motorstoring (Werkstatt). Kan iemand mij hiermee helpen?

Met vriendelijke grioet,

Yigit

Yigit

Geplaatst door Yigit (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Wil de toerenteller wat bewegen tijdens starten? Er zijn maar enkele oorzaken als de motor niet aan wil slaan dat is o.a . de krukas positie sensor. Vandaar werplaats opzoeken. Startmotor vernielen zou ik niet doen. Groeten.

ricky (0) PRO, 13 jaar geleden

Laat hem eerst even uitlezen op storingen.
Meestal is het 1 van deze 3 defecten:

-Brandstofpomp in de tank stuk (dan geen storingen aanwezig)
-Een pompverstuiver stuk (Dan storing in aansturing verstuivers)
-Wegrijblokkering defect (dan storing in diverse componenten en oplossing is stuurkollom+comfortmodule vervangen)

Yigit (0), 13 jaar geleden

Vandaag naar de dealer geweest en bleek inderdaad dat er een pompverstuiver stuk is. Blijkt een kwaal te zijn bij passat 2.0 tdi bouwjaar 2006. Kreeg ook nog een korting van 70%, omdat het algemeen bekend is dat dit vaak gebeurd bij passats.

ricky (0) PRO, 13 jaar geleden

Dat is inderdaad mooi dat het weer opgelost is,alleen nu is het afwachten op de reststerende verstuivers.....klinkt negatief maar heb vaak gezien dat ze binnen paar weken/maanden weer terugkomen om de volgende te gaan vervangen.

Yigit (0), 13 jaar geleden

Vandaag werd ik dus opgebeld door de dealer, bleek dat er nog iets aan de hand was met de tuimelaaras. Dus ik er heen gegaan, en ik zag dat zo een tuimelaar een ingang heeft en uitgang met kleine rondjes (ijzer) om een gaatje die zeg maar in de tuimelaaras in gaat. Rondjes hebben een diameter van ongeveer halve centimer. Een van die twee kleine rondjes zat los. Kreeg te horen dat ik dit (tuimelaaras) zo snel moest vervangen (kosten 500 euro), omdat anders olie in mijn motor zou komen en dat ik dan heel mijn motor moest vervangen in verband met de druk die er op zat. Iemand hier ervaring mee?

Yigit (0), 13 jaar geleden

Met druk bedoel ik ermee dat de ijzertje op de tuimelaaras aan de linkerkant (waar dus de gaatje zit) op korte termijn los komt te zitten, waardoor er schade aan mijn motor zal ontstaan.

Benny Vee (0) PRO, 13 jaar geleden

Als dat het geval is zou ik het zeker laten vervangen.
Komt inderdaad wel vaker voor.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.