Volkswagen Passat: Passat start slecht bij koude moter

Bouwjaar: 2004, Brandstof: LPG, Motorcode: VR5 2.3

Passat start slecht bij koude moter.
Hij komt dan slecht op toeren en als je niet een beetje gas geeft slaat hij af.
Soms brandt ook het gele lampje van "fout met uitlaagassysteem".
Met warme moter geen enkel probleem en hij rijdt verder prima.
Is dit een luchtmassameter probleem of iets anders?

vanderkoppel

Geplaatst door vanderkoppel (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Kan zoveel zijn, Laat hem eerst eens uitlezen, dan weet je wat het is.

vanderkoppel (0), 13 jaar geleden

Het slechte starten is uiteindelijk opgelost. De wagen ging steeds slechter lopen en starten en op het laatst was de gasklep niet meer te calibreren.
Deze is dus vervangen en hij loopt nu weer goed, alleen hebben we het idee dat we een stuk minder vermogen hebben.
Ook het lampje "uitlaatgassysteem" brandt weer (is maar af en toe uit).
Volgens garage temperatuur sensor, deze dus vervangen. Hielp niet
Toen ging de verdenking naar het LPG systeem omdat er draden afgetakt zijn van de ECU voor het LPG systeem.
Maar navraag leerde dat LPG systeem een eigen temperatuur sensor heeft voor het omschakelen van benzine naar gas en dat de orginele temperatuur sensor dus niet afgetakt wordt.
Er is er geen verschil merkbaar tussen benzine en gas, en de temperatuur meter in het dashboard doet ook niet raar.
Nu heeft Ronald via VAG COM de codes uitgezen.
Resultaat:
Saturday, 31 July 2010, 14:51:56
VAG-COM Version: Release 409.1-US
Control Module Part Number: 066 906 032 BB
Component and/or Version: MOTRONIC ME7.1 G 0001
Software Coding: 00033
Work Shop Code: WSC 05311
Additional Info: WVWZZZ3BZ4E262405 VWZ7Z0C8800769
1 Fault Found:
16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High
P0118 - 35-10 - - - Intermittent
Hierna alle codes gewist en met de auto gereden om de LMM te testen. Deze gaf goede waardes, dus geen probleem.
Echter de fout van de temperatuur sensor was meteen weer terug.
Vraag:
Is nu de nieuwe temperatuur sensor alweer kapot?
Of kan een andere oorzaak deze fout geven?
Kent deze wagen ook een noodloop (waardoor ik minder vermogen heb) en zoja waaraan kun je dat dan herkennen?

vanderkoppel (0), 11 jaar geleden

Probleem uiteindelijk opgelost.
De derde temperatuur sensor werkt nu 2 maand naar behoren.
Ook het vermogen is weer terug.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.