Volkswagen Passat Variant 2.0 GT: passat trilt heftig tijdens het accelereren, koppeling in, p

Bouwjaar: 1994

Weet iemand dit? Kan er een onbalans in de aandrijfas zitten? (in mijn geval rechts) en hoe kom je er van af?

De auto had een voelbare trilling in het stuur en duidelijk aan de rechterkant van de auto. tussen de 40-50 Kmh. daarna is het niet meer voelbaar/merkbaar.

Banden (voor) waren slecht dus gewisseld. Nieuwe banden 2x gebalanceerd en na-gebalanceerd. Velg was niet krom.
Schokdemmper zijn inorde, fussee ook.

Het Trillen is 2x (tijdelijk) weggeweest: Net na het plaatsen van de nieuwe banden en net na het (na)balanceren.

Het lijkt of het prolbleem zich verplaatst, de onbalans.
Het is alleen voelbaar als je gas geeft/optrekt.
Met koppeling in is er tussen de 40/50 Kmh niks voelbaar?
Onder of boven deze snelheid ook niks voelbaar?
Auto spoort recht, trekt niet naar 1 kant tijdens het accelereren.
Volgens de garage zijn het niet de draagarmen?

Wie weet wat dit kan zij? Dus alleen voelbaar als er kracht op wordt gezet dmv accelereren.

Bedankt.

stef11084

Geplaatst door stef11084 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

arie549 (0) PRO, 19 jaar geleden

kan een homokneet van de aandrijfas zijn

audia4 (0) PRO, 19 jaar geleden

90% op de homokineet van de aandrijfas. Meestal is het degene aan de kant van het wiel maar de bakzijde komt ook voor. Als je zelf handig bent is dit goed zelf te doen, let wel dat je een speciale inbusdop "vielzahn" nodig hebt om de as bij de bak los te maken. Complete assen zijn bij de dealer en bij automateriaalzaken als ruildeel verkrijgbaar, de losse homokineten zijn ook te koop.

succes

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.