Hallo,ik heb een probleem met een Volkswagen passat met een RP motor.
Als hij stationair loopt,begint hij naar verloop van tijd "zwaarder"te lopen en zwart te roken.Volgens mij is dat duidelijk een teveel aan benzine.
Ik heb de temperatuursensor van de ecu al vernieuwd (de blauwe), maar dat was niet de oplossing.
De distributieriem heb ik vervangen ,en die staat 100% zeker op tijd.
Vandaag bleek uit de co-meting dat deze nog steeds te hoog is,maar door een slangetje los te trekken was hij laag genoeg voor de apk keuring.
De motordiagnoselamp in het dashboard brand niet,ik denk dat deze defect zal zijn en daarom kan ik hem nu (nog) niet uitlezen.
Weet iemand van jullie wat vaker zo een brandstofprobleem veroorzaakt?
Bij voorbaat dank voor jullie denkwerk,John.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoe is het met de verhouding benzine en lucht(Lambda waarde)? Bij CO te hoog met lambda in orde heb je ander probleem. Bij een rp motor gaat bij motorstoring ook niet altijd het lampje branden. Uitlezen moet altijd kunnen ook zonder storing.
ik ga eerst maar eens zoeken naar dat lampje,want als ik het kontact aanzet brandt het ook niet.
Wat bedoel je met"Bij CO te hoog met lambda in orde heb je ander probleem "?
Wat is dan het ander probleem?
Als je lambda in orde is is de verhouding van lucht en brandstof goed. Je probleem zit dan in bv de katalysator, of een slechte verbranding. Olie in je cilinder slechte ontsteking. Kleppen die niet goed afsluiten door koolafzetting. Dat klinkt allemaal ernstig maar is niet altijd zo. En dat lampje zit dat wel in deze auto? Als je de mogelijkheid hebt om je auto uit te lezen (bv vag-com), zou ik dat eerst eens proberen.
RP motor kun je uitlezen met een led testlampje en knippercode's. De stekker zit onder de hoes van de versnellingspook. Kan maar iets van 15 storingen reproduceren. Ik denk dat er geen lampje in het dashboard is aangesloten, hoewel het lampje zelf er wel in zit.
Controleer eens of het brandstoffilter (bij de achteras en benzinepomp) al eens vervangen is, te lage brandstofdruk kan ook de meest wilde dingen veroorzaken.
succes
Het brandstoffilter is nog maar 6 maanden oud.
Kan te lage brandstofdruk kan toch geen verzuipende motor veroorzaken? Dan ben ik toch eerder vermogen kwijt?
Verstaan jullie onder een led tester gewoon zo een spanningzoeker met een led?
Op welke manier sluit ik die dan aan op de diagnose stekker in het middenkonsole?Tussen massa en diagnoseaansluiting oid?
Niemand?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar