goede morgen,
mijn broertje heeft een polo 6n uit 95.
nou ging hij gister de deur uit en 10 min later ging de telefoon, ik sta stil!
eenmaal daar aangekomen wat dingen geprobeerd start niet gelukt (slaat niet aan)
nou kwam ik er achter als je de stekker eraf haalt en er weer op zet die op de verdeler kap zit een zwart stekkertje met een ijzer klemmetje met ik geloof 3 draden.
slaat de motor wel aan.
verder heeft de motor nog wel eens de neiging om op 3 poten de lopen (slaat verbranding over).
wat zou het probleem kunnen zijn?
al vast bedankt
groeten kevin
ps.
verdelerkap + rotor zijn vervangen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
vaak gaan deze bobines stuk zit tegen je schutbord aan ,als de motor loopt even plantenspuit met water de bobine nat spuiten kijken wat ie doet of je rotor verdeel kap zijn slecht of natuurlijk die stekker die jij bedoelt maakt slecht kontakt
bedankt voor uw snelle reactie ga ik proberen
14 jaar
bobine heb ik nat gespoten en de motor sloeg meteen af dus probleem gevonden.
14 jaar
ja deze gaan vaak kapot
14 jaar
we hebben de bobine vervangen, motor schokt niet meer
nu zijn we een eindje gaan rijden maar de motor viel weer uit.
zelfde probleem, weer stekkertje eraf gehaald en er weer op gedaan, en de motor starte weer, nou is mijn vraag wat is dit voor een stekker waar is hij van
hij zit op de achterkant bij de verdelerkap (is het soms voor de nokkenas positie sensor).
en hoe kunnen wij dit verhelpen
14 jaar
op zondag vervangen door een nieuwe, dealer is op zondag niet open
14 jaar
nee, via internet. nieuw in doos met bon
14 jaar
Hallgever van je ontsteking is defect . heeft je auto ook een toerenteller? Zoja als hij is afgeslagen en je start heb je zeker ook geen toerental weergave meer?
in ieder geval is het niet goed dat hij afslaat als je de bobine nat spuit,verder zou ik eens even aan die draadjes trekken of je geen kabelbreuk hebt
14 jaar
Als je zegt dat je aan de stekker komt, en hij dan wel weer loopt, lijkt het me een kabelbreuk of slecht contact te zijn..Controleer die 3 kabels eens goed, die is voor de ontsteking ( hall gever ) op de buitenste contacten staat spanning en massa bij contact aan, en tijdens het starten moet je een puls hebben op de middelste..
Als de ontsteking hapert of kapot is, zou hij ook niet meer lopen als je even aan de stekker friemelt..
De bobine was zo te lezen ook aan vervanging toe, want afslaan mag hij niet doen als je er water overheen sproeit..
Als hij weer uitvalt, neem een bougie mee en steek die in een bougiekabel, laat iemand starten en kijk of de bougie dan vonkt, waarschijnlijk niet.
14 jaar
Als hij uitgeslagen is moet ik eerst het stekkertje losmaken aan de zijkant van de verdelerkap en weer vastmaken, en dan start hij gewoon weer. En kan ik weer rijden. Toerenteller heb ik, en na het stekkertje los/vastmaken heb ik wel weer toerental weergave. Daarvoor krijg ik hem niet gestart.
Ondekte gister dat er bij het stekkertje een draadje zit wat een deel van zijn hulsje kwijt is.
Bedankt gaan we vandaag controleren.
Alles even goed doormeten.
Zit er trouwen op een polo uit 95 een zomer/winterstand? Of gaat dat bij deze auto al automatisch?
14 jaar
Dat gaat automatisch kevin..
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar