Mensen, ik heb een probleempje.
Afgelopen week een distributieriem vervangen van een polo 1.4i. Auto rijdt prima en afgeleverd.
Hij belt mij daarna op dat de auto heel af en toe uit valt bij koppeling in en rond de 2500-3000 toeren soms een keertje hikt. Gisteravond even testgerit gemaakt en na een tijdje beide symptomen meegemaakt.
Nu vermoed ik dat het aan de ontsteking ligt en dat het tijdstip gecontroleerd moet worden, echter heb ik geen stroboscoop in mijn hobbyruimte, maar ik heb wel VAG COM. Kan ik het hier ook mee? En kan het probleem met het onstekingstijdstip te maken hebben?
Persoon wil morgen op vakantie dus wil het vanavond opgelost hebben eigenlijk..
Hopend op reactie hier, google en zoeken gaf me weinig resultaat.
mvg,
Martijn
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Martijn,
Ja je kan dat controleren, hij moet ongeveer 6 a 7 graden voorontsteking hebben @ 1500 rpm..
Hikken kan ook overslaan zijn, laat de motor eens lopen en sproei de bougiekabels en andere ontstekings delen eens nat, vonkt / knettert hij nu of slaat de motor af, dan weet je waar je het moet zoeken..
Ook zou je de gasklep eens kunnen schoonmaken en hem dan vervolgens in de basisstand zetten met Vagcom..
Gr Stefan
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar