Volkswagen Polo: startprobleem VEEL rook

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel

Hallo,

Sinds een aantal weken start mijn vw polo 1.9D 1997 niet goed.
Dit probleem komt vooral voor als ik de auto 's ochtends wil starten of na een werkdag.
De startmotor draait wel rond maar hij slaat niet aan. Als hij dan uiteindelijk na 3 keer (vanochtend 8 keer)
starten eindelijk aanslaat dan rookt hij ontzettend!! Het gloeilampje brand wel.
Als ik de auto dan bijvoorbeeld na 30 min weer start is er geen probleem.

Iemand een idee wat dit kan zijn?Kan dit ook iets te maken hebben met het 2massa vliegwiel?
gloeitoestanden?Ik heb er namelijk geen verstand van.

miek151081

Geplaatst door miek151081 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Hendrik4290 (0) PRO, 13 jaar geleden

Meet eens of er spanning op de gloeiers komt, indien ja de gloeiers controleren. Indien nee de zekering vervangen.

miek151081 (0), 13 jaar geleden

Oke bedankt zal ik doen.

Dus als ik het goed begrijp kan dit ook de reden zijn dat de auto zo rookt als hij start?
en heeft het dus niets met het vliegwiel te maken?

Hendrik4290 (0) PRO, 13 jaar geleden

Ja, die rook komt dan van onverbrande diesel, maar dat mag maar even duren.
Vliegwiel heeft daar denk ik niets mee te maken.

miek151081 (0), 13 jaar geleden

ik moeter trouwens ook nog even bij vermelden dat de spanrol/distriebutieriem pas is vervangen.
kan het ook iets te maken hebben met de timing??

michielwehkamp (0), 13 jaar geleden

is je pomp nog wel goed afgesteld (dynamisch) laat hem anders eens uitlezen

berendonck (0) PRO, 13 jaar geleden

Als er spanning op de gloeispiralen komt wil dit nog niet zeggen dat deze ook daadwerkelijk gloeien !

Je kan ze met een amperetang wel meten, Hoe ? Trek de stekker van de koelvloeistoftemperatuursensor, zet de amperetang om de kabel naar de gloeispiralen en zet de wagen op contact

nu moet je +/- 80 ampere stroomafname meten ( 20 ampere per gloeispiraal ) meet je dus 40 ampere heb je dus 2 kapotte gloeispiralen.

Gr. Harry

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Starte hij voor de distributie wissel net zo slecht of was er toen geen probleem ?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.