auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen POLO 55 KW: Polo een ramp na reinigen Gasklephuis.

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: BBY, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 55

Polo 9n 1400 16v motor BBY Benzine bouwjaar 2002.
Wagen liep goed totdat ik bij onderhoud het gasklephuis en egr reinigde met remreiniger.
wat is gebeurd. ???


Van mijn polo het gasklephuis schoongemaakt met remreiniger.
gasklep gedemonteerd, gereinigd en terug geplaats met nieuwe pakking.
wagen loopt plots niet meer stationair slaat onder de kap alsof hij uit wil vallen.

Free versie van VCDS-lite gedownload.
krijg de code. : 17961 Barometric Manifold pressure signal impuls correlation.

Sensor Map aan de zijkant van manifold vervangen. nog steeds het probleem, draait als een hobbel de bobbel en wil echt niet stationair draaien.

Geprobeerd met vcds de gasklep opnieuw in te leren naar basis instellingen.
alleen dit lukte niet met een free versie, dan moest ik 99,- euro betalen.

EGR klep gedemonteerd en schoongemaakt. terug geplaats nieuwe pakkingen.
Met remreiniger op de intake en alle slangen gespoten om een evt vacuumlek te vinden. raar genoeg kan ik spuiten waar ik wil motor geeft geen hik of stoot. Damp ingeblazen met een sigaar en de gasklep dichtgemaakt, lacht niet, met een condoom. Nergens kwam damp uit behalve bij de EGR aan dat slangetje waar dat kleine gaatje aan zit, ( maar dat is normaal.)
vacuum lek ? denk het niet.. Maar wat is het wel


Compressie gemeten op de 4 cilinders. 3 stuks ok eentje iets minder maar nog binnen de normen.

Brandstoffilter vervangen.
bougies vervangen.

Vandaag na het vervangen van de brandstoffilter heb ik ook een code P0170.
naast de fout 17961 Barometric Manifold pressure

wagen start dan geef ik gas en houd hem rond 3000 toeren.
maar ook daar schommelt het toerental geweldig, maar blijft aan de praat.
gaspendaal los, wil niet stationair draaien zakt wel naar 750 trp maar rammelt als een gek onder de kap.
valt na even in zijn noodloop. en gaat naar 1500 trp

weer uitgelezen p0170 en 17961

wie heeft raad voor deze polo 9n.
Vw polo 9N 14 16v Motor-code: BBY component Marelli 4MV G 5948
Bouwjaar 2002 133.000 km.

Geplaatst door

georgegeranium (0)

al 8 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Voor 95% opgelost door het gasklephuis in te leren zo te horen.

ricky 10
badge

8 jaar

Ik ga op zoek naar iemand met een prof versie van VCDS dan horen jullie of het in leren gelukt is. Opzicht niet zo moeilijk jammer dat Rostech zo duur is . ik ben geen monteur die dit dagelijks gebruikt, Het is gewoon mijn prive wagen. Beesje is 14 jaar oud. Jaren geleden heb ik even als monteur in een ford garage gewerkt. ik begrijp de techniek, al is er veel veranderd OBD en Can heb ik nooit geleerd.

Ja inderdaad gasklep inleren. Dat lost iig de 19761 op.

Probleem opgelost na het inleren met vcds vagcom.
Als hele oude monteur Van toen,,, weet ik nu ook dat je zonder de juiste DUURE software niets meer kunt doen. Die computer is de baas. niet de monteur..En dat word steeds erger. Er komt een dag dat enkel de dealer het wachtwoord kent om in je ecu te komen. Believe me !!! ppppfffffffffff hij loopt weer bedankt allemaal voor de hulp. .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.