Volkswagen Polo: Polo sdi start niet met vreemde melding

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel

Hoi , kan iemand me helpen.
Bovenstaande auto weigert te starten. Stukje gereden, boodschappen gedaan , daarna niets meer.
Als ik de sleutel omdraai om te starten verschijnt de tekst "in 2 " in het dagteller venster. Het kan ook "im 2 " zijn.
Accu is ok.

Bij voorbaat dank voor ieder advies.

niersteen

Geplaatst door niersteen (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

Jan227 (5) PRO, 15 jaar geleden

Hallo, de melding in2 geeft aan dat de auto toe is aan een onderhoudsbeurt, en heeft waarschijnlijk niets te maken met het startprobleem. Draait de startmotor wel als je start, of gebeurt er helemaal niets ?

Groet Jan227

niersteen (0), 15 jaar geleden

[quote=Jan227]Hallo, de melding in2 geeft aan dat de auto toe is aan een onderhoudsbeurt, en heeft waarschijnlijk niets te maken met het startprobleem. Draait de startmotor wel als je start, of gebeurt er helemaal niets ?

Groet Jan227[/quote]
Nee , er gebeurt niets. Enkel deze melding verschijnt, heb m nooit eerder gezien.

Bedankt voor je snelle reactie

Jan227 (5) PRO, 15 jaar geleden

Hallo, dan is waarschijnlijk de startmotor defect, of het contactslot, of de bedrading ertussen. Je kunt evt proberen de auto aan te duwen/slepen. Maar een juiste diagnose (laten) stellen is in dit geval het beste om eventuele verdere schade te voorkomen.

Groet Jan227

niersteen (0), 15 jaar geleden

[quote=Jan227]Hallo, dan is waarschijnlijk de startmotor defect, of het contactslot, of de bedrading ertussen. Je kunt evt proberen de auto aan te duwen/slepen. Maar een juiste diagnose (laten) stellen is in dit geval het beste om eventuele verdere schade te voorkomen.

Groet Jan227[/quote]
Als mn chip in de sleutel slecht mocht zijn , waar ik aan zit te denken. Wat is dan het symptoom? Draait de motor dan wel rond?

Jan227 (5) PRO, 15 jaar geleden

Hallo, er van uitgaande dat het een 1.9 d is, zal de startmotor in ieder geval wel draaien bij een probleem met de sleuteltransponder, dus daar hoef je het probleem denk ik niet te zoeken.

Groet Jan227

niersteen (0), 15 jaar geleden

[quote=Jan227]Hallo, er van uitgaande dat het een 1.9 d is, zal de startmotor in ieder geval wel draaien bij een probleem met de sleuteltransponder, dus daar hoef je het probleem denk ik niet te zoeken.

Groet Jan227[/quote]
Ok , bedankt.
Dan wordt het morgen wegenwacht, hij staat hier 20 km van me vandaan.
Ik laat je weten wat het was.
Bedankt.

pjal123 (0), 15 jaar geleden

Auto aantrekken. Doet het dan wel? Wel, startmotor kapot of misschien wel een zekering eruit liggen.

niersteen (0), 15 jaar geleden

Wegenwacht heeft m gestart draad rechtstreeks van accu op startrelais.
Wagen staat nu weer thuis.
Waarschijnlijk contactslot defect.
Zit er nog ergens een zekering in het startcircuit verborgen ?

pjal123 (0), 15 jaar geleden

Gewoon in de zekeringkast, maar als contactslot kapot is, is er ook waarschijnlijk een zekering kapot. Dan is i meestal uitgebrand door slecht contact.

niersteen (0), 15 jaar geleden

[quote=pjal123]Gewoon in de zekeringkast, maar als contactslot kapot is, is er ook waarschijnlijk een zekering kapot. Dan is i meestal uitgebrand door slecht contact.[/quote]
Vind deze zekering niet in het kastje , kijk ik ergens overheen?
22 op een rij , allemaal ok. En volgens beschrijving is geen daarvan voor het startcircuit ?

Jan227 (5) PRO, 15 jaar geleden

Bij mijn weten zit er in de aansluiting naar het startmotor relais geen zekering. Waarschijnlijk is idd het contactslot defect.

Groet Jan227

poppekast (0) PRO, 15 jaar geleden

als je hem rechtstreeks vanaf de accu op de startmotor wel kan starten is het contactblokje achter je contactslot defect

niersteen (0), 15 jaar geleden

[quote=poppekast]als je hem rechtstreeks vanaf de accu op de startmotor wel kan starten is het contactblokje achter je contactslot defect[/quote]
Thanks , dat blokje zal ik eens gaan zoeken.

pjal123 (0), 15 jaar geleden

De stroom van het contactblokje is wel zeker gezekerd (als het goed is volgens autodata, zekering Nr.15, en de hoofdstroom naar de startmotor is met 110 amp gezekerd. Controleer als je het blokje bedient, of de kabel op het startrelais die spanning ook krijgt, en meet of je uberhaupt wel stroom op je startmotor krijgt, want de wegenwacht heeft natuurlijk direct overbrugt, maar niet de storing gezocht.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.