Goedendag.
Zoals het onderwerp laat raden is er iets mis met mijn polo. Als ik mijn polo een aantal dagen niet heb gebruikt heeft hij problemen met starten. Zojuist heb ik er eerst een stukje mee gereden (naar een winkel in de buurt), startte dus moeilijk maar sloeg wel aan. 10 minuten binnen geweest. Stap terug in mijn auto, maar wil niet meer starten. Onderweg sloeg hij af toen ik ineens veel gas gaf!
Ik had het probleem een paar weken eerder voor het eerst. Op aanraden van een vriend alle kabels ingespoten met vocht-verdrijvende spray. Alles leek toen weer OK! Maar pak dus net de auto (nadat ik hem een dag of 5/6 niet had gebruikt en het probleem is terug.
om het op te sommen
- na een tijdje niet gebruiken verschijnt het probleem.
- Start moeilijk of niet.
- valt uit bij ineens veel gas
(- gebeurt bij koud nat/weer!? : nu dus)
Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen. Alle tips zijn welkom!
Vriendelijke groet, Jasper Kuijl.
Nb. het zou goed kunnen dat een ander al eens een vergelijkbaar probleem heeft meegemaakt, dus als dit een overbodige thread/vraag blijkt te zijn dan daarvoor mijn excuses
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Jasper
Controleer eens als je vonken ziet of geknetter hoort als je de bougiekabels en bobine nat nevelt ?
Kun je controleren of er een vonk aanwezig is als hij niet start ? Net zoals de brandstof toevoer ?
Gr Stefan
Stefan, bedankt voor je reactie.
Zoals ik al zei: de problemen doen zich voor nadat ik hem een tijdje niet gebruikt heb. Eergisteren waren er dus problemen, maar vandaag en gisteren start hij weer als een zonnetje.
Het is nu kerst en ik zit de gehele kerst bij familie, maar daarna ga ik dat nat-nevelen proberen.
Hoe ik moet zien of er een vonk aanwezig is tijdens starten en of brandstoftoevoer is me wel een beetje een raadsel. Ben niet bepaald een techneut als het op auto's aankomt.
Groet, Jasper.
14 jaar
Jasper
Als je water neveld over de bougiekabels en bobine mag je geen vonken zien of geknetter horen, diegene die wel overslaan moet je dan vervangen.
Om te controleren of hij nog vonkt moet je een bougiekabel los halen en daar een bougie instoppen, leg de bougie op de motor en laat iemand de auto starten, kijk nu of ze vonken.
Gr Stefan
14 jaar
Stefan,
Ik was er nog niet aan toe gekomen om de test zoals jij boven beschrijft uit te voeren. Mijn auto bleef ook heel de tijd weer rijden.
Gisteren had ik het probleem opnieuw. Inmiddels ben ik weer lid van de ANWB, dus ik dacht ik bel hun.
Hij heeft er naar gekeken en kwam tot de conclusie dat het aan vocht in de verdeler kap lag.
Hij heeft alles onder de verdeler kap schoongemaakt en ingespoten met vochtwerende spray. Toen startte hij weer als een zonnetje, dus ik denk dat hij het goed heeft.
Mocht mijn auto binnenkort toch weer de zelfde kuren gaan vertonen, dan ga ik absoluut uitzoeken of het aan de bougies en of bougie/bobine kabels licht, maar vooralsnog denk ik dat het opgelost is!
Wel heel erg bedankt voor de tijd die je hebt genomen om een antwoord te geven op mijn vraag.
Groet Jasper
14 jaar
Hallo Jasper,
Dat zou dus heel goed kunnen dat je probleem hier te vinden is.
Je zou uit voorzorg de Verdeelkap en rotor kunnen vernieuwen, de kosten voor de delen zijn 20 euro.
Bijna zeker dat het probleem binnen enkele dagen terug komt, mocht dat zo zijn, vervangen dan eerst deze delen, mocht hij het erna nog doen, nevel eens water over de bougiekabels en bobine, want deze laatste 2 dingen komen ook heel vaak voor die voor je probleem kunnen zorgen.
Gr Stefan
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar