Volkswagen Golf III : !!!Probleem met starten!!!

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 66kw ADZ

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn golf. Als ik hem start heb ik soms het probleem dat die 2 tellen draait en daarna weer uitvalt(soms moet ik 10 keer starten wil die een keer blijven draaien. Ik d8 eerst aan de startonderbreker dus ik sleutels opnieuw ingeleerd maar dit maakt niks uit. Ik heb er ook een filmpje van gemaakt en toen kwam ik erachter dat die niet in 1 keer uitvalt maar hem bij 500 toeren nog probeert te redden, maar daarna togh uitvalt.

Ik vraag mij nu af wat er aan de hand kan zijn. Ook als ik volgas geef bij de start valt de motor uit.

Ik heb al vervangen:
-Rotor
-Verdelerkap
-Koelvl. Temperatuursensor
-Injectiereiniger in de tank gedaan

Geen storingen opgeslagen



Hier het filmpje ervan:
http://www.youtube.com/watch?v=Gy9xMd5gE...

Weet iemand wat dit kan zijn????

remco r32

Geplaatst door remco r32 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

37 Reacties

jan T (20) PRO, 14 jaar geleden

ik zou eerst de sdtoringen uit lezen.
levert dit niets op dan de gasklep reingen en op nieuw in de bassisstand zetten.

groetjes jan.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

Jan, Golf 3 is een mechanische gasklep geen electronische ;) Kun je dus NIET in de basis stand zetten.

Heb je ook een toertal tijdens het starten? Module op de bobine al eens gecontroleerd?

jan T (20) PRO, 14 jaar geleden

al heeft hij een kabel dan zit er nog wel een mechaniek in dat in de bassisstand gezet kan worden.

groetjes jan.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

Jij bedoelt dus eigelijk, kabel bij de gasklep los nemen, en dan opnieuw spannen?

Tja dat zou je ook kunnen zien als opnieuw in de basis stand zetten.

remco r32 (0), 14 jaar geleden

Gaskabel niet afgesteld.
Gasklep ook nog niet schoongemaakt.

Starttoerental ik d8 1200 toeren.
En wat bedoel je met module op de bobine??

volkswagen1802 (0) PRO, 14 jaar geleden

Lees maar eens je wegrijblokkering syteemcode 25 maar eens uit.
Denk dat daar de storing sleutel signaal te zwak in staat.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Ford ventiel,

Ook een gasklephuis met kabel kun je in de basisstand zetten, en dat is niet de gaskabel zelf op de natte vinger afstellen :) Lees maar eens op de site van gerrit speek.

Gr Stefan

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Trouwens,

Heb je wel de goede kvs temp sensor vervangen ? Meet anders eens de weerstand ervan.

Controleer gelijk even je relai's

Vind je niks raars, probeer er dan eens achter te komen of de ontsteking weg valt of dat hij geen brandstof krijgt, dat kan allebei namelijk.

ricky (0) PRO, 14 jaar geleden

Wat me opvalt is dat hij elke keer precies hetzelfde aanslaat en precies op hetzelfde moment weer uitvalt,dus ik ga mee met volkswagen1802,denk dus probleem in de wegrijblokkering.

remco r32 (0), 14 jaar geleden

heb de auto al een paar keer uitgelezen geen storingen.
Heb ook me sleutels opnieuw ingeleerd dat heeft wel iets gewerkt heb nu minder last als eerst en hoef geen 10 keer meer te starten.
Ga nu me andere sleutel weer is proberen en kijken wat die doet daar was het probleem het grootst mee.

remco r32 (0), 14 jaar geleden

Nou het probleem is een tijdje over geweest en sinds gisteren weer begonnen. Ook als ik een paar keer contact inschakel om de benzinepomp even te laten werken maakt dit niks uit.

Wat kan het zijn?

Morgen weer uitlezen maar ik denk weer geen storingen..

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Je kan de brandstofdruk eens meten, maar het beste was om dat te doen op het moment dat hij dat probleem heeft, en dat is niet altijd evn makkelijk..Kan zijn dat de pomp slecht is en dat het even duurt voordat hij druk opgebouwt heeft..

remco r32 (0), 14 jaar geleden

Dan zou die na een paar keer contact aan togh wel voldoende brandstof moeten hebben lijkt mij. Ook als ik een gas bij geef valt die nog uit 3000 a 4000 omw/min.

Wat zou een probleem kunnen zijn met de startonderbreker aangezien het daar meer op lijkt.

Benny Vee (0) PRO, 14 jaar geleden

Bekend probleem bij dit bouwjaar polo en golf zelfs zonder storing in het geheugen.
Wegrijblokkeringregelapp. en leespoel vervangen en sleutels opnieuw inleren.
Deze zijn verbeterd vanaf ergens in 1996 met vergulde stekkers.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Mocht het de startonderbreker zijn, dat is daar iets mee te doen, voor meer info moet je me even mailen..

remco r32 (0), 14 jaar geleden

ik heb geen outlook dus kan geen e-mail sturen.
maar wat is daar aan te doen dan?? wil die info wel graag ontvangen

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Kun je via hotmail dan geen mail verzenden ?

Het is niet toegestaan om dit uitgebreid op het forum te bespreken..

remco r32 (0), 14 jaar geleden

heb je een e-mail verstuurd via hotmail

remco r32 (0), 14 jaar geleden

andere mensen nog tips??

remco r32 (0), 14 jaar geleden

ik ben er gister achtergekomen dat het probleem het meeste voorkomt na het tanken. Ik had namelijk in papendrecht me auto vol getankt en ben toen naar hoek v holland gereden en daar heb ik de motor even stil gezet en wat denk je niet meer blijven draaien heb d8 ik 40 keer moeten startten.. Wel goeie accu:P haha maar wat kan het zijn. Probeerde hem gisteravond toen ik thuis kwam nog een keer te startten maar tevergeefs hij deed weer niks. Ga vandaag even met reservesleutel proberen maar heb er weinig vertrouwen in.

WIE KAN ME HELPEN.
Zit namelijk al aan een andere auto te denken

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Remco,

Als je bij de dealer werkt, moet het toch niet zo lastig zijn om je probleem te achterhalen..

Een andere auto kan altijd nog, maar welke ellende je daarmee op de hals haalt is ook nog maar de vraag..

remco r32 (0), 14 jaar geleden

dat dacht ik dus ook maar hij heeft geen storingen en heb nu me reservesleutel als hoofdsleutel kijken of dat werkt

ricky (0) PRO, 14 jaar geleden

Zo te horen gewoon probleem in de wegrijblokkering...

remco r32 (0), 14 jaar geleden

dat is iets waar ik ook aan denk alleen wat is precies een zwak punt bij de golf 3 kwa wegrijblokkering ik heb me sleutels al opnieuw ingeleerd ik ga morgen nieuwe microchips bestellen en dan weer opnieuw inleren en kijken of die het dan doet. Heb daarnet ook even alle stekkers ingespoten met wd40 incl contacslot(elektrisch deel) en massa punten op het blok

volkswagen1802 (0) PRO, 14 jaar geleden

Het zwakke punt zijn regelapparaat wegrijblokkering,leesspoel en bekabeling van de leespoel wat Benny Velthuis ook al zei.
Maar je kunt ook eerst en nieuwe sleutel bestellen de die proberen.

remco r32 (0), 14 jaar geleden

Vandaag weer 3 keer last gehad met reserve sleutel(achter elkaar)

remco r32 (0), 14 jaar geleden

Net weer even getest als ik me motor start en hij draait en ik schakel me contact uit daarna sleutel weer omdraaien en gelijk starten dan valt die ook uit(met beide sleutels) als ik het contact even inschakel en dan start dan doet die het MEESTAL(niet altijd) wel. WAT kan het zijn.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Het kan ( maar hoeft niet perse ) toch aan de startblokkering liggen..

Benny Vee (0) PRO, 14 jaar geleden

Ik ga nog steeds voor de wegrijblokkering maar dan zal je toch eerst het regelapp. en leesspoel moeten vervangen.
Als de stekkeraansluitingen niet verguld zijn is dit bijna zeker de oorzaak.
Soms moet je een gokje wagen.
Is goedkoper dan een andere auto aanschaffen of de golf moet er toch al slecht aan toe zijn.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Die optie die ik je mailde kon ook Remco, was stukken goedkoper, je had nooit meer last van een haperende startblokkering en ga zo door..

remco r32 (0), 14 jaar geleden

net weer even iets getest. Als ik de auto start met me sleutel ZONDER microchip dan start die slaat die aan en valt gelijk weer uit niet die 2 sec draaien. Dus lijkt mij dat het niet me wegrijblokkering is.

Ga morgen me monopoint blok eraf halen en reinigen en vacuum slangetje vervangen deze zagen er ook niet mooi uit.(scheurtjes) en brandstoffilter vervangen en de stekkers op me brandstofpomp inspuiten met contactspray.

remco r32 (0), 14 jaar geleden

Regelapparaat wegrijblokkering ga ik vervangen. Was geen brandstof probleem vandaag deed die het een paar keer bij de zaak niet dus de chef mee laten kijken en die zegt ook wegrijblokkering

heb de stekkers ingespoten met contactspray maar ga binnenkort togh maar een 2e hands halen uit een sloop auto.

Ben zowiezo al blij dat ik nu weet wat het is hoef ik niet meer te zoeken

Benny Vee (0) PRO, 14 jaar geleden

Moet je wel opletten dat je een regelapp, krijgt met vergulde stekkers ( van modeljaar 1996 )
En dan moet je de leesspoel ook vervangen want anders heb je zo weer problemen.

remco r32 (0), 14 jaar geleden

vergulde dat zijn die bronzen togh?? en ik haal die leesspoel er ook gelijk uit bij zo'n sloop auto kijk het alleen eerst effe aan maar denk dat ik hem binnenkort moet vervangen

Benny Vee (0) PRO, 14 jaar geleden

Klopt, vanaf een T in het chassisnummer ( modeljaar 96 )
Daarna moet je wel de sleutels online inleren.

remco r32 (0), 14 jaar geleden

ik moet nu me sleutels ook online inleren model 95(s)

Benny Vee (0) PRO, 14 jaar geleden

Bij elke wegrijblokkering moet je de sleutels opnieuw inleren anders zouden ze het ook geen blokkering noemen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.