Volkswagen Golf: Problemen na extreme chiptuing. --> slaat in noodloop

Bouwjaar: 2003

Ik weet het, ik ga een beetje ver in het tunen van mijn golf IV 100PK TDI maar ik wil nog verder :)

Ik heb de chip al omgeprogrammeerd naar 130 PK, en vervolgens ook nog een powerbox tussen geplaatst en aardig hoog afgesteld. Ik gok dat ik nu rond de 150 PK zit. Het enige probleem wat zich voor doet als de powerbox er ook tussen zit, is dat hij in zijn noodloop slaat met vol gas bij ongeveer 150 km/u. Als ik iets gas-pendaal ga "pompen" trekt ie door tot ongeveer 210 km/u.

Weet iemand een oplossing dat ik niet met me gas hoef te spelen zonder dat hij in z'n noodloop slaat? (nee niet het vermogen terugbrengen want ik wil alleen nog maar meer eruit halen)..

jeroen5319

Geplaatst door jeroen5319 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

25 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

hoi, jeroen


waarom kocht je toen niet direkt een 150pk!!( pd ) deze kun je tunen naar 170pk!! ( zonder verdere problemen )( en je wilt echt niet meer POMPEN ) deze gaat wel als een kogel!!!


als ik jou was zou ik maar stoppen!! dit is pruts werk ( chip + een powerbox ? ) want binnenkort gaan we jou vertellen hoe je deze motor kunt uitbouwen!


paul,

arie549 (0) PRO, 18 jaar geleden

jeroen,

dit wat jij nou probeert heb ik in het verleden als een geprobeerdt. ook met een 100 pk.

een powerbox en chip gaan niet samen, ik heb het voorelkaar gekregen om het hele zaakje te doen opblazen wat bij jou zo ook zal gebueren.

opvoeren door middel van een chip of powerbox is mogelijk maar een combinatie van beide gaat niet goed komen.

jij geeft zelf al aan dat je met je gas moet spelen om hem over het dooie punt te krijgen. dit was dus exact het zelfde met mijn proefmonster.
deze motor gaat dit echt niet volhouden zo.


neem deze tip maar aan van iemand met ervaring met een soortgelijk project.

chaan (0) PRO, 18 jaar geleden

De oorzaak is dat de turbodruk te hoog oploopt. Nu kun je 2 dingen doen: 1. turbodruk lager zetten of 2. programma aanpassen en een hogere druk toestaan (niet echt aan te bevelen).
Verlagen van de druk gaat alleen door de powerbox te demonteren.

jeroen5319 (0), 18 jaar geleden

Ok thank,

De reden waarom ik niet meteen een zwaardere had gekocht was omdat het een lease-bak betreft en hellaas geen inspraak op het type motor mocht hebben. Zoals het er nu in zit draaid het al ongeveer 100.000 k/m, daarna gaan we het is met een peug 307 1.6 HDi proberen :-)

schnitzel (0), 18 jaar geleden

zal de laese matschapij blij mee zijn

Fredo (0), 18 jaar geleden

Man, je rijdt met een auto en niet met een F16 straalvliegtuig :-) Zo te horen zou ik jou niet graag tegen komen op de baan.

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

hoi frederik..


een ge(chip)flipte 100pk valt nog tegen hoor!! het rijdt wel wat soepeler maar je bloed gaat er niet sneller! van kruipen!

paul,


arie549 (0) PRO, 18 jaar geleden

zal de volgende eigenaar van deze auto ook leuk vinden, meent dat ie een degelijke golf koopt.

ding gaat zo naar de knoppen, succes met die peug. die gaat het ook niet volhouden.

Fredo (0), 18 jaar geleden

Hey Paul,

Ik geef toe dat 150pk niet het einde van de wereld is. Maar normaal wordt je onderstel van je wagen toch afgesteld aan de hand van de motor die erin zit. Ik vraag me af of zo'n 100pk gechipte wagen nog een beetje deftig op de baan ligt? En trouwens, je gaat je motor veel te zwaar belasten... Koop dan ineens een wagen die je zelf deftig vind he

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

hoi,


het onderstel van het type golf 4, zijn vrijwel allemaal gelijk! behalve dan het remsysteem ( doorsnede remschijven,remklauwen ) deze zijn aangepast ( 150pk ) verder rijden ze wel aardig! zoals je van een vw mag verwachten! ( vrij sober ) het is één zwarte grot!


paul,

jeroen5319 (0), 18 jaar geleden

Bij ons op het werk rijden nog meer exact de zelfde golfjes 100pk en die zijn niet gechipt. Als je 1 van die naast de mijne zet met motorkap open hoor je echt degelijk verschil met stationair draaiende motor. Mijne is veel grauwer. De teller van me golf staat nu op de 160.000. De tuning heb ik toegepast met de ±5000 km. Enkele onderdelen die al vervangen zijn aan me auto, die het niet trokken zijn:
Ontelbaren remblokken en remschijven, 1x versnellingsbak, 1x koppeling, aandrijfas en een nieuw subframe die was niet bepaald recht meer.. Wonderbaarlijk geen turbo of koppakking die verrot is gegaan.

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

en dat vind jij normaal!! ( je praat wel zo!! )

de vervangen onderdelen zijn aan jou eigen rijstijl te verwijten..

denk dat jou werkgever jou een buskaartje gaat vergoeden!!

een taxi kan zelfs nog uit...


paul,

arie549 (0) PRO, 18 jaar geleden

hoe krijg ik binnen 2 ton een golf tdi kapot?

juist, jeroentje die golf laten tunen!

Fredo (0), 18 jaar geleden

Hehe, vind dit allemaal wel geestig. Tja, ik moet zeggen dat ik het niet zo voor tunen heb. Veel succes ermee Jeroen. Je baas zal inderdaad tevreden zijn...

jeroen5319 (0), 18 jaar geleden

Me baas kan het niks schelen, De leasemaatschappij zou degene zijn die zou moeten gaan zuren..

aupers (0) PRO, 18 jaar geleden

Lekker kortzichtig. De leasemaatschappij gaat toch echt de uit de klauwen geraakte R&O tarieven bij je baas verhalen. Die is dan niet blij met je. Resultaat leasetarieven gaan omhoog dus volgende auto een Polo SDI -:))

arie549 (0) PRO, 18 jaar geleden

of een lupo diesel, scheelt weer in het verbruik hahahahahaah.

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

ook mogen er geen veranderingen aan de auto worden toegepast zonder ( vooraf ) toesteming van de leasemaatschappij ( jij bent immers geen eigenaar van de auto ) maar kort gezegt alleen maar de gebruiker!

( kort gezegt, jij hebt de auto tegen een vergoeding in bruikleen )

ze kunnen in bepaalde gevallen de kosten op de klant verhalen!(in dit geval jou werkgever) of zelfs het lease contract vroegtijdig laten beeindigen ( of zelfs weigeren )

je gaf eerder al aan! wij hebben meer golfjes op de zaak van het zelfde type ( 100pk )

gezien de onderhouds kosten totaal! valt jou auto in dit geval erg op! in de kosten



paul,

Fredo (0), 18 jaar geleden

Tja, en dat allemaal om een beetje sneller tegen een boom te kleven omdat je te snel hebt gereden...

Henkk (0), 16 jaar geleden

tjonge wat een leuke topic dit...... hahahaha

Jeroen waarom rij je die auto niet gelijk kapot als het toch kapot moet??

ach ja... als het maar niet van jezelf is... goed dat ik je baas niet ben..

:)

ojaa en inddd heel erg knap zo'n auto met 2 ton al kapot te hebben. heb er 1 met 4 ton en niets aan het handje!

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

Spaar je de moeite Henk [b]TOPIC[/b] dateert uit ANNO 2005.

Gr. paul

Henkk (0), 16 jaar geleden

ja weet ik maar wou het nog even kwijt hihihii

sjaak10918 (0) PRO, 16 jaar geleden

eigenlijk ben ik nu wel nieuwsgierig hoe het met de auto is gegaan.

Henkk (0), 16 jaar geleden

ik eigenlijk ook wel....maar verwacht er weinig goeds van...

Hans4037 (0) PRO, 16 jaar geleden

Gezien de start datum van deze topic heeft verder reageren geen zin meer.

Hans

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.