Hallo mensen, is er iets speciaal om de 2 reactiearmpjes te vervangen. Ziet er vrij simpel uit. Is er een speciaal regeling waar ik rekening moet houden? Dank U.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat ik wel weet is dat het altijd de laatste mep is die hem los laat gaan;)
niet zover ik weet.
mvg
erdar..
de complete schokbreker moet er onderuit anders lukt het niet, erdar het fuse hoeft niet los, indien je het (wiel) naar onderen drukt kan de schokbreker er net langs
paul,
idd aan 1 kant kan deze er niet uit zonder de schokbreker te demonteren. de bout die door bijde kogelkoppen loopt kan echt mega vastgerot zitten, een hoop kruipolie doet wonderen, daarna een beetje heen en weer bewegen, niet in 1 keer doordraaien want dan knapt hij af en is het feest helemaal compleet.
vervang de armpjes 1 voor 1 , dan kun je de juiste hoogte aanhouden.
Goeiendag techniekers, heb juist de de 2 armpjes vervangen. Wel heb ik de kromme draagarm moeten losmaken omdat ik anders de bevestigingsbout van de schokdemper op de rechte draagarm niet uit kreeg. Het kan toch niet kwaad als ik de de bout langs de andere kant terug insteek?(dat is gemakkelijker voor de volgende keer). Nu, de gekraak bij het draaien is gedaan, maar de gerammel heb ik nog altijd. Er was wel speling op de kogelgewricht als ik eraan trok van de kromme arm, waarschijnlijk die ook vervangen. Ik heb ook ergens gelezen dat door speling op de glijbussen van de remklauw ook gerammel zou horen? Dank u heren?
18 jaar
erdar..
het rammel/bonken zou hem ook nog in de schokbreker kunnen zitten, is de schokbreker nog mooi droog bovenin?
paul,
De bout kan wel net langs de draagarm heen(zonder demontage)is alleen een beetje krapjes(met een bandenlichter kom je een heel eind)
Ik dacht dat reactiearmpjes wat anders was maar bedoeld wordt dus de bovenste draagarmen. een juiste benaming lijkt me wenselijk om misverstanden te voorkomen.
Wicher
18 jaar
Paul de schokdemper was vrij proper. Geen sporen van olie. De speling op de kogelgewricht van de kromme draagarm is toch ook niet normaal. Dat kan de gerammel veroorzaken, niet? Dank U.
18 jaar
erdar..
alles waar speling in blijkt te zitten, kan rammelen en zou het probleem kunnen veroorzaken..
paul,
Zeg Paul voor de recht onderste draagarm heb ik in Essen autoshow een kogelgewrichttrekker gekocht. Orgineel voor die draagarm, gaat heel gemakkelijk. Maar voor de krommen heb ik gewoon een universeel, maar die past er niet goed in. IK moet die er altijd inwringen en dat is eigenlijk niet zo goed voor de rubber van de kogelgewricht. Vroeger klopte men op de behuizing waar kogelgewricht inzit, maar dat vind ik niet al te best. Hoe doet gij dat of heb je die speciaal gereedschap? Dank U.
18 jaar
Paar tikjes terwijl je iets spanning erop zet, em je hebt ze er zo uit. Als je het regelmatig doet ontwikkel je vanzelf de snelste methode. Zelf haal ik altijd voor de bovenste ff de veerpoot in binnenscherm los. Dan stelt het helemaal nix voor. Ik vind trouwens dat als je iets meer los haalt dingen vaak veel toegangkelijker zijn. Als je aan het omk*tten bent kost ook een bult tijd! Toch Paul?
erdar..
ik heb ook een gewone kogeldrukker eigelijk een universeel ding! daar heb ik mij altijd nog mee kunnen redden! overgens deze trekker is keerbaar!
wat je zou kunnen proberen: zet hem met die trekker onder spanning, en geef dan een MEP terhoogte van de kogel op het fuselichaam! meestal springt ie wel los.
paul,
Hallo Paul zal ik op die nieuwe reactiearmen ook smeernippels opzetten?
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar