close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat: Rem links loopt aan

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Motorcode: BMP 2.0 TDI

VW Passat 3C5 model B6 Het is een handrem probleem of instelling probleem denk ik?

Rem Links achter loopt aan, remblokken versleten links achter en rechts achter bijna nieuw nog.

Bij het vervangen remblokken de remzuiger ingeduwd en op en neer gehaald, dus de remzuiger werkt prima, als je "voet" remt, en laat rem los, dan kun je de wiel een zwiep geven en het blijft draaien. Dus dat lijkt mij goed.Ik kon de remzuiger ook helemaal terug duwen, en heb het een paar keer op en neer gedaan zodat ik zeker weet dat dit soepel gaat.

Als ik nu de boordcomputer vertel met de VCDS stekker om de handrem weer terug naar operationeel te zetten, (want voordat je de remblokken gaat vervangen moet je de handrem geheel terug laten trekken), dan hoor je dat hij de remblokken aangetrokken heeft, en gaat dan stukje terug. En nog steeds kun je het wiel een zwieper geven en het draait prima rond......

Maar nu komt het:
Doe je nu de handrem erop zetten, met de knop op het dash, dan kun je de wiel niet meer draaien, haal je de handrem eraf......Dan loopt het wiel opeens stroef aan......

Bovenstaande handelingen opnieuw uitgevoerd, maar na de handrem actie erop en eraf, loopt het linker achterwiel gewoon weer stroef......Wat kan het zijn???????????


In het garagehandboek hebben ze het over terug zetten naas basis afstellingen, maar hoe dit moet voor de passat is mij een raadsel, dus hopelijk dat iemand mij kan helpen met dit probleem?

Geplaatst door

Ed_audi (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Remklauw inwendig defect , voor zover ik weet , moet je om de zuiger terug te stellen de zuiger tegelijk draaien en in drukken , als je hem zondermeer in kunt drukken is dit volgens mij niet goed.
Terug zetten in de basis afstelling moet met vagcom of vergelijkbare diagnose apparatuur , dealer.

De zuiger mag je niet draaien volgens de beschrijving, het is ook niet zo dat je het ff met je vinger terug geduwd krijgt, maar wel met een "terugduw tool".

Als je dus de VCDS/Vagcom de handrem aan laat trekken, en weer terug naar operationeel, dan loopt de rem dus NIET aan!

Als je de handrem knop op het dashboard activeert, en weer deactiveert, dan remt hij gewoon zachtjes, en wiel loopt stroef aan.

ALs je nu de VCDS/VAGCOM weer de handrem activeert en deactiveert ben je het aanlopen van de rem weer kwijt.....Dus nu blijf ik van de handrem af om het stroeflopen te voorkomen, maar zo hoort het dus niet...... maar dit verklaart toch dat de remklauw niet defect is of wel?

Ed_audi 0

9 jaar

Dus met de handremknop van de auto zelf , zit je wiel links niet vast en rechts wel ?

Verschil is dat hij het dus hydraulisch wel goed doet maar niet elektrisch (handrem), dan ga je denken dat er wat mis is met het elektrische deel/de aansturing hiervan. Zou de basisafstelling eens opnieuw proberen anders toch probleem met die klauw denk ik.

ricky 10
badge

9 jaar

Hydraulisch lijkt mij prima, aangezien plunjer gewoon goed beweegt, en na remmen ook goed vrij weer laat lopen.

Elektrische gedeelte, tja gek is als je de vagcom handrem het laat doen, dat hij daarna ook weer goed vrij laat lopen. Dan zou je denken dat het elektrische deel ook wel goed zou moeten zijn.

Handremknop indrukken is beide wielen onbeweegbaar vast. Handremknop deactiveren en beide wielen zijn draaibaar, maar links achter is hij daarna stroef, links loopt dan aan. Terwijl rechts soepel is.

Ik had deze procedure geprobeerd te doorlopen, maar hij kent groep 066 gewoon niet, hij meld Error groep 066 not availalble. Geen idee wat ik dan wel moet doen of wat ik dan verkeerd doe, iemand soms? Zag dat deze procedure ook voor een golf 4 wordt uitgevoerd, dus twijfel of dit dan ook voor de passat is. http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php...

Brake Pressure Sensor 1 (G201)
Prerequisites:
System voltage at least 12.0 V.

[Select]
[03 - Brake Electronics]
[Measuring Blocks - 08]
Group 005
[Go!]
Check field 1, the value has to be between -8.0 and +8.0 bar.
[Done, Go Back]
[Security Access - 16]
Enter 40168, to enable the basic setting.
[Do it!]
[Basic Settings - 04]
Group 066
[Go!]
Activate the Basic Setting.
[ON/OFF/Next]
After a successful basic setting, field 2 should say "OK".
[Done, Go Back]
To make sure the basic setting was succesvol, check the sensor again.
[Measuring Blocks - 08]
Group 005
[Go!]
Check field 1, the value has to be between -3.8 and +3.8 bar.
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]


Ik kwam net dit tegen, zie 5 minuut 30, functie test, heb ik hier wat aan? ? https://www.youtube.com/watch?v=cHJMI4Qk...

Ed_audi 0

9 jaar

Functie test 010 doet het prima, geen rare meldingen of foutmeldingen. Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn ?

Wel apart dat ik geen groep 66 kan openen, kan dat?

Ed_audi 0

9 jaar

Andere remklauw geplaats, eentje van een tiguan, je moet alleen de slang aansluiting van de tiguan meenemen want deze is net ff wat langer.

Probleem opgelost

Ed_audi 0

9 jaar

Dus toch de klauw zelf defect , mooi dat het opgelost is.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.