Hoi allen,
Auto:
KM stand 202.000
Benzine
VW Passat 2003 2.0 20v Arctic
2.0 96 KW/130pk 1984 CC
Longlife olie
Aantal km's per maand: +- 1600km
Onlangs VW passat gekocht met 2k op de teller. klinkt/rijdt goed. net grote beurt bij xxx gedaan ivm olielampje die ging branden en rapport wou van de technische staat zodat ik er weer 30k km tegenkan.
Bij de grote beurs zijn de oliefilters etc vervangen, geen bijzonderheden gemeld. na 4 weken begon het olielampje (longlife) weer te branden. In de veronderstelling dat dit achterlijk vlug is ( gebruik is 1600km per maand) werd deze opnieuw bijgevuld op hun kosten. Men beweerde dat dit de olie bij dit soort autos icm 200k km op de teller zovaak moest. Dit is mij en mijn omgeving bij navraag (vw bezitters) onbekend. Nu 2 weken later brandt het olielampje weer!
De xxx beweerd dat er niks mis is en houd vol dat dit normaal is. iemand idee wat het probleem is/kan zijn en wat ik kan verwachten kwa kostne om dit te verhelpen. (en dan niet elke 2 weken bijvullen, lijkt mij oorzaak van een groter probleem
Mogelijk oliepomp stuk? er lekt verder niks
Ben benieuwd naar suggesties, alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
J.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zou om te beginnen eens naar een andere garage gaan.
Oliepomp veroorzaakt geen olieverbruik. Als je de auto s morgens start rookt hij dan even blauw ?
Caterventilatie is schoon en heel ?
Hoeveel olie moest er bij gevuld worden , en hoeveel km was er precies gereden ?
Geen garantie op de auto/motor.
De 2.0 staat bekent om z'n hoge olieverbruik. En vaak in die mate dat er zelfs emissie problemen door ontstaan.
Wat ik nu zeg ik mosterd na de maaltijd maar een kenner (of iemand die alvorens de aankoop wat huiswerk had gedaan) loopt er met een grote boog omheen.
Gr. paul
Beste Ferrie,
Hij rookt niet blauw dus ik verwacht niet dat er lekkage langs een keerring of pakking heeft.
Mogelijk zit het inderdaad in de Caterventilatie, ik lees dat dit vaak invloed heeft op het olieverbruik als deze verstopt/stuk is. wat kan ik qua kosten verwachten als ik dit laat vervangen? qua materiaal is dit ongeveer 50 euro las ik?
Verder was er +- halve liter bijgevuld en na 500km gereden te hebben kwam de oliepijlmelding. Echter is de oliemelding sinds gister verdwenen nadat ik op olie had gepeild. is dit normaal? ik neem aan dat het probleem er nogsteeds is. oliepeil was inderdaad aan de lage kant
alvast bedankt voor het meedenken
9 jaar
[quote=jhh1987]Men beweerde dat dit de olie bij dit soort autos icm 200k km op de teller zovaak moest. Dit is mij en mijn omgeving bij navraag (vw bezitters) onbekend. Nu 2 weken later brandt het olielampje weer!
De xxx beweerd dat er niks mis is en houd vol dat dit normaal is.[/quote]
Precies wat Paul ook al zegt.
Dit is natuurlijk niet normaal zoveel verbruik, dat proberen ze jou wijs te maken, deze blokken staan erom bekend en de olieschraapveren zijn de eerste verdachten. Een goede motor met bv 200000 of 400000 hoort nooit zoveel te olie te verbruiken, zo ja, dan is er wat mis
Hoi dit lijkt toch niet op echt verse olie is wel erg zwart voor een benzinemotor die net ververst is en zo veel bij gevuld ????
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar