Hallo,
Ik wil graag mijn remschiven en blokken achterzijde vervangen.
Ik hoorde dat dit problemen kan opleveren i.v.m. de remcilinder die (gedraaid) terug gedrukt moet worden.
Mijn vraag is of deze klus goed alleen te klaren is en of ik misschien nog ergens rekening mee moet houden (special tool gebruiken?)
Ik lees het graag.
Hartelijke groeten,
Peter
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kwa schade hoef je je niet druk te maken,maar je moet wel zorgen dat je de cilinder indrukt en tegelijk rechtsom draait en dan kan met speciaal gereedschap.
Let wel op het rubber mancet deze wil wel eens scheuren. michiel
14 jaar
Ja en wat ook nog wel eens gebeurd is dat als je de cilinder hebt teruggedrukt dat er teveel lucht in het rubber zit,dan moet je voorzichtig even aan de rand trekken zodat de lucht eruit kan.
Je kunt hiervoor zelf eenvoudig een stukje gereedschap maken. Gebruik een lange bout en een stukje metaal met schroefdraad zet deze in de klauw van de rem. Hiermee kan je cylinder terugduwen/onder druk zetten. Met de sleutel van een haakse slijper (sleutel met een gat in het midden waar de bout doorheen kan en de twee uitstekende punten kan je de cylinder dan rechtsom draaien. De remcylinder gaat dan een paar millimeter terug. Na een slag gedraaid te hebben vervolgens de bout weer wat aandraaien, enz.
Niet zelf verzonnen; deze tip op dit forum gevonden. Bleek prima te werken en dus geef ik tip graag door.
Succes,
Willem
14 jaar
Heren,
Bedankt voor de oplossingen.
Ik ga ermme aan het werk.
groeten,
Peter
14 jaar
Heren, karwei alweer klaar.
Ging goed met waterpomptang en lijmklem.
Wel rubbertje in de gaten houden m.b.t. de waterpomptang.
Gr.
Peter
13 jaar
Gemeld.
8 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar