Goedemorgen,
Bovenstaand probleem loopt al een tijdje en ik heb ook op aanraden van o.a. dit forum het een en ander laten nakijken bij de garage. vervolgens brandstof filter, bougies vervangen en gasklephuis gereinigd en in de basis stand laten terug zetten. helaas zonder resultaat. Hij blijft bij normaal rij gedrag en optrekken schommelig rijden , soort van tegenhouden en gaan. net alsof je steeds heel licht op je rem trapt. je merkt het helemaal goed als ik in de 3e versnelling rond 2800 toeren constant rijd. Dan lijtk het wel van voor naar, voor naar achter.
Hij lijkt ook geremd, stroef te rijden.
Heeft iemand ervaring met dit afheuvel?
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Klinkt als een mengsel dat te arm is.
Rijdend uitlezen en data van sensoren/regelingen goed bekijken. Moet je iets kunnen zien.
Met EOBD/OBD2 live data van Fuel system, Long term fuel trim, luchtmassa en lambda signalen.
Met VW software benzinedruk gewenst en werkelijk, luchtmassa, lambda.
Kontroleer alle vacuüm slangen en slangetjes van en naar het inlaatspruitstuk op lekken, scheuren e.d.
Is de uitlaat volledig gasdicht en niet lek? Vooral het 1e stuk tot na de katalysator.
Moet zeggen dat ik deze blokken altijd stroef vind rijden,alsof ze inhouden en snel zijn ze ook niet van zichzelf.
Heb je nu weer eens een keer storing uitgelezen?
Wat heel af en toe wel eens voorkomt is een verstopte katalysator,soms de 1e en soms de 2e,maar dat voel je gelijk want dan heeft hij echt weinig vermogen.
Een software update zou ook wel eens kunnen helpen.
Je zou ook de distributieketting kunnen controleren of deze wel precies op tijd staat,misschien is de ketting iets uitgerekt,maar dan ben je wel een uurtje verder om dit te kunnen controleren.
Oldford,
Dat zou mogelijk kunnen zijn. Ik heb zelf geen mogelijkheden om hem uit te lezen dus dan zal ik hem weer weg moeten brengen naar de VW dealer. Vorige keer hebben ze niks kunnen vinden vandaag dat ik ook hier advies vraag. Misschien dat ik bij een andere dealer / garage bedrijf ga kijken. iig bedankt. Me slangen zijn het ook niet, dat hebben ze gechekct bij het reinigen van het gasklephuis. Ik kijk deze week me uitlaat na.
Ricky,
Zoals tegen Oldford gezegd, is al uitgelezen maar geen resultaat. Ik denk niet dat de katalysator verstopt is wat als ik hem flinkt intrap en zo heeft die wel vermogen, maar goed je weet het niet.
Grappig dat je begint over de distributieriem, ik dacht hier zelf ook aan. ik dacht hieraan omdat als ik soms in ze 2 rijd, en beetje vooruit ga en dan me gas los laat en daarna me koppeling intrapt voor bijvoorbeeld remmen ofzo dan gaan de toeren nog even door met stijgen. raar fenomeen. Maar ketting controleren is wel tijdrovend werk en duur denk neem ik aan. Bedankt voor de tip.
14 jaar
Dat van die toeren die omhoog gaan dat hoort zo,schijnt met milieu te maken en dat hebben meerdere vw's.
Goedemiddag,
Voor bovenstaand probleem heb ik al het een en ander geprobeerd maar zonder resultaat. 2 weken geleden heb ik een bobine vervangen ( de meest rechts als je voor het blok staat ) die in het verleden ook al een keer is vervangen. Het probleem leek even weg maar kwam na 3 dagen weer terug. Vorige week heb ik daarom nog een bobine vervangen ( 2 vd recht ) en me luchtfilter. die was helemal verstopt en vies. Na het vervangen van de bobine en de luchtfilter reed de auto als een zonnetje. Nu, een week later, rijd die weer even beroerd als daarvoor. Hoe kan dit??
Ik neem aan dat het filter niet binnen een week weer vies is en dat de twee nieuwe bobines alweer stuk zijn. Kan het dan die andere 2 resterende bobines zijn? lijkt me niet toch als die eerst een week goed reed.
heeft iemand raad voor mij?
Alvast bedankt!
Sjoerd
14 jaar
Iemand een idee? Suggesties?
bedankt.
14 jaar
dit is niet zo maar op te lossen via pc, zeker als er geen storingen opgeslagen zijn.
en net wat richard zegt,het zijn geen soepele motoren.
welke benzine tank jij?
gr john
John,
bedankt voor je reactie. Ja van die soepele motoren kan ik begrijpen maar ik vind het raar dat die vorige week wel lekker liep ( na vervangen bobine en luchtfilet ) en nu opeens weer terug is in de 'situatie' van daarvoor.
Ik tank trouwens Shell V Power
gr.
14 jaar
Beste,
Ik heb hem inmiddels meerdere malen laten uitlezen met een tussenpauze van een maand. beide keren kwam P0420 naar voren. Ook na het resetten van de eerste keer. Ik weet inmiddels wat deze storing inhoud dankzij dit forum en de gerrit site.
Het rare is dat er geen lampjes branden op me dashboard, maar dat het vermogen aanzienelijk is afgenomen en het inhouden op constante snelheid met daarbij horende toerental van rond de 3000 sterk is toegenomen. Erg vervelend. Beide sensoren voor en achter de kat zijn gecontroleerd en de bougies / bobines werken ook naar behoren. Dit heeft de garage onderzocht.
iemand een idee? Ik zou het erg zonde vinden van me geld om de Kat te vervangen en dan geen resultaat te zien/ voelen. Zou misschien een software update helpen? Waar dient zo update trouwens voor?
Alvast bedankt voor jullie reactie.
groet.
13 jaar
Gaat het motorlampje wel branden als je het contact aan zet? Met code P0420 aanwezig moet het lampje aan gaan.
Als je vol gas geeft heb je nu dan nog steeds het volle vermogen of is ook dat nu afgenomen?
In het laatste geval kan de kat nu gedeeltelijk verstopt zitten.
Oldford,
Dit lampje gaat branden zodra ik mijn contact aan zet. Na een aantal seconden gaat deze ook weer uit.
Als ik vol gas geef dan merk ik dat die minder vermogen heeft dan voorheen. Dit zou betekenen dat de KAt gedeeltelijk verstopt zit. Wat kan ik hieraan doen?
gr.
13 jaar
Vernieuwen.
Je kan eerst even testen met de katalysator los. Maakt een heleboel herrie!!
Probleem is dat met jouw storing de volgende katalysator ook weer sneuvelt.
Als de kat verstopt zit, binnenwerk er uit slaan en met lege kat rijden tot de storing is opgelost.
Motorlampje gaat dus branden met contact aan. Maar onderweg dus niet met storing aanwezig? Dan zit dat lampje mogelijk anders aangesloten.
Ja, ik moet eerst de oorzaak achterhalen alvorens ik een nieuwe kat monteer, anders gaat de volgende ook stuk. Maar ja, wat is de oorzaak. Als ik zonder binnenwerk rij, krijgen de sensoren ( lamda ) dan geen afwijkende waardes en zorgen deze voor onregelheid in het motor management? want zonder binnenwerk worden ook de gassen niet meer gereinigd.
En over dat motorlampje: Moet die blijven branden dan als ik deze storing heb met uitlezen? Er brandt namelijk helemaal niks als ik rij.
Gr.
13 jaar
Achterste lambdasonde zal een lege kat iets sneller registreren, maar kan geen verschil zien met een niet werkende kat.
Voorste lambdasonde zal geen ander signaal geven en mede op dat signaal regelt de computer het mengsel.
De achterste sonde heeft geen invloed op het mengsel, dus met een lege kat blijft de situatie zoals die nu al is.
Motorlampje moet branden met deze storing. Anders met een scanner deze eens aansturen vanuit de motorcomputer om te zien of dat nog werkt.
Ik ben bang dat het motorlampje ergens anders aan hangt.
Gaat deze gelijk uit met b.v. abs of airbag?
Hoe bedoel je, motorlampje ergens anders aan hangt? Hiermee zou dus geknoeid zijn?
Of bedoel je iets anders?
Ja, volgens mij gaat het motorlampje samen uit met bijv airbag of ABS. Is dit een slecht teken bij deze storing?
gr
13 jaar
Geknoeid? Ja. Slecht teken? Ja.
Of wel is dit al gebeurd voor de aankoop van de auto, dan wel door een beun die de storing niet kon vinden.
Maar eerst maar eens met zekerheid gaan (laten) vast stellen wat er allemal wel of niet veranderd/verklooid is.
Met de storing: Katalysatorsysteem cilinderrij 1, efficientie te gering kan je er wel vanuit gaan dat tenminste 1 van de kat's stuk zijn. Als je op de 2e (onder de auto) slaat hoor je dan gerammel? Zoja dan kan hunnen het de resten van de 1e zijn of het zijn de brokstukken van de 2e kat.
Beste is om de 2e kat te verwijderen en deze kun je van beide kanten van binnen zien met een lampje, hij is goed als je een mooie gladde honingraat structuur ziet. Dan de 1e kat verwijderen (spruitstuk) en die kun je maar van 1 kant van binnen bekijken, hierna weet je wat meer.
Ricky,
Ik zit nu op me werk. Dit weekend ben ik niet in staat om dit te testen. misschien zondag. Ik zal kijken wat ik kan onderzoeken en dan laat ik het je weten. alvast bedankt en ik kom hierop terug.
Oldford,
Ja dit zou geen goed teken zijn. Stel dat ik een nieuwe Kat monteer, dan is de kans groot dat deze weer kapot gaat door de nog onbekende oorzaak. Wat kan dit defect veroorzaken?
gr.
13 jaar
Dat geen goed teken sloeg op het motorlampje wat met een storing niet aan gaat en dus kennelijk gekoppeld is aan de oliedruk of het ABS lampje.
Als dat al gedaan wordt, wat is er dan nog meer veranderd/verklooid?
Je gaat dan twijvelen aan alles. Zit de goede ecu erin? Met de goede software?
Zijn er onderdelen vervangen (sensors) door imitatie die niet goed werken?
Oorzaken: zie mijn reactie van 24 juni.
Is de brandstofdruk vanuit de tank (lage druk) ooit gecontroleerd?
Is de hoge druk ooit goed gecontroleerd?
Informatie over het FSI systeem. Helaas de 2.0 liter, de 1.6 is nog geen pdf van.
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp...
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp...
De 1.6 is wat simpeler van opzet en gebruikt geen "lean-burn" en heeft ook geen NOX-kat.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar