Volkswagen Transporter: Schudden van de T5

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Diesel, Motorcode: 128 kw

Hallo,

Ik heb sinds 20 oktober een T5 met 128 Kw
Als ik tussen de 50 en 90 km/u rijd dan schud de auto of hobbelt hij.
Dit is dan geen ontspannen ritje.
Ben al bij de dealer geweest en ook al bij de importeur , maar ze kunnen het niet oplossen want het is een software probleem van de bak.
Hij is wel hand geschakelt maar toch?
Is dit bekent bij iemand ?

bennie52

Geplaatst door bennie52 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Transporter? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

27 Reacties

CARS&MOTORS (0) PRO, 14 jaar geleden

soft ware probleem op een hand bak
maar als je garantie hebt zou ik de auto neerzetten en los maar op

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

Ok, bedoelden ze niet software van het blok (motor) bak = versnellingbak ...

ratdraaier (0), 14 jaar geleden

ook is het de software dan is het nog raar dat hij zo stotterd ik zou zelf idd hem naar de garage brengen en laten ze het maar oplossen als het garantie is

bennie52 (0), 14 jaar geleden

Mede problem oplossers,

Ik ben nu al een poosje bezig om iets gedaan tekrijgen omtrent het schudden van mijn auto tussen de 50-110 km.
Het gebeurt als je niet hoeft te trekken met de wagen, dus als je rustig gestabiliseert rjd dan schud de wagen in voorwaardse richting.
Banden gewisselt, geen resultaat.
Bij de dealer kunnenze niets buiten de importeur om doen, maar vinden wel dat deze wagen heel erg is.
Bij de importeur geven ze toe dat er iets met de wagen is maar dat ze het niet op kunnen lossen.
Dus gaan ze ook niets proberen.
Fijn hé een nieuwe transporter kun je zolekker van genieten.
Is iemand bekend met dit probleem,en wat kan er misschien aan gedaan worden??????
Alvast bedankt.

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=bennie52]Bij de importeur geven ze toe dat er iets met de wagen is maar dat ze het niet op kunnen lossen.
Dus gaan ze ook niets proberen[/quote]
Benny.

De importeur is verplicht het op te lossen, desnoods de auto omruilen.
Iets minder soft opstellen en een advocaat in armen nemen.

Wassen knippen en scheren zet vaak een hoop deuren open.

Gr. paul

vleeuwen (0) PRO, 14 jaar geleden

volledig met Paul eens, de importeur moet gewoon een goede auto leveren..

is het bij voluit trekken ? aandrijfassen willen wel slecht zijn.

bennie52 (0), 14 jaar geleden

Hallo,

Ze kunnen mijn probleem niet oplossen want men zegt bij de importeur dat het misschien de karakteristiek van de auto is.
Fijn he zo'n T5
Ik heb nu een onafhankelijk onderzoek aangevraagt door de ANWB, dit gaat ook van PON uit en de Dealer.
Cool hé zo'n gerenomeerd merk auto die door een andere partij misschien op kwaliteit moet worden beoordeeld.
Is een mooie auto met veel pit en rijd zeer goed , als je maar onder de 40km/u blijft of boven de 120 km/u
Houd jullie op de hoogte

Bennie

jan5047 (0) PRO, 14 jaar geleden

Bij de anwb rijden genoeg t5 rond dus dan moeten zij de klachten ook wel kennen, maar ik zou dus nooit!!! genoegen nemen met het antwoord van de importeur dan alles uit de kast rechtsbijstand, anwb, tros radar de rijdende rechter etc etc
succes jan

jfk (0), 13 jaar geleden

Hallo

Ik ben ook in het bezit van zo'n schuddende/hobbelenden T5 130 PK.
De auto is nu net 2 jaar en ben dus ook zo lang al bezig met het probleem, de auto is onlangs dus ook bij PON geweest en deze concludeerde dat er niks aan de hand was!!!
Ik moest maar noteren wanneer de klacht zich voordoet, ik ben het nu dus echt zat en pik dit dus niet langer. Maar ja wat moet je doen als kleine jongen tegen de grote jongens.

Ook bij mij zeiden ze dat het dus een product eigenschap van de auto is, dit vind ik toch wel vreemd als je hier na twee jaar achter komt en beide aandrijfassen en complete koppeling voor garantie hebt ontvangen.
Ik heb de garage nu een ultimatum gesteld voor een oplossing tot a.s. vrijdag.
En ik ben er bang voor dat er dus geen oplossing komt maar een voorstel voor inruil wat voor een twee jaar oude bus dus aan een lage inruilprijs voor mijn bus op uitkomt.


Groet Jeroen

ramon1975 (0) PRO, 13 jaar geleden

ik heb gehoord dat het aan het vliegwiel ligt of het klopt weet ik dus niet 100%zeker

jfk (0), 13 jaar geleden

He Ramon,

Vliegwiel is ook vervangen met de complete koppeling Ik heb de garageus gevraagd of het vervangen vliegwiel misschien ook niet goed is. Antwoord van de garage : dat is niet mogelijk!?!?!?!
Heb zelf al voorgesteld om dan het vervangen van het vliegwiel en het nieuwe vliegwiel zelf te betalen maar dit vinden ze echt onzin. Ik denk dus daarom dat ze dus duidelijk wel weten dat het een probleem is maar dit niet weten op te lossen, en als klant blijf je dan met de gebakken peren zitten. Ze laten je expres lang doorrijden een nieuwe bus inruilen wordt te duur en nu dus twee jaar verder en 140.000 kilometer verder wordt het voor de garage dus aantrekkelijk om de bus in te ruilen (hoge kilometer stand dus een lagere inruil!!!)
Jeroen

ramon1975 (0) PRO, 13 jaar geleden

beste jeroen toch denk ik dat het aan het massavliegwiel ligt die zijn erg duur maar je kan er ook goedkopere vervangingsetjes voor krijgen die zijn net zo goed

ramon1975 (0) PRO, 13 jaar geleden

@bennie52 dit is overigens wel een bekend probleem want de nieuwe caddy heeft er ook last van

audia4 (0) PRO, 13 jaar geleden

kijk eerst maar eens of het systeem de laatste software update heeft.

naar alle waarschijnlijkheid heeft dit probleem te maken met het regenereren van het roetfilter. 100% weg krijg je het niet maar het is wel leefbaar te maken.

is laatst nog een heel topic op deze site over geweest.

bennie52 (0), 13 jaar geleden

Beste VW lijders,

IK ben nu ongeveer een halfjaar bezig met mijn schudbak die ze T5 noemen.
Is nog steeds een mooie verlegde auto en rijd prima als hij niet schud.
Ben al bij een chiptuner geweest maar die wil hem best tunen maar daar gaat het probleem niet mee weg.
Dus heb ik dat ook niet laten doen.
Ik heb al wel de voorste schokbreker lagers moet laten vervangen onder garantie want als je moest draaien aan het stuur om in te parkeren ofzo dan was het net of ze een eikenhouten tafel aan het slopen waren onder je auto, fijn he zo'n T5
Het schudden zit hem in het motor management systeem, en aangezien ik of we een oud type hebben ( niet met golf neusje) doen ze hier volgens de dealer niets meer aan.
Ik heb met een camera onder de motorkap gereden , nou je wilt noet zien hoe het blok tekeer gaat in het vooronder.
Ik heb nu voor volgende week woensdag een afspraak met de dealer, met iemand van de garantie en schade afdeling ( aardige man trouwens )
Hopelijk komen we tot een oplossing voor dit probleem.
Moet alleen nog even naar die dag schudden.

Ik laat jullie weten.

bennie52 (0), 13 jaar geleden

Beste VW lijders en mede schudders,

Ik heb inmiddels ongeveer een jaar geschud (vanaf eind oktober)en het voordeel hiervan is dat al mijn hersenscellen nu op z'n plaats liggen.
Bindende rapport van Garantex binnen gekregen en de wagen is onaxeptabel bevonden, dus moet hij terug.
Na Rechtsbijstand tehebben ingeschakeld hebben ze nog steeds niet gereageerd.
Nog 7 werkdagen en dan gaat het voor het gerecht en dan moeten we maar zien.
We hebben een nieuwe auto geeist met dezelfde opties.
Wachtende op een reachte van dealer of importeur schud ik nog effe verder.
Houd jullie op de hoogte

bennie52 (0), 13 jaar geleden

Beste VW lijders en mede schudders,

Ik wordt misschien weer een echte VW rijder, want maandag 13 september wordt mij een nieuwe configuratie aan geboden door de dealer die het groene licht heeft gekregen van de importeur.
Of ik er mee akkoord ga is vraag twee maar ik la me maandag verrassen door een nieuwe T6.
Mijn (oude) schuddende T5 wordt dan terug ingenomen.
Misschien willen ze dat ik een bedrag bij betaal , maar dan zijn we gauw klaar en gaan we hogerop in de gerechte.
Laat jullie wel weten.

P. Kelder (0) PRO, 13 jaar geleden

Bennie

Dank voor de update..., wij zijn benieuwd hoe het afloopt.

Gr. paul

bennie52 (0), 13 jaar geleden

Beste VW rijders ( lijders ),
Ik ben nog steeds in het bezit van mijn schuddende T5.
Na een lollie met zout te hebben gekregen zijn we dus richting gerechte.
Ook de Arag waar ik mijn rechtsbijstand verzekering hebt zijn niet erg vlot, en na een stevig briefje en gesprekje met deze organisatie en het uiten van mij ongerief zijn ze eens uit de stoel gekomen.
Ze hebben een ultimatum gesteld bij de dealer uit breda en wat gebeurd er, ik heb ik september met die zoute lollie een aanbieding gehad warbij ik XXXX,-- euro ex. btw moest bijleggen, ben toen weggegaan en heb gezegd dat ik dacht met intelligente mensen zou praten maar dat dat niet zo was.
In november kreeg ik weer een aanbieding en toen moest ik XXXX,-- euro ex.btw bijleggen, ik ben hier ook niet mee akkord gegaan.
Sinds een paar dagen geleden heb ik weer een nieuwe aanbieding gehad en moet ik € XXXX,-- euro excl. btw bijbetalen, ook hier ga ik niet mee akkoord.
De wagen heeft nu na 15 maanden 27.500 km gelopen en geschud, deze km stand is niet voorniets want normaal hoort hier ongeveer 35-40.000 km op te staan.
Dus we gaan weer verder, want ook de reclame die er op staat en de binnen betimmering die ik na drie dagen klaar had reageren ze niet op.
Houd jullie op de hoogte

bennie52 (0), 13 jaar geleden

Beste VW rijders ( lijders ),

Het probleem rond mijn schuddende T5 is opgelost, altans financieel, de auto zal altijd blijven schudden als je er mee rijd.
De advokaat van de tegen partij bood mij aan om YYYY,- euro excl. btw bijtebetalen voor een splik splinter nieuwe T5 met dezelfde T-Edition opties , wat ik nu ook had.
Alleem wist de dealer het nog niet maar dat zou ze er wel door weten te drukken.
Ook had ik Multivan koplampen en die krijg ik nu ook weer terug.
Multimedia wordt gewoon overgezet en ook krijg ik de multivan voorkant terug met het chroom.
Dit alles van bijbetaling was goedkoper voor mij , als dat er een afschrijving wordt gehanteert door de rechter.
Ik ben er mee akkoord gegaan en eind april krijg ik dan de nieuwe nadat ik eerst de kasten eruit hebt gehaald.
Daarna kasten erin en belettering er weer op en weer gaan.
Bedank voor het aanhoren van mijn schuddende mededelingen en ik zal hem op de site plaatsen bij Jeweetwel.

Groeten en succes Arthur M

P. Kelder (0) PRO, 13 jaar geleden

Arthur

Is het toch gelukt....
Dank voor de feedback

Gr. paul

primera p11 (0), 13 jaar geleden

Nou maar hopen dat die nieuwe ook niet schud.
Vw is momenteel veel drukker met de verkoop van nieuwe auto's,ze zijn niet aan te slepen.
De service word dan een ondergeschoven kindje,zien ze later allemaal wel.
En die paar die zeuren reageren ze gewoon met een standaard briefje op en hopen dat ze het produkt uiteindelijk inruilen.
9 van de 10 ruilen toch in,hebben geen zin in gezeur,en met droge ogen word het gewoon weer een vw.
Het zou mijn laatste geweest zijn,ik zette er geen stap meer over de vloer,al was het alleen maar uit principe.
Voor de prijs van een transporter zou de dealer zich het schaamrood op de kaken moeten schamen om te zien dat een klant zijn gelijk voor de rrechter moet halen.
Je wilt dure auto's met een goede reputatie verkopen,zorg dan ook voor een dito service,want dat is uiteindelijk je visitekaartje.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 12 jaar geleden

hoe rijdt de nieuwe bus?

bennie52 (0), 12 jaar geleden

Hoi mede geintresserde T5 rijders,

Ik heb inmiddels nu de nieuwe T5 GP
Hij is 180 Pk en loopt wat rauwiger, maar wel als een echte diesel.
Als je gaat trekken dan heeft hij iets langer nodig dan z'n 5 cilinder broer.
Die trok inprincipe feller maar was ook eerder op z'n eind.
Deze voel je gaan trekken en blijft ook trekken, al moet je wel bijtijds schakelen.
Dus niet doortrekken tot hij inzakt en dan overschakelen, maar rond de 3500 toeren.
Hij heeft nu pas 1000 km gelopen en kan dus niet te lang voluit, maar de 195 heeft hij als een keer gepasseerd.
Alleen een zeer zwaar min punt is de aflevering van een geroeste stabilisator stang voor de achterwielen.
Die heeft volgens mij eerst 40 jaar bij chernobiel in het gras gelegen want hij staat stijf van de roest.
Heb hieral over geklaagd maar de dealer in Breda doet hier niks aan.
Ben dus nu inconclaaf met de importeur.
Ik heb zelfs aangeboden om deze stang zelf te laten behandelen en dat de dealer hem er ondermonteerd, maar nee hoor geen intresse.
Heb ook tehoren gekregen dat ik niet meer bij deze dealer welkom ben en de verdere garantie klussen dat ik die maar ergens anders moet gaan doen.
Ze kunnen gewoon niet tegen d'r verlies omdat ik da zaak met de vorige T5 heb geschikt in mijn voordeel.
Wel ze kunnen nog een hoop leren van mijn VW ervaring.
De nieuwe heeft ook geen indeling van de zekering kast in het boekje staan, dus als je een probeempje hebt MOET je langs de dealer.
Alles loopt via de CANbus en is ook begrenst in z'n wattage.
Je kunt dus BV geen 35 watt lampen in de remlichten doen, alleen maar 2 x 21watt
Verder is het een beer van een auto, zit goed ,rijd goed,heel ander rijgedrag dan de vorege T5, is niet te vergelijken.
Jullie moeten hem maar gaan bekijken op je weet wel.
Groeten Arthur M

primera p11 (0), 12 jaar geleden

Waarom dan 35 watt lampen erin?.
Ik zou de bus eerst maaar eens netjes inrijden i.p.v. binnen de 1000km al op de 195 zetten.
Daar word tie niet beter van in de inrij periode.
Al gelijk gaan naar 3500 omwentelingen gaan met een diesel is ook niet bevorderlijk met zo'n maagdelijke stand.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 12 jaar geleden

wil niet vervelend doen, maar ook ik vindt het zeer "piet lullig"overkomen van wat roest op een stabalisator stang, dat je daar over klaagt....

Hans4040 (285) PRO, 12 jaar geleden

mooi zo...probleem opgelost met een andere bus.
het heeft geen zin om nog langer door te leuteren over pietluttigheden.
topic gesloten. (mag ook wel, sinds 2009)

Moderator Problemcar.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.